Advies aankoop 500-1000 euro budget

Je mag jezelf toch wel eens belonen? Stel je houdt 300 euro per maand over, mag je dan 12 seiko’s per jaar kopen of 1x een Breitling of Tudor oid? Komt toch op t zelfde neer?

Ik vind 1.000 en 1.200 vrij vergelijkbaar.[quote=“Blauwbeer, post:38, topic:179390”]
ik wil een Italiaanse auto tot 10.000 euro, dan is het toch ook raar als er mensen zeggen heb je wel eens naar een BMW 5 serie gekeken?
[/quote]

Dit vind ik toch een iets gekkere vergelijking. Dat is 500% meer, dus totaal irrelevant. Mijn suggestie is 20% meer. TS kan nog bij diverse dealers vragen of er een korting mogelijk is zodat het wellicht meer naar de 1k getrokken kan worden. Is niks nieuws toch?

1 like

Een ukkie? Heb je deze weleens om gehad? Valt binnen de wensen (38mm-42mm) van de TS en draagt eerder als een 40mm.

2 likes

Hier ben ik het wel mee eens.

Klopt alleen als je een tweedehands Italiaan vergelijkt met een nieuwe BMW 5. Zelfs een Fiat Panda vind je niet meer voor 10K :wink:

Waar @Blauwbeer op doelt is dat je de vraag van de TS niet beantwoordt. Uiterst irritant als verkopers dat doen, laat staan op een recreatief of hooguit informatief forum :wink:

2 likes

Ja, inmiddels wel, na lang getwijfeld te hebben. Ik vond 'm te klein, “voelde” kleiner dan m’n Christopher Ward C5 deed.

Je hebt gelijk. Ik dacht dat hij 39-42 vroeg.

Mijn doel is gewoon om een (naar mijn mening, want hij vraagt om meningen. Smaak is nooit een feit) zo leuk mogelijk horloge voor zo weinig mogelijk te proberen te vinden. Met een beetje zoeken kan TS hem heus wel vinden voor 1k, das t probleem niet. Dus wat t probleem dan wel is? Het zal mij aan m’n bips oxideren op dit moment (credits naar @Fate_Amenable_To_Change voor deze fantastische spreuk).

Goede nachtrust :sleeping::sleeping:

3 likes

Misschien iets te duur voor het uurwerk wat erin zit maar van een mooi formaat en van een illustere firma
al zit er een ETA in, is wel een betrouwbaar werkpaard en service is zonder problemen en niet duur.
En je kunt er ook andere banden op zetten, leer bijvoorbeeld.
Plus saffier en 5 ATM waterdichtheid, best Ok voor dit soort horloge.

https://www.laco.de/de/uhren/marineuhren/marineuhr-philadelphia

€660 voor deze prachtige, historisch verantwoorde Bauhaus Duitser van Stowa in 39mm met ETA 2824-2 (evt. te upgraden naar top finish).

5 likes

Top of this bunch:
Sinn 556 Jubilaum, extreem zeldzaam, slechts 1000 stuks van gemaakt en zeer zeer mooi!

2 likes

Zeker. Maar hij wil er maar één en bepaalt daarvoor een marge met plafond. En je mag jezelf zeker belonen maar daar moet je wel de middelen voor hebben. Maar goed, het is aan TS om te bepalen of hij zijn budget wil overschrijden.

Zoals @Bidle al aangaf … kijk eens naar een Junghans Max Bill! Deze heb ik gehad:


8 likes

Precies daarom snap ik de heisa niet over een relatief geringe overschrijding, vanaf 1k bekeken. Zo heel veel mooie dressers worden er niet gemaakt, zeker niet onder het genoemde prijspunt. Natuurlijk kan ts nog aankomen dat zijn/haar budget vast staat. Mijn ervaring is dat je soms concessies moet doen bij het aankopen van een horloge, welke ik liever op 20% van de aankoopprijs doe dan op het uiteindelijke horloge.

Eens, sowieso sinds dat ik de Sarx 033 in bezit heb, valt elke stalen band ook gewoon tegen in deze prijsklasse.
Dus mocht je iets op staal willen…(nee technisch gezien geen echte dress watch meer nee :clown_face:)

Bij @Jaap is die wel binnen het budget.
https://www.ten2two.nl/

2 likes

Voor budget lastig te overtreffen. Duratec coating, dus blijft langer mooi. op papier groot maar door curved lugs valt hij iets kleiner

Een mooie Frederique Constant Manufacture. Lichte dial, automaat, saffier en zichtbodem. Evt. PB voor meer foto’s.

Deze mooie Hamilton uit Zwitserland, met 80 uur gangreserve, valt binnen jouw budget en staat toevallig te koop in het blauwe gedeelte… :wink::ok_hand:

3 likes

Zojuist om de pols gegespt… De Hamilton Navy Pioneer met kleine seconde.

Binnen budget, 41mm, lekker plat, dial is licht, sunburst in de KS, automaat en dresser.

Hopla.

Al drie jaar mijn trouwe metgezel. Ding is nog 100m WR ook. Fantastisch.



6 likes

Allen harteijk dank voor alle reacties! Iemand een goede tip om Seiko te bekijken? Omgeving Rotterdam…ik weet dat Brunott FC heeft om te bekijken. Ik ben ook steeds meer gecharmeerd van Nomos en Hamilton!

2 likes

Ik maakte ook geen heisa, het viel me gewoon op dat eigenlijk altijd mensen boven het budget adviseren. Daarna leidde die opmerking tot allerlei zijpaden.
Zelf zal ik aan iemand met een budget 500-1000 niet snel iets van 1200 adviseren, maar dat staat iedereen vrij.

2 likes

Mijn voorkeur zou naar een mooie Nomos uitgaan, prima binnen budget tweedehands en het instapmodel (Club) is nét boven budget ook nieuw te krijgen (@Captaingingerbeardd refereerde hier al naar)! Zou ze allemaal lekker gaan passen bij juweliers en dan weer aankijken waar de keuze op valt. :sunglasses:

Je kunt naar de websites van de merken en dan kijken of er een retailer in Rotterdam zit (storelocator/retailerlocator). Volgens mij zit de dichtstbijzijnde Nomosverkopers bijvoorbeeld in DH, maar is Seiko ook gewoon te passen bij bijvoorbeeld de Bijenkorf in Rotterdam.