Aankoopadvies gevraagd - chrono max 1000 euro

Deze? Is ook nog echt HEMA :slight_smile:

http://www.ebay.nl/itm/HEMA-GOLD-MANTEL-EDELSTAHL-HANDAUFZUG-CHRONOGRAPH-REF-90900-KALIBER-LANDERON-248-/272811398566?hash=item3f84d395a6:g:dFwAAOSwpDdU3Kwt

Inderdaad!
Tissot, Certina, Hamilton… Steinhart

Zo! We gaan op sjiek de tijd van het gekookte eitje bijhouden dus! :sunglasses:

Vind persoonlijk die Hamilton mooier!!

Ja inderdaad, maar Hamilton > 1000 Euro en Tissot < 1000 Euro.
Dus veel om over na te denken.
Die Certina’s vinden jullie dus ook niet verkeerd?
Zag nu ook een Alpina starttijden die er dun uit zag maar kan gezichtsbedrog zijn.
Het is lastig …
Evt chronograaf vergeten en voor een goede niet-chronograaf gaan is ook een optie.

Ik denk dat je Steinhart beter kan laten liggen als je kleine polsen hebt. Deze 2 zijn namelijk allebei 44mm breed en 16mm dik.

Certina heeft wel een heel breed scala aan chronografen. Wellicht daar eens gericht op zoeken?
Voor voorbeelden van prijzen, kan je eens een kijkje nemen bij Bouman Online?

Alle opties die je aandraagt hebben hetzelfde uurwerk en zijn dus ongeveer even dik.

Heb zelf twee Certina chrono’s. Niks mis mee.

En de lugs bij m’n Steinhart Ocean One Titanium zijn ook breed, lijkt mij dat bij deze middelen niet anders is.

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar de hfle 2017 is wellicht een mooie optie. Deze zullen in overvloed op de markt verschijnen na de uitgifte, en dan zul je zo’n 800 ekkies overhouden. Ik zou nooit zo’n groot bedrag uitgeven als je nog niet bekend bent met je ideale maten qua horloges.

2 likes

Vorig jaar kon je inschrijving nog voor uitgifte overnemen. Denk alleen deze keer dat er weinig inschrijvers hun lotje overdragen. Iedereen is zo enthousiast!!

1 like

Mja, anderzijds zijn er ook 2x zoveel inschrijvingen dus de kans dat iemand zich bedenkt is niet persé kleiner dan vorig jaar.
Een soortgelijk hooge met minder grote afmetingen:

3 likes

We shall see :smile:

1 like

Luister naar @Flipperkast :wink: Hamilton Jazzmaster Chrono is de mooiste keus. En helemaal als je er een racing strap met vouwsluiting op zet

Niet te groot, 42mm en de, met de kast meebuigende pushers, zijn ook een groot pluspunt voor kleine polsen. Als je afstapt van per se niet internet kopen ligt deze ruim binnen budget hier:

Succes!

2 likes

Er staat op dit moment een juweeltje op Marktplaats voor €1250,-
Absoluut een goede deal als je het mij vraagt, en natuurlijk vele malen waardevaster dan een nieuwe van een -with all do respect- minder mooi merk…

Hier trouwens het linkje, want zo ben ik. :blush:
Maar het onderhandelen mag je zelf doen…

Omega Speedmaster Reduced
http://link.marktplaats.nl/m1194921921?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Ad

@cal219 dat is een goede hint inderdaad.
Belangrijkste vraag is inderdaad welk horloge mooi staat bij mij en prettig draagt.
Er staat hier ook een Hamilton railroad te koop die erg mooi is maar voor mij waarschijnlijk te groot.
Dus belangrijk is wel om het horloge echt te kunnen passen.
Veel Tissot fans hoor ik hier niet trouwens. En alpina vind ik ook mooi.

Het ‘handelsmerk’ dat Tissot op heel veel modellen gebruikt is de secondewijzer in de vorm van een T. Een gimmick die snel oud wordt imho.

De Swatch-group heeft volgens mij meer merken in huis dan er markten voor zijn, maar goed. Passen en rondkijken is de boodschap, en toch wat hommages checken als je niet teveel wil uitgeven?

Heb ook 17 polsen nog nooit omgehad maar wel hard getwijfeld:


Onder de 1000

Damn 16mm dik. Ik heb bij mn 14mm chrono al wel echt een dikkertje. :astonished:

mega veel chrono functies die je nooit gebuikt (zoals het hoort :grin: )

D=44mm
lug to lug 54mm
15.5mm dik

maar vooral op de dikke leren band draagt ze erg fijn op een kleine pols.