In de Krimpenhof (in Krimpen) heeft een juwelier opheffings uitverkoop.
Heel veel Seiko’s…
Van der Heijden in de Crimpenhof.
Liep er toevalig net langs …
Ik woon vlakbij, zal er zo eens gaan kijken
Sowieso niet naar de maat kijken, maar gewoon passen.
Een 42 mm kan klein vallen, een 39 mm groot.
Schiet allemaal niet op, cijfers zeggen vaak niks ( scorebordjournalistiek ).
Lastige is alleen dat niet alles in een winkel op je ligt te wachten.
Dus pas iets wat erop lijkt .
Nou ik volg dit topic ook met interesse omdat ik mijn grens nu aan het verleggen ben ik en hier op HF merk dat er veel minder over 500 tot 1000 gesproken wordt en wel veel tot 500 of 1000+. Dus ik zie ook graag ideen voorbij komen die ertussen vallen.
Hele mooie Seiko’s Presage serie rond €500
bedankt maar ik ben geen fan van dresswatches. Ik ben fan van duikers, chrono’s zoals mijn bulova lunar pilot en mijn grail is de Sinn Navitimer.
Met een soortgelijke zoektocht kwam ik bij mijn tissot couturier automatic chrono terecht.
Onderin je budget in NL te koop: https://www.chrono24.nl/tissot/couturier-silver-automatic--43mm--id8177843.htm
Edit; na je tweede reactie waarschijnlijk te dressy voor jou.
Het is ook TS zn topic en niet jouw gezocht topic
Helaas wel met het wegwerp uurwerk. Een groot nadeel imo van deze instap tissot chrono’s.
Zijn er chrono’s met vergelijkbaar prijsniveau?
Zou mijn keuze zijn. Voor deze prijs, en dit specifieke model etc een topper
inderdaad te dressy maar bedankt voor het meedenken.
klopt…
Bedoel je automatische chrono’s? Voor dat geld kan je volgens mij ook wel een jong gebruikte VJ7750 (of iets gelijkends) vinden. In de kleinere microbrands kan je voor dat geld ook wel een Seiko automatische chrono vinden.
Ondertussen, in het jaar 2026:
Deniz en Kelly zijn nu 3 jaar samen. Na 2 jaar hard werken aan hun huisje is het tijd voor vakantie, er is nog net budget voor een weekje Torremolinos. “Kelly, je hoeft alleen nog die kekke bronskleurige keuken met ingebouwde quartzklok te bestellen voor we gaan. €8.000 hebben we afgesproken met die man”.
'savonds…: “Hoi Deniz, het eten staat al klaar. Ik heb de keuken besteld. IK HEB ER OOK NOG MAAR EVEN EEN MIELE STOOMOVEN BIJBESTELD. WAS MAAR 2200 EXTRA. HOE VIND JE MIJN NIEUWE LUIS VUITTON LAARZEN?”
Hahahaha! Leuk verhaal
Als je open staat voor gebruikt is een Nomos wel binnen budget te vinden.