Na jaren dragen blijf de uurwijzer hangen op 10 uur. Er was gezien de lange periode dat ook een onderhoudsbeurt nodig. Dit moest bij Omega zelf gedaan worden en was een full service incl. garantie. Dit heeft me zo’n 2-3 jaar geleden ongeveer €650 gekost.
Binnen de garantieperiode deed dit probleem zich weer voort waarna deze kosteloos werd geserviced en hierna liep als een zonnetje.
De nieuwe eigenaar heeft dit horloge nu 1,5 jaar en de laatste keer dat ik hem sprak (onlangs) was hij nog steeds dolblij met dit horloge.
Je kunt een risico nemen, maar met alle prijsstijgingen verwacht ik een service beurt van €1000.
Mag ik vragen wat deze man ervoor wil hebben?
Edit: de prijzen voor dit model lopen bij C24 best op. Ik zou een nieuwe Seamaster 300m ook in overweging nemen.
Dat vind ik heel veel geld persoonlijk voor dit model. Voor €4900 kun je (na onderhandelen) de nieuwe Seamaster bij een AF krijgen. Tweedehands zou €4000 een eerlijke prijs zijn.
Als je deze zou willen kopen zou ik niet meer dan €1800 betalen.
Die heb ik vorig jaar voor nét boven de 3K verkocht. Full set, liep prima, goede staat.
Ik zie dat de prijzen wel iets zijn gestegen sindsdien maar 2900 met het genoemde mankement lijkt me niet redelijk.
Wel een prachtig en kwalitatief horloge. In mijn ogen een van de mooiste moderne Seamaster duikers
In dit geval is lowballen een gerechtvaardigde handeling.
Ik zou deze zelf links laten liggen.
Maar als ik al zou aanhaken dan zou ik de helft bieden.
Je loopt teveel risico en je moet een flinke marge achter de hand hebben in dit geval.
Als de verkoper een beetje common sense heeft dan begrijpt hij dit. Want dit zijn mijns inziens de risico’s waar je tegenaan loopt als je een defect horloge verkoopt. Die brengt never nooit een schappelijke prijs op.
Ik vind het een avontuurtje. Maar als je deze per sé wilt hebben dan wens ik je succes.
Ik denk dat hij hem graag aan een liefhebber verkoopt, want een handelaar zou met dit risico een paar honderd bieden.