Eerste klassieke horloge advies - budget 1000 euro

Beste collega-liefhebbers,

Ik zou graag een iets klassiekere horloge willen kopen (zilver en bruin leren armband) - budget 1000 euro.

Mijn pols is 16,5 cm en zoek een automatische.

Welke zouden jullie aanraden?

Mijn oog viel al op de volgende horloges, maar andere voorstellen of ervaringen van onderstaande horloges zijn zeker welkom!

• Tissot T-Classic Tradition
  • Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium
  • Tissot Classic Dream Swissmatic
  • Grand Seiko
  • Tissot Le Locle Powermatic 80

Alvast bedankt !!!

1 like

Als je iets echt klassieks wilt een vintage :ok_hand: Zo’n moderne Tissot is het toch net niet. En als je kijkt wat je op vintage gebied voor een zelfde bedrag kan scoren…

4 likes

Eens.

1 like

Kijk ook eens bij Frederique Constant. Die maken echt hele gave klassiek ogende horloges.

3 likes

Voor dat budget zou je een mooie vintage Omega kunnen vinden.

3 likes

Eens!

2 likes

Exactly my thoughts !
Zoiets misschien ?

Of deze ?

btw dit jat ik van een website van een forumgenoot maar ga niet en public nu hier reclame maken maar mocht je het iets vinden PM me maar dan wijs ik je wel naar de juiste persoon.

3 likes

Heeft zoveel meer charme dan een moderne classic look van bijv. Tissot.

1 like

Longines flagship? Is gebruikt wel te vinden voor dat bedrag. @cdg, heb jij hem nog?

10 likes

Ook erg netjes inderdaad. :ok_hand:

1 like

Welk formaat is deze, op deze foto lijkt hij mij aan de (te) grote kant voor een 16,5 pols … maar kan aan de foto liggen vandaar de vraag.

Altijd eerst de vraag: wat spreekt jou aan? Strakke kast, romeins, arabisch, guilloche etc. Op basis daarvan kan je veel gerichter zoeken. Succes!

En die omega’s :+1:

1 like

39mm. Lijkt mij perfect.

39mm voor zo’n klassieke dresser vind ik persoonlijk veel te groot met mijn 16.5cm pols. Zo’n horloge mag een stuk subtieler en dus kleiner zijn. Maar zo heeft ieder zn voorkeuren. We weten de voorkeur van TS ook niet.

1 like

Die date hoort niet bij een Flagschip, vind ik hoor.

ik ben het met @koekoek eens 39mm is mijn perfecte maat voor mijn daily beaters maar ik meet 17,5 dus ruim een cm meer en mijn dresser is aanzienlijk kleiner 33mm

ps.
wat zijn ze mooi he … die vintage Omega’s :wink:

3 likes

Dat ding heeft vrij grote L2L

Op mijn 17.5cm pols:

3 likes

De re-issue classics vind ik vaak te groot.

Bij jou ziet het er prima uit. Wel lange lugs. Dus misschien op een 16,5 cm pols aan de grote kant. Ik lees net trouwens dat hij 38,5 mm is, maar dat terzijde.

Edit: ik vind de wijzers ook een beetje aan de korte kant. Maar dat zal persoonlijk zijn.

Zeker dat ik deze nog heb.

En onze polsen zijn ongeveer even groot. @Freddy1

Hé, dat is nu mijn horloge.

Maar @Freddy1 , het is dus een mooie dresser. Redelijk lange lugs, maar prettig plat op de pols.

2 likes