Advies aankoop 500-1000 euro budget

Budgetten zijn er om overschreden te worden! :wink:

Als je 1000 in je max budget hebt, moet je 1000 euro kunnen spenderen. En dan kun je ook nog wel 1200 euro spenderen (ook als het eigenlijk niet kan)

Maar ja, een nomos club is eigenlijk alles wat je nodig hebt. 10 atm water resist, mechanisch, goede afmetingen, in house. Niks gaat dat evenaren in dit prijspunt

Dat doen Seiko en Citizen ook op een lager prijspunt :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Leuk verzonnen, maar 1000 euro budget is 1000 euro budget. Een mens met een béétje principes gaat daar dan gewoon niet overheen. Er zijn grenzen :wink:

En dit valt daar (met een beetje zoeken, want de retail is 1190, maar je vindt ze in de aanbieding voor ~800):

Zelfs de 40mm No. 1 is voor 1000 euro wel te vinden.

Ander alternatief:

Ik heb de mijne verkocht, maar deze valt ruim binnen het budget, en dit is heel veel horloge voor het geld. Niet in formaat (voor mijn 19.5cm is ie te klein), wel in afwerking en uitstraling.

3 likes

Ach ja. Gelukkig kan ik zeggen dat de mensen die aan mijn horloge hebben gewerkt een eerlijk salaris hebben gekregen voor de uren die er in zijn gestopt…

Ik gaf alleen een suggestie waarvan ik positieve punten kan delen. Ik heb geen dure Seiko’s gehad, maar mocht ik +750 gaan uitgeven, kijk ik liever naar merken als Damasko, Sinn en Nomos.

Tuurlijk ik heb plezier beleefd aan mijn Seiko’s en heb ze ook wel echt gebruiks. Maar nomos is wel beter (wat we mogen verwachten als het kostbaarder is) Behalve de lume (mag ook gezegd worden). Seiko’s lume is vele malen beter dan die van Nomos (althans, op mijn club campus).

Je kan een net niet horloge kopen voor 750 euro, maar je kan ook net wat meer uitgeven voor een horloge waarvan je zegt ‘ja, dit is hem.’

En ik zeg nu niet dat een horloge van 750 slecht is, dat hoeft helemaal niet. Maar als je het horloge wat je echt graag wilt laat schieten omdat je net 200 te kort komt en daarom eentje moet kopen die je wel oke vond, zul je nooit echt tevreden zijn met het horloge.

Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat het niet verzonnen is.

2 likes

Again, leuk, maar dat blijft altijd toepasbaar.

Toen ik m’n Meistersinger kocht was er nóg een mooiere. Die was alleen ook nog fors duurder. Prachtklok, je merkt aan alles dat het het beste is wat je bij Meistersinger kan kopen. Alleen kon ik voor iets meer dan dát geld ook nog wel andere dingen bedenken die ik graag zou willen hebben. En als we dan toch al tussen de 5 en 10K aan het shoppen zijn, dan misschien ook gewoon even de laatste stap nemen en een Nomos Lambda aanschaffen. Da’s zo ongeveer de graal. Al is die klok die ik net in m’n eigen graaltopic plaats niet eens zo heel veel duurder en wél veel bijzonderder.

Voor je het weet moet ik meer bijtelling betalen over m’n horloge dan over m’n auto. Bij wijze van.
En dat is dus precies waarom sómmige mensen grenzen willen trekken :wink:

Als laatste, maar da’s eigenlijk offtopic: Nomos, heel mooi merk. Maar ik heb Nomos zeker niet hoger zitten dan Meistersinger in de prijsklasse <3K.

5 likes

Nou, dat is wel een heel vrij redenering. Want als je ook nog wel 1200 kunt besteden dan ook wel 1400.
Dat is een beetje de redenering van veel jongeren (niet jij) die zich in de schulden steken.
En in dit geval is het budget niet 1000 euro maar 500-1000 euro. Die 1000 is dus echt het plafond. Adviseren mag altijd, maar ikzelf zal dan niet iemand ertoe trachten te bewegen zijn budget te overschrijden. We kennen zijn financiële situatie toch niet?

4 likes

En dit is nou precies waarom mensen in de schuldsanering komen. Want er is altijd wel iets mooiers, of dat nou over een horloge, televisie of auto gaat.
Goh, als je wat meer uitgeeft heb je een Grand Seiko. Ja, maar dan kan er nog wel wat meer bij voor een Speedmaster. Hee, heb je wel eens over Rolex gedacht? Etcetera.

Waarom mensen die we niet kennen en van wie we financieel niets weten bewegen hun budget te overschrijden?

6 likes

Misschien een Hamilton intramatic? subtiele dresser als je het mij vraagt in het zwart op staal…
Of die Tutima pacific in de blauwe sectie van dit prachtige forum!

2 likes

…en als je bewindvoerder of - erger - curator je Rolex moet verkopen is het ineens niet zo’n goede investering meer :joy:

1 like

@Blauwbeer waarom kom je over schulden? Je kan toch verder sparen? Dat mensen daar geen zin in hebben kan ik ook niks aan doen, niet mijn verantwoordelijkheid.

Ik beweeg niemand ergens naartoe. Ik wil alleen duidelijk maken dat je je budget eventueel kan overschrijden als je een horloge ziet die je echt mooi vindt en niet na 3 maanden de deur uitgaat. Dat je dan langer moet sparen is toch logisch?

Als persoon in kwestie het niet breed zou hebben, is het dan wel verantwoord om een rug neer te leggen voor een horloge? Of sowieso geld voor iets wat je niet nodig hebt?

Ik adviseer mensen gewoon de beste keuze voor hem/haar. Als ze een budget hebben van 4k en er is een horloge van 1.5 dat ie helemaal geweldig vindt, wie ben ik dan om te zeggen dat ie iets beters moet nemen? Voor hem/haar is dat al het beste.

Tuurlijk is het het beste als je de hele tijd aan t up-sellen bent, maar als de klant weet dat je aan t fucken bent gaat die klant hooguit 1 stuk bij je afnemen. En de overige 5-6 die die eventueel wilt, koopt ie bij een ander. Short term gain = long term loss.

Maar als je de hele tijd denkt dat een ander horloge je meer voldoening zal geven, waarom zou je dan met minder genoegen nemen?

Maar nu ga ik slapen want ik heb een tentamen vandaag.

Joe joe

1 like

Heb deze 3 in de aanbieding :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

Ten eerste: Je spreekt jezelf tegen.

Ten tweede: Wie zegt dat een horloge niet nodig is? Naar de letter van de pen heb ik zowel mijn horloges als iedere euro die ik aan mooie kleding (alles boven Zalando-niveau, dus pakken, fraaie herenjassen, zowel herenschoenen als bijzondere sportschoenen etc.) nog nooit nodig gehad. Het heeft me wel een bepaalde presence gegeven waar ik m’n relatie, m’n carriere en m’n onderneming deels aan te danken heb. Met alleen dát had ik het niet gered, maar zonder ook niet.

Er is altijd iets mooiers, een luxe aankoop is altijd een compromis. Betekent niet dat je niet op een bepaald moment júist een dresser zou kunnen willen hebben, of zelfs nodig hebben. Timing kan daarbij ook zeker belangrijk zijn - voor je bruiloft, voor je op de foto gaat terwijl je je master diploma aan het ondertekenen bent, voor het sollicitatiegesprek voor dé job enz.

Ten derde: Er zit weinig uitdaging in het vinden van een mooi én duur horloge, maar daar is TS niet naar op zoek.

1 like

Nieuw rond de €1000, met een kleine aanbieding goed te vinden onder de €1000. Anders net zo lang lullen tot je het onder de €1000 meekrijgt :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik blijf dit een mooi horloge vinden, maar er is zoveel moois te koop. Succes en maat even weten wat het is geworden.

3 likes

Ik heb zelf onlangs gekozen voor een Seiko presage cocktail. Prima te doen binnen budget en nog mooi ook😃

6 likes

Persoonlijk vraag ik me af of, als mensen voor een horloge moeten sparen, dat horloge niet sowieso te duur is.
Maar goed, daar ga ik niet over. Het verbaast me alleen maar dat, als mensen zeggen ik zoek een horloge voor maximaal die prijs, dat er dan zoveel forumleden met hun adviezen ruim boven die prijs gaan zitten. Zo iemand zegt toch niet voor niks dat dat zijn budget is? En de mens kennende wordt dat budget toch al te hoog gesteld.
Als ik advies vraag op een forum voor auto’s en ik zeg ik wil een Italiaanse auto tot 10.000 euro, dan is het toch ook raar als er mensen zeggen heb je wel eens naar een BMW 5 serie gekeken?
Maar als je tentamen hebt moet je inderdaad echt naar bed nu. Ik ga dat nu ook doen.

6 likes

Fraaie keuze idd, maar het is wel een ukkie. Advies aan de TS: niet online bestellen, maar in de winkel gaan kijken :wink:

Moooooi!

1 like

Dit vind ik dan weer onzin. Je kam prima 50e p.m. apart leggen tot je je 2k horloge oid kan kopen. Niks mis mee en absoluut niet te duur.

3 likes