Aankoopadvies gevraagd - chrono max 1000 euro

Volgens mij is ie best groot 43 x 16 maar voor die prijs idd aantrekkelijk

Als hij je staat is het een super-aanbieding. Anders niet doen :wink:

@Horloge_limbo: ik denk dat je met de meeste horloges >43mm toch wel aan de grote kant zit TENZIJ je dat zelf mooi vindt?

Ik heb ook smalle polsen en kan de SKX bijv. nog net dragen: daarboven ziet het er imo gewoon een beetje raar uit :stuck_out_tongue:

Probeer eerst eens je eigen “sweet spot” te bepalen v.w.b. grootte en kies dan je horloge erbij!

My 5 cent.

P.s spaar anders nog even door en neem een klassieke Speedmaster reduced :sunglasses:?

P.s 2: bij dit soort bedragen moet je niet gaan voor “aanbiedingen” maar moet je ECHT kiezen welke klok je grote favoriet is en die jou echt happy maakt! (tenzij je genoeg budget hebt om er nog een paar bij te kopen en weer te flipperen; zo ruim is mijn budget helaas niet :slight_smile: )

Automatische chronograaf onder 1000 Euro die het bezitten waard zijn, zijn dun gezaaid.

Als ik naar mijn eigen smaak kijk zou ik zeggen dat geen enkele chronograaf het bezitten waard is, want ik vind ze onnodig druk en het is een complicatie die ik nog nooit heb gebruikt, ook al heb ik jaren lang twee quartz chronografen en een Speedmaster om de pols gehad.

Nooit. Gebruikt. Dus overbodig.

Maar goed. In mijn optiek zou je je budget naar 1800 euro moeten verhogen, dan zit de Jazzmaster er in met 1200, maar ook de Max Bill Chrono van Junghans, de Hanhart MonoControl en de Stowa Marine Klassik Chrono.

EDIT: De EMG forum limited die @25tien noemt en de te koop staande Seagull 1963 zijn ook cool, als het Chinees mag zijn. 150-250 ballen en je hebt er Ă©Ă©n. :grinning:

1 like

Hoeveel moet ik sparen voor een speedmaster reduced?
De chrono functie gaat inderdaad nooit gebruikt worden maar ziet wel mooi uit vind ik.

Dat zal vast! Auto’s interesseren me niks.

@horlogelimbo: De Hamilton is wel redelijk dik en staat bekend om de “wobble”. Eerst even passen is mijn advies. Ik zal eens een oude foto zoeken.

edit:

Dan kun je ook kijken naar Curren. Die hebben chrono’s zonder functie :smirk:

Zonder gekheid:
Speedmaster Reduced moet je zo tussen de 1500-1800 euro rekenen

Veel goede tips maar de prijs klassen gaat wel een beetje te hoog. Ik wil toch echt beneden € 1000 blijven.

Wat trekt je precies aan een chronograaf? Als het de subdials zijn dan zou je ook voor een horloge kunnen kijken waar de kalender functies zo zijn afgebeeld.
Als het echt 1k moet zijn, een chrono en niet te groot dan blijft alleen vintage over.

Iedereen doet hier nu net alsof het een totaal onzinnig idee is om een chronograaf te willen hebben! :joy:
Ik hou van drukke wijzerplaten met toeters en bellen net als TS!

@Horloge_limbo: ik heb WEL verder gespaard en deze gekocht; misschien ook iets voor jou?
(Heb je geen chinees rommelmerk maar een echte Omega EN een model wat je minder vaak ziet EN 39mm kast voor de wat kleinere polsmaat!! :sunglasses:)

1 like

Dus alles tot 1000 euro valt onder “Chinees rommelwerk”? :grin:

1 like

Zucht, zo’n opmerking plaatsen en dan wel voor een stuiver en een knaak een horlogedoosje van AliExpress halen


7 likes

Oh Oh
ik ben weer eens op wat heilige piemels gestapt! :slight_smile:
Een goedkope horlogedoos: dat noemen wij hier prioriteiten stellen!!

Mijn reputatie is daar dus ook bekend :sunglasses:

1 like

Haha jij begrijpt ECHT wel wat ik bedoelde! :smiley:

1 like

Hahaha dat was natuurlijk het hele punt niet

Maar goed, laat ook maar :raised_hands:

Nog even on topic:

Pas geleden verkocht hier iemand een horloge van onderstaand merk; kun je zelf je chrono samenstellen binnen budget en je eigen smaak (zelf geen ervaring mee)

Ik had het al eerder over chinese troep (grapje lieve mensen!!!) ; deze vind ik zelf erg geslaagd:
http://www.seagullwatchstore.com/Seagull-1963-re-issue-Chronograph-Watch-p/1963-fkjb.htm

Of een Quarz Seiko Chrono diver? Aan de grote kant dat wel (staat ook nog op mijn lijstje)
https://www.skywatches.com.sg/reviews/seiko-solar-chronograph-diver-s-200m-ssc017p1.htm
(in verschillende kleuren beschikbaar)

Het unieke aan de Speedmaster is dat ondanks de chronofuncties de wijzerplaat betrekkelijk rustig en sober blijft. Bulova heeft ook een Moonwatch, die lijkt er hard op, maar geen idee voor hoeveel die gaan.

Heb zelf twee chrono’s maar ik vind ze te druk, dus op termijn gaan ze eruit. Tot nu toe is de Speedmaster de enige die een echte vervanger zou kunnen zijn (kost ook wel stukje meer :frowning: ).

1 like

Hey geen “gelul” in mijn Topic hù.
Maar alle gekheid op een stokje:
Die omega is mij wat te sportief maar zeker prachtig Jeroen! Bijgevoegd is wat ik zoek wat betreft stijl

Deze? Is ook nog echt HEMA :slight_smile:

http://www.ebay.nl/itm/HEMA-GOLD-MANTEL-EDELSTAHL-HANDAUFZUG-CHRONOGRAPH-REF-90900-KALIBER-LANDERON-248-/272811398566?hash=item3f84d395a6:g:dFwAAOSwpDdU3Kwt