Flieger-advies, Laco, Dekla, San Martin of

dat is nu inderdaad ook mijn mening. maar de algemene opinie is het heel erg oneens daarmee…

Rug recht houden en gewoon tegen de wind in :expressionless:
Maar zonder gekheid. Jij betaalt, dus jij bepaalt. Het horloge gaat uiteindelijk om jouw pols.
Ik ben zelf zeer geïnteresseerd in een Flieger en bij mij staat de Dekla met stip op 1.
Gewoon op basis van waar voor je geld. Maar ja, dat is maar mijn mening he :slight_smile:

1 like

Nope.

Volgens Laco zelf wel.

Jawel, Miyota heeft recent hacking toegevoegd aan de 821A: https://calibercorner.com/miyota-caliber-821a/.
Recente exemplaren zouden dus een binnenwerk met hacking functie moeten hebben.

1 like

Thanks!! Ik heb nog een “oudje” en die hackt - jammer genoeg - niet.
En inderdaad: ik vind het een rammelkast. Geef mij maar die van Archimede. Oeps, andere prijsklasse.

Je kan ook bij Tissel kijken, die heeft redelijk aanbod

een Laco ?
als je je rammelbak kwijtwil : stuur me maar een bericht :slight_smile:

ik volg je hierin.

heb je toevallig al zo een Dekla?

ja … maar het merk spreekt me minder aan?
is dit niet gewoon een goedkoper knip, plak merk?

Kwaliteit schijnt redelijk goed te zijn.
Heb voor de gein een keer een duiker van ze gehad (echt complete copie van een sub.) Kwaliteit was goed voor het geld. Maar snap je bedenkingen :slight_smile:

Tisell vind ik een merk met een prima prijs-kwaliteit verhouding. Maar ook een merk sans histoire.

Nee, hier nog geen Dekla, wel redelijk wat tijd gestoken in het on-line vergelijken van de verschillende Fliegers en daar mijn keuze op gebaseerd.

Stowa is wat mij betreft lichtjaren beter dan Laco. De Laco’s zijn het allemaal net niet met die faux vintage ruw gemaakte grote kasten.

Stowa is strak, plat, goed afgewerkt en heeft fantastische lume. Hier een foto van een ex van me:

Ook met Top Grade in het zwart verkrijgbaar met geblauwde wijzers. Customiseerbaar bij bestelling.

Maar dan deze:

  1. Mühle Glashütte Terrasport II.

Hier een LE op de foto, maar ze hebben net iets meer sjeu dan de Stowa’s, leuk afgewerkte uurwerken en 100m WR.

  1. Archimede Pilot.
    Beschikbaar in 39, 36 of 42.

  1. Speedbird III PRS-22
    Van Eddie van TimeFactors. 100m WR, unterdruckssicher, bijzonder anti-magnetisch.

https://www.timefactors.com/images/sb3prs1.jpg

Want er komen bar weinig andere tips binnen hier. Dat valt me tegen.

3 likes

ja, weinig tips… maar ik ben ook aan het shoppen in het onderste segment.

de voorstellen van jouw heb ik niet opgezocht, maar dan komt ik al in de buurt van de 4 cijfers?

1 like

De Speedbird rond 550 op de mat, de Archimede 800, de Stowa Ikarus voor 740.

De zwarte Stowa’s doen 1040 of zo, de Muhle 11nogwat als je goed zoekt.

In vergelijking met de prijzenswaardig uitgebreide tips die jij altijd samenstelt valt natuurlijk alles in het niet

Ik vind de Watchgecko modellen wel interessant, maar dat komt misschien vooral omdat ik mijn Archimedes Flieger met 42 mm wat te groot vind. https://www.watchgecko.com/geckota-k-01a-40mm-pilots-watch-handmade-strap

Als iemand een kennelijk een Baumuster B zoekt, dan zijn dit toch geen alternatieven? :wink:

Mij ook, maar niet helemaal. Ik heb jaren geleden mee gedaan aan het WUS project om een Baumuster B door Laco te laten bouwen. Toen ik hem had, vond ik hem bitter slecht afleesbaar. Heb een Baumuster A en die is prima afleesbaar. Vandaar dat ik niets aandraag :wink:

1 like