Aankoop advies: Seamaster GMT met issue

Beste,

Ik heb dit horloge gehad:

Na jaren dragen blijf de uurwijzer hangen op 10 uur. Er was gezien de lange periode dat ook een onderhoudsbeurt nodig. Dit moest bij Omega zelf gedaan worden en was een full service incl. garantie. Dit heeft me zo’n 2-3 jaar geleden ongeveer €650 gekost.

Binnen de garantieperiode deed dit probleem zich weer voort waarna deze kosteloos werd geserviced en hierna liep als een zonnetje.

De nieuwe eigenaar heeft dit horloge nu 1,5 jaar en de laatste keer dat ik hem sprak (onlangs) was hij nog steeds dolblij met dit horloge.

Je kunt een risico nemen, maar met alle prijsstijgingen verwacht ik een service beurt van €1000.

Mag ik vragen wat deze man ervoor wil hebben?

Edit: de prijzen voor dit model lopen bij C24 best op. Ik zou een nieuwe Seamaster 300m ook in overweging nemen.

1 like

Dank voor je input! Kan ik heel veel mee.

Vraagprijs is 2900, maar er is veel speelruimte.

Wat mij aantrekt is de witte plaat én GMT. Die zie je niet zo veel op een Seamaster.

2 likes

Altijd minder dan je wilt

1 like

Dat vind ik heel veel geld persoonlijk voor dit model. Voor €4900 kun je (na onderhandelen) de nieuwe Seamaster bij een AF krijgen. Tweedehands zou €4000 een eerlijke prijs zijn.

Als je deze zou willen kopen zou ik niet meer dan €1800 betalen.

Incl doos en papieren?

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/breitling-colt-41mm-automaat-in-stickers/405690

Helaas net verkocht maar in dezelfde prijsklasse.

2 likes

Ja.

In die richting zat ik ook te denken gezien de staat.

1 like

Klopt, maar geen GMT en nog my cup of tea.

1 like

Bedoel je deze?

https://www.horlogeforum.nl/t/omega-seamaster-300-gmt-great-white/362019

Die heb ik vorig jaar voor nét boven de 3K verkocht. Full set, liep prima, goede staat.
Ik zie dat de prijzen wel iets zijn gestegen sindsdien maar 2900 met het genoemde mankement lijkt me niet redelijk.

Wel een prachtig en kwalitatief horloge. In mijn ogen een van de mooiste moderne Seamaster duikers

1 like

Yes! Exact dat model, maar uit 2006. Mooie foto’s! Krijg ik een beter beeld van hoe hij er uit ziet.
Dank je!

Ik ga langs om te zien of we eruit komen kwa prijs. Onderhandeld net wat fijner en met de kennis van het HF sta ik wat zekerder in mijn schoenen.

1 like

Daarom zei ik minus €750 om een beetje op safe te spelen.

1 like

Ik zou dat te weinig vinden gezien er nog meer kapot kan zijn.

1 like

In dit geval is lowballen een gerechtvaardigde handeling.

Ik zou deze zelf links laten liggen.

Maar als ik al zou aanhaken dan zou ik de helft bieden.

Je loopt teveel risico en je moet een flinke marge achter de hand hebben in dit geval.

Als de verkoper een beetje common sense heeft dan begrijpt hij dit. Want dit zijn mijns inziens de risico’s waar je tegenaan loopt als je een defect horloge verkoopt. Die brengt never nooit een schappelijke prijs op.

Ik vind het een avontuurtje. Maar als je deze per sé wilt hebben dan wens ik je succes.

Ik denk dat hij hem graag aan een liefhebber verkoopt, want een handelaar zou met dit risico een paar honderd bieden.

1 like

Een maand geleden mijn 2001 Seamaster 2531.80 bij Omega officieel in onderhoud gehad. Full service €660,-, nieuwe bezel €300,-.

1 like

Dank je! Ik ben ook wel een beetje van de ‘‘no risk - no reward’’ mits we tot een goede prijs komen.

Dank je! Hier heb ik heel veel aan.
Ik heb inmiddels al een goed beeld van wat ik ervoor over heb.

Mocht het niet lukken - sparen we gewoon door voor een betere variant.

Ik zou hem helemaal niet kopen. Maar ja, ik ben wat voorzichtig en heb er te weinig kennis van. Succes met je keuze.

1 like

Plus je 300 voor het opmaken zit je al aan €1.260 dat is als er verder niets kapot is/vervangen hoeft te worden.

Ik denk niet dat ie met een vraagprijs van 2900 gaat happen op een bod van de helft maar meer is ie m.i. niet waard met zulke onzekerheden.

1 like

Waar komt die 300 vandaan, opmaken/polijsten zit volgens mij al in het tarief van de full service van 660 euro.

1 like

O oké ja dat weet ik niet, uit zijn eigen opsomming :wink:

Klopt, mijn Seamaster kwam gepolijst terug, geen extra kosten, gelukkig.

Maar wat is er vervangen wat je 110 euro heeft gekost als voor een full service 550 gevraagd wordt?

1 like