Ik heb nooit gezegd dat voor een full service €550,- gevraagd wordt.
De prijs is door Omega verhoogd van €550,- naar €660,-. Daarom heb ik het over €660,-.
Volgens mij zie ik bij Mechanical €660,- staan.
Dat is €650 als het van edelmetaal is.
Ik kan het ook niet helpen, ik moest €660,- betalen. Was eerst €550,-.
Of waren er onderdelen vervangen?
Ik heb wel een paar onderdelen retour ontvangen, net als bij eerdere services.
De prijs werd al verhoogd toen hij nog maar net verzonden was. Hij kon nog terug.
Ik zal het eens navragen bij mijn juwelier.
@SpringDrive, @Ruud en @YY77.
De rekening was €960,-, nl:
€550,- voor de full service bij Omega;
€110,- kosten juwelier, 2 X €35,- verzendkosten, gesp onderhouden (inderdaad mooi geworden). Band was al door Omega gedaan, ook mooi geworden. €110,- echter best wel fors, maar goed;
€300,- nieuwe bezel (oude vol krassen).
Uiteindelijk zeer tevreden over het eindresultaat.
Dank voor het overzicht.
Ik heb uiteindelijk van de koop afgezien.
Er bleken tocht wat extra mankementen die niet in de advertentie stonden.
Certificaat was niet aanwezig.
De laatste ‘‘service’’ was een bon geschreven op een raar papiertje in het spaans en was maar 250 euro. Enige dat ik kon opmaken was dat het weer waterdicht was gemaakt, maar zeker niet door een gecertificeerde Omega dealer.
De urenwijzer stopte bij 22.00 uur terwijl de minuten en GMT wijzers wel doordraaide.
Bij het terug draaien stopte de urenwijzer bij 23.00. Was dus niet ‘‘af en toe’’.
Daarnaast bleef de duikersextentie niet vast zitten. Nieuwe clasp nodig.
Al met al een mooi horloge, maar de verkoper wilde de extra mankementen niet compenseren door in prijs te zakken dus heb ik hem daar gelaten.
Dank allemaal voor jullie input - heeft zeker geholpen.
Lijkt mij een goede beslissing, op naar de volgende. Succes met zoeken
Mooi voorbeeld van zakkenvullen door de “juwelier”.
De € 550,- is de consumentenprijs waar de juwelier zijn marge al op ontvangt, dus € 110,- is voor gebak en bonus.
2x € 35,- voor verzending is nogmaals kassa. Omega rekent nog geen € 10,- voor retour en heen is maximaal € 22,50 incl. verzekering. Dus weer € 37,50 extra in de knip.
Bezel is meestal € 270,- bij Omega maar er zijn uitzonderingen dus hierover kan ik geen 100% uitsluitsel geven.
Moraal van het verhaal: ga naar een Omega service centrum / stuur hem daar naartoe, bespaart je vaak geld en geeft een transparant opgebouwde offerte. Of je moet graag een luxe omgeving willen met eventueel een kop koffie en mensen die totaal niet weten wat er gebeurt is
Er zijn natuurlijk ook wel juweliers die het wel netjes doen. Doe met deze informatie je voordeel.
Ga ik volgende keer naar kijken, dank voor de tip.
Ik heb een motto als het gaat om aankopen:
nooit hoofdpijn kopen