Advies aankoop 500-1000 euro budget

Einde van het jaar in zicht… wil mezelf trakteren op een nieuwe klok… de collectie is reeds uitgedund tot alleen mijn Breiting SOH en een polar sporthorloge… mijn gouden Orient President reken ik niet helemaal mee😜…

Wat zoek ik?
• 38-42 mm
• lichte dial - lichtblauw/blauw met sunburst ook goed
• leer of stalen band
• automaat
• dresser

Ik weet ik kan ook de zoekmachines langs, maar zie toch altijd weer verassende dingen voorbij komen.

Vlieg hem der maar in! Ik ben benieuwd

2 likes

Dan kom je, denk ik, bij Seiko Pressage uit… Een van die cocktail watches. Seiko SRPB43J1?

40.5 diameter, geloof ik. Automatisch uurwerk. Licht blauw sunburst dresser.

7 likes

Seiko sarx? 055 is wel tof.meen ik. Mooie witte dial en titanium.

1 like

Alleen under budget :wink: Met dat budget kan je ook deze Seiko’s kopen. Heel groot verschil in afwerking.

Ja die dus. Of een SARX033

4 likes

Great minds think alike :wink:

Zijn overigens wel echt mooie horloges. Heb zelf die zwarte ff gehad. Mooie afwerking in deze prijsklasse.

1 like

Die is idd tof! Ook nog verkrijgbaar in donkerblauwe uitvoering.

Heel mooi deze! Wat doet deze qua prijs?

Ik gaf alleen een voorbeeld, hè. Had even snel Google gebruikt. Ik vind die Seiko’s veelste groot voor een dresser.

Welke model is die laatste? Ben totaal niet thuis in Seiko…

Ik geloof dat ze rond de 400 EUR kosten.

Certina DS 1 powermatic 80:

Of een Tissot Heritage petite seconde:


(Is alleen geen automaat maar een handwinder :wink:)

7 likes

Dat snap ik. Het verschil tussen zo’n cocktail of een duurder SARX model is wel duidelijk merkbaar. Als je de extra fondsen hebt dus wel de moeite waard voor een SARX te gaan.

Dat is een SARX033.

Daar heb je helemaal gelijk in!

Nomos club campus! 1.2-1.4k maar het meer dan waard.

1 like

Beste man vraagt 500-1000 he deniz, dan 400 euro meer (of 900 tov eerste bedrag) is wat veel :wink: jij zit zeker in de verkoop haha

De Petite Seconde heeft ook mijn aandacht. Echter, wel 42mm…

1 like

Klopt, is fors voor een dresser. :thinking:

1 like

Haha dat is iets wat me enorm is opgevallen in mijn nog korte tijd op het forum. Iemand vraagt advies en noemt een budget. Dan gaat er altijd een aantal forumleden een veel te duur horloge adviseren en erbij zeggen “is wel wat boven budget, maar…”. Of: “als je even doorspaart…” waarna een veeeeel duurder horloge wordt geadviseerd.

3 likes

Die zijn jong gebruik trouwens prima binnen budget te vinden. :+1:

1 like

Ja, zie het ook regelmatig voorbij komen. Is wel vaak vanuit enthousiasme voor een bepaald merk of zegt iets over de persoon. Daar mee bedoel ik dat die zelf ook snel geneigd is een budget net iets verder op te rekken dan gepland.