Aankoop advies

Ik vind het eigenlijk dat je te snel ja zegt, als je niet eens weet wat voor uurwerk er in zit :wink: Zoals gezegd, deze Miyota laten onderhouden is economisch niet echt verantwoord.

Kan me niet zo snel een voorbeeld verzinnen van een reguliere Zwitserse ankergang die door een horlogemaker met de juiste competenties niet kan worden voorzien van de juiste aandacht.

Wat dacht je van een uurwerk waar 0 onderdelen van te verkrijgen zijn?

Zit zo te zien gewoon een standaard Miyota uurwerk in. Dat is een van de meest gebruikte uurwerken in de budget klasse. Zal geen probleem zijn deze te laten servicen.

Te weinig ervaring mee om te beweren dat er nieuwe uurwerken worden uitgeleverd waar geen onderdelen voor zijn te krijgen. Helemaal logisch lijkt dat mij niet maar wie weet.

Heren allereerst top voor al jullie reacties. Zijn er eventueel andere automaten die jullie aanraden? Het gaat mijn eerste automaat worden en in wil er maximaal €500 aan uitgeven. Fyi ik heb smalle polsen en wil niet groter gaan dan 42mm. Het moet een casual horloge zijn die ik altijd kan dragen maar die ook prima past bij een nette gelegenheid.

Seiko heeft vele prima horloges tot € 500. Ook mogelijk Oriënt. Kijk maar eens: https://www.seriouswatches.eu/collections/orient

1 like

Er zijn heel veel horloges die aan je eisen voldoen.
Kijk ook eens naar wat Tissot, Hamilton en Certina te bieden hebben.
Bv Tissot Le Locle, Tissot Heritage Visodate, Hamilton Khaki Field, Hamilton Jazzmaster Viewmatic, Certina Heritage DS 1, Certina Urban DS.
Ga eens naar chrono24, zet filters en scroll op je gemak door het aanbod.

1 like

Jack Mason? Nooit van gehoord, lijkt mij een microbrand met prima ‘in Azie’ gemaakte horloges. Voor 300-350 euro echter wel wat prijzig. Ik raad aan om verder te kijken! De bovengenoemde merken zijn allemaal prima! En als je toch voor microbrands gaat kijk dan eens naar Steinhart,
NTH, San Martin of Obris Morgan.

Heb je die voor <500 euro dan?

Misschien ook eens naar Laco kijken? De basic pilot watch lijn is binnen budget, en qua stijl zit je dan ook meteen in dezelfde richting.

1 like

Mooi klokje alleen iets te klassiek voor mij.

There you go. Zoek maar eens op het forum



1 like

Of voor weinig een Seiko 5
Seiko 5

Mooie horloges :+1:t2: Zijn het ook kwalitatief goeie ?

Er zit hetzelfde uurwerk in (Miyota 821A) als het horloge waar je mee opende. Ik ben geen kenner, maar door de bocht genomen is dat volgens mij een prima uurwerk. As dit type horloge je aanspreekt, ga dan eens zoeken op ‘flieger watch’, en laat je inspireren. Ook hier op het forum is genoeg leesvoer te vinden, bijvoorbeeld hier Flieger-advies, Laco, Dekla, San Martin of.

Wat is kwalitatief goed?

Bij de meeste horloges koop je tegenwoordig kast, plaat, en wijzers. Het uurwerk is meestal tientjeswerk. Servicen is daarom meestal movement vervangen en plaat/wijzers overzetten. Een nieuw Seiko ingekocht uurwerkje is een paar tientjes.

Zou me in dit prijs segment vooral bezit houden met de looks.

Ik zou echt naar een ander merk gaan kijken.

Ik krijg net vanuit het merkt te horen dat het om volgend uurwerk gaat, he movement is MIYOTA - 2315 and the case is 12MM thick.
Wat denk je, kan ik voor €300 helemaal hiermee fout gaan ?