Flieger-advies, Laco, Dekla, San Martin of

Ik ben al even op zoek naar een leuke flieger. ik heb een Seiko 5 SNZG15 wat van veraf een klein beetje in de buurt komt. Die draag ik graag. Maar het is geen echte flieger.

Na heel wat surfen ben ik (voorlopig) in drie-strijd (bestaat dat?) van:
Laco Aachen 42 link
San Martin Big Pilot klik
Dekla Pilot link

Er is van allen wel iets te zeggen.
De laco is de enige echte, maar heeft een miyota 8000. de anderen hebben swiss of swiss kopie erin zitten.

Ik wee dat het advies hier vaak is: koop wat je zelf leuk vindt, maar ik zou mijn denkproces wat willen ondersteunen door jullie.

De San Martin en Laco zijn op Just One More Watch op YouTube, de Dekla is zo een singapore/duitsland-buisness denk ik. Die Dekla heeft wel veel keuze-opties (old lume, new lume, kleurtjes, …)

bedankt voor je input - of een heel ander voorstel - maar wel rond dat budget :slight_smile:

2 likes

Wat is dat budget?
Voor 300 en een beetje kun je er ook zelf Ă©Ă©ntje bouwen met een NH35 erin en een mooie sunburst dial.

4 likes

even zo… veeeel makkelijker.
Laco Aachen 42


San Martin Big Pilot
martin
Dekla Pilot

  • Laco Aachen 42
  • San Martin Big Pilot
  • Dekla Pilot

0 stemmers

2 likes

Voor zover ik weet is Dekla echt wel “Made in Germany”. Ze maken blijkbaar ook kasten voor andere Duitse merken.

Heb je al nagedacht over een Stowa?

Euh. Hmm. Laat maar.

1 like

Bedankt voor de hulp :slight_smile:

Voorlopig de meesten voor de Laco … de enige originele van de 3, wel met het minste movement : een Miyota … daardoor twijfel ik zo hard.
die Dekla krijgt het minste stemmers : onbekend = onbemind?

1 like

hihi … ja ik ben nog maar beginnende horlogefreak. later zal ik er misschien maandlonen tegen aangooien, voorlopig doe ik het met wisselgeld :slight_smile:

1 like

Je kan misschien ook eens bij Steinhard kijken die hebben ook leuke uurwerken met goede movementen in.

Laco, alleen al vanwege de geschiedenis.

1 like

Laco vanwege de geschiedenis. Al is een miyota 8000 (echt?) wel een irritant uurwerk met een noisy rotor.

1 like

Ehh… Die San Martin of desnoods een Steeldive heb je voor 120 op Ali, met saffier en NH35. Daarbij kun je hem omhouden in het water met 200m waterdicht rating.

Bwa als dat noisy is. Dat vind ik nog leuk.
Zijn er andere nadelen aan een miyota 8000-serie? Geen hacking - maar dat is voor mij geen must

Het logo is me te groot. En flieger hoort een beetje steriel te zijn.

Volgens mij hebben die van Laco hacking, maar dat stoort me ook van de 8200 serie. Volgens mij is er verder niets mis mee. Wellicht hebben ze een ghost-datum positie… omdat het uurwerk wat ik online kan vinden de variant met datum is en de Laco geen datum heeft.

image

#Aliexpress € 202,24 16%OFF | San Martin Pilot Mannen Mechanische Roestvrijstalen Horloge Sapphire See-Through Case Back Lichtgevende Lederen Band 100M Waterdicht

1 like

cool :slight_smile:
is dat van een lichtgevende koe?

1 like

Geen idee, wegnaaien die licht gevende band.
Edit: nee, dit is weer een slechte Ali productomschrijving.

Volgens mij geen andere “nadelen”. Uurwerk heeft zich wel bewezen in de jaren.

de 28.000bph (Sellita) tegenover de 21.600bph van de miyota 8000 spreekt me ook wel aan. of zie je dat niet? is het niet nét dat vloeiender?

De Dekla, Bedrijf maakt zelf kasten en andere onderdelen in-house (althans, volgens hun eigen website :slight_smile: ) Uurwerk is Zwitsers. Veel waar voor je geld en gewoon een mooi horloge. Laco heeft de historie, maar zo’n Flieger hoort in mijn beleving geen Miyota uurwerk te hebben. De San Martin vind ik veel te druk.

1 like