Advies gevraagd; allrounder 1000-1200 euro

Ik speel met het plan een groot deel van mijn instap-midrange horloges te verkopen en daar dan 1 betere voor terug te kopen die ik dan als dagelijks horloge ga dragen (de bekende problemen; geen gelegenheid om ze allemaal te dragen en het gevoel toch een soort nummer 1 horloge te willen hebben).
Ik denk dan aan een conservatief vrij klassiek horloge.
Nou twijfel ik wel, want ik merk dat ik best gehecht ben aan mijn seiko’s, orient en amphibia’s. Ondanks dat het geen dure toppers zijn beleef ik er veel plezier aan en kan ik nog eens afwisselen.
Wat is jullie idee over een “primair” allround horloge (budget 1000-1200 euro)?

Longines legend diver en dan met datum ivm met alledaags horloge zou mijn keuze zijn

Ligt er aan hoeveel waarde je hecht aan afwisseling. Ik zou het in ieder geval pas doen wanneer je een klok op het oog hebt waar je echt dol op bent. Als dat zo is zeg ik doen!

gr, HJR

@Vigorelli +1
Indien je horloges wil verkopen waar je toch wel gehecht aan bent, dan zou je zelfs niet moeten navragen welke je zou kunnen kopen, dan MOET je volledig van een bepaald klokje overtuigd zijn, anders krijg je misschien toch maar spijt!

De Maurice Lacroix Eliros vind ik een top horloge… zowel casual en dresser te dragen. De klok is 40mm (weet niet wat voor polsen je hebt).
En de prijs ligt heel wat lager tussen de 500 voor de normale en de 750 voor een chrono geloof ik.
Het is wel een quartz daarintegen.

Ik heb inmiddels vrijwel alle ‘instappers’ de deur uit gedaan. Nog geen spijt van gehad.
Een dikke duizend euro klok heb ik echter niet, maar wel een goede koploper in de kist.

Kwaliteit > kwantiteit

Als het een jonge tweedehandse mag zijn, komt een Grand Seiko Quartz met dit budget binnen bereik.

Als je per sé nieuw wilt, denk ik bij een klassiek horloge binnen je budget o.m. aan een Hamilton Auto Chrono, een Longines Conquest of een Tissot PRS516 (ok die laatste is misschien minder klassiek, maar ik vind het een topper in deze prijsklasse. Er is ook een saaiere uitvoering :wink:)

Tag Heuer caliber 5 met zwarte wijzerplaat. Met wat geduld heb je voor 1100-1200 een mooie 2e hands.

2 likes

Spaar wat Door voor een leuke Datejust :slight_smile:

1 like

Zoiets?

1 like

Als je wat meer informatie hebt kunnen we je beter van advies voorzien zonder al teveel persoonlijke ervaringen :wink:: kleur wijzerplaat, diameter, auto of quartz, stalen band of leer, wel of geen chrono, waterdicht, wat is je polsomvang etc.

In de prijsklasse tot ca. € 1200,- is zowel nieuw als gebruikt zo ontzettend veel moois te kopen, als je wat beter weet wat je mooi vindt wordt het een stuk makkelijker. Wat zou je bijvoorbeeld kopen als geld geen obstakel zou zijn, wat vindt je dan helemaal geweldig? We horen het graag!

Eric

2 likes

Met een budget van €1000 zal ik geen quartz nemen. Tissot, longines, hamilton, tag heuer. Wat dacht je van Seven Friday?

Couldn’t agree more

All rounder … ? dan een anadigi pilot
met van alles en nogwat aan functies

Oh , deze is wel makkelijk. Binnen budget jongebruikt haalbaar

4 likes

Ik heb dezelfde stap genomen.
In eerste instantie alle klokken verkocht die ik nauwelijks om had en/of niet over twijfelde. Inmiddels een leuk startkapitaal en dan wordt het moeilijk. De keuze is reuze. Advies voor een allrounder is altijd ingewikkeld. Allround is een breed begrip. Ik zou beginnen met het maken van elementaire keuzes zoals staal/leer en automaat/handopwinder.

Ik draag mijn Longines Legend Diver met veel plezier zowel sportief (zie foto) of meer klassiek met zwarte band. Gebruikt is een mooi exemplaar wel voor 1200 euro te vinden.
Succes

1 like

Met opzet had ik het eerst wat ruim gehouden, maar ik denk dat het inderdaad beter is wat preciezer te zijn:
Eerst maar eens als geld geen rol zou spelen; dan zou ik denk ik gaan voor denk ik een Submariner als beater, een Lange & Sohne voor het net, een Speedmaster als sportief horloge en een Grand Seiko als toetje.
Hee, dat zijn vier horloges :smile:
Even realistischer; in elk geval een mechanisch horloge, zwarte wijzerplaat, redelijk waterdicht (hoeft geen duiker te zijn, mag wel, eenvoudig traditioneel ontwerp, ik heb vrij smalle polsen dus ik dacht aan 38-40 mm. Land van herkomst; geen voorkeur. Geen bezwaar tegen gebruikt, vind ik juist wel wat hebben, maar nieuw geeft misschien wat meer zekerheid?
Ben benieuwd,

JP

Misschien heeft Sinn iets leuks voor je? Als all rounder komt misschien een 556 in aanmerking?

Foto van het www

4 likes

Mooi! Dit model kende ik niet.