Aankoop advies

Goedenmorgen beste horloge kenners!

Ik overweeg de aanschaf van een horloge in Maastricht, alleen is dit niet om de hoek voor mij dus hoor ik graag van jullie of jullie vanaf de foto al kunnen zien of dit een goede aankoop is… alvast bedankt!

Het is een Oyster Perpetual uit 2006 zonder doos en papieren van 25mm. Te koop bij een juwelier voor 2850.-

Kunnen jullie zo zien of de band nog goed is en is dit een goede prijs voor dit horloge?

Groetjes Patricia

1 like

Dat is op deze foto’s bijzonder lastig te zien. Als de band al rek heeft kun je dat nu zo goed als niet zien.

1 like

Houd er wel rekening mee dat je dit horloge niet voor dezelfde prijs weer kan verkopen, omdat het een klein dameshorloge is. Een unisex Datejust (36 mm) of Date (34 mm) staat vaak ook goed op een damespols en die ligt veel lekkerder in de markt. Stel dat je hem zat wordt en een andere wilt, dan is verkopen of ruilen geen enkel probleem.

2 likes

Eenzzz met @Drebin, vraag de verkopen om een foto als deze:

4 likes

Dit is inderdaad een tip. Ligt natuurlijk aan het formaat van de polsen.

Voor mijn vrouw ook aan het kijken, die vind helaas 36mm te groot (anders had ik gewoon een extra DJ erbij gekocht).

1 like

De rek op de bank is zo niet te zien…ik vind de prijs veel te hoog…

1 like

Ik durf het haast niet te zeggen, gezien bovenstaande commentaren, maar ik heb het idee dat er flink rek op de band zit. Misschien kan @Ronald daar iets zinnigs over zeggen.

Dit is een mening. Die ik totaal niet met je deel. Dat is niet erg, maar het is dus in ieder geval geen feit.

edit:
image
Voor mijn gevoel kijk je dwars door die band heen.

7 likes

Ik voel me ook één met jou :heart:

1 like

Fijn buurman :kissing_heart:

1 like

Voor deze prijs moet ze wel mint zijn

Ik geef ook mijn mening, ik verkondig het niet als feit.

Valt wel mee hoor, dit is prima te dragen.

Nee. Maar het is al beter dan particulier een ongeservicede 69163 van 30 jaar oud voor de hoofdprijs kopen.

13 likes

Zo ervoer ik het niet, dus wilde ik het even gezegd hebben. :wink: Maar goed, ik ben ook een beetje militant als het gaat om herenhorloges bij dames, dus vandaar. :stuck_out_tongue: edit: Ik zou je bericht willen liken maar ik heb de likes nu alweer opgemaakt… :expressionless:

1 like

Je kunt Burger gerust vragen om een foto van de rek op de band te sturen, hebben ze volgens mij geen moeite mee.

1 like

Inderdaad lastig te zien zo.
Foto’s met het horloge op z’on plastic “houdertje” , dat wordt vaak bewust gedaan…

Rek op deze band lijkt wel mee te vallen.

Een foto van de achterzijde vd band is het belangrijkste en natuurlijk een “hoe ver hangt hij door” foto.

1 like

ook even vergroot
06776d21d2929aa88e92372a66cd9b0127a2cd85
Wel grappig als je hun fotos ziet, het horloge baat zich in een soort atmosferisch licht waardoor elk detail onzichtbaar is.

Ik zou wel aan Burger vragen of er ook daadwerkelijk een servicebeurt is verricht (i.p.v. het horloge is “nagekeken en gecheckt”).

Heb je al contact gezocht met de verkoper? De vraagprijs hoeft niet de verkoopprijs te zijn, vintage vrouwen horloges hebben maar weinig liefhebbers.
De foto’s zijn niet goed genoeg om iets over de staat te zeggen. Als hij helemaal gaaf zal zijn, dan is de prijs nog niet super laag vind ik.

1 like

De aanschaf is onderdeel van de ervaring. Ik zou zeker langsgaan om te kijken. Maak er meteen een leuke dag van. Het Natuurhistorisch Museum heeft een mosasaurus in de collectie. Kijktip!

:+1:

1 like

Of lunchen bij Rozemarijn :joy::+1::+1: