Aankoop bij winkel op echtheid controleren

:point_up:t3:Er is hierboven al meer over dit punt gezegd, maar het is inderdaad flauwe kul dat een dealer jouw neppe Rolex van je afpakt. Daar hebben ze inderdaad geen enkel recht toe en zullen echt niet doen. Het is trouwens ook helemaal niet verboden om als particulier een imitatie Rolex te bezitten hoor.
Het kan pas strafbaar worden als er handel mee gepleegd wordt, of in- en uitvoer…

Ik heb laatst een keer gebeld met Gassan. De dame aan de telefoon vertelde mij dat ze het kosteloos kunnen controleren, dus dat is wel nette service! Aangezien ze voor een controle het horloge open maken gaat er wel een paar weken overheen. Ze gaf aan dat als deze nep bleek te zijn ze het horloge in beslag nemen.

Nu begrijp ik dus dat ze dit niet zomaar mogen doen.

Deze reactie van Gassan lijkt mij op een paar punten heel onlogisch. Dus ze zouden dit kosteloos gaan doen voor je, waarbij het horloge een paar weken intern bij hen is? Dus ondanks dat ze hier niets op verdienen, gaat hier iemand tijd in steken bij Gassan? En dan hebben ook nog de verantwoording voor die paar weken opslag met het risico op verlies, beschadiging, diefstal, etc…? Gassan is echt geen filantropische instelling hoor.

2 likes

Wat is je aankoop prijs en ( misschien al vernoemd) de juwelier waar je hem gekocht hebt.

Dit is hoe ik het heb begrepen, service zei ze. Het ging overigens om een ander horloge dat een jaar eerder bij Gassan zou zijn geleverd.

Vreemd, ik liep binnen, werd binnen 5 min gecheckt en moest geloof ik 30 of 40 aftikken.

Wanneer was dat? Mijn contact was een paar weken terug. Ze vertelde mij dat voor echtheid checken het horloge open moest. Vanwege drukte zou ik hem dan een paar weken kwijt zijn.

2 jaar terug denk ik… het is letterlijk 2 min werk, werd opengemaakt en klaar.

Naja kan dus, ze gaf aan dat het momenteel druk is.

Hoe dan? Alsof ze alle horloges zelf gezien hebben?

https://www.crownguard.com/

Doet ook taxaties en checken op echtheid voor verzekeringen en zo.

Als je echt twijfelt gewoon een afspraak maken?

3 likes

6 en 9 dial markers hebben afgeronde hoeken ipv recht? > wijzerplaat is echt

Sels lopen exact gelijk met de kast naar beneden naar het bandje en geen gaten tussen de sel en lugs? Bandje en/of kast is echt

Uurwerk balans brug heeft maar 1 arm (parachrom)? Uurwerk is echt.
Bovenstaande wel aanwezig? Check afwerking van d’r tandwielen bruggen onder een microscoop.

Wijzers die niet plat maar ovaal zijn? Wijzers zijn echt

Kan zo nog wel even doorgaan. Zolang je geen microscoop hebt, ga je een hele dure replica niet onderscheiden van een echte.

2 likes

Ik heb hier een neppe sub liggen ooit van mn vriendin gehad die heeft dat allemaal kon er voor 150 euro extra zelfs een doos met papieren bij krijgen dus ik ben met mn GMT gewoon naar S&C gegaan daar laten checken openmaken en waterdicht maken 85 euro kwijt maar vond ik meer dan waard de verkoper (theo) vertelde mij zelfs dat er echte horloges in omloop zijn maar waarvan het uurwerk niet klopte of vervangen was dan zie je niks aan de buitenkant

1 like

Oja nog een tip, de Lec bij een echte rolex crystal is vaak slechter gedaan dan een replica…

Klinkt mij een :bread: :monkey_face:
Onderdelen zijn sowieso nergens te verkrijgen en om je nepper “op te leuken”.
Heeft toch geen meerwaarde voor de verkoper :thinking:

Zo, da’s nog eens een zin.

19 likes

Heb je wat te doen :rofl:

lees je maar eens in op repfora. Ik bedoel dan niet meteen rolexreplica’s alhoewel ik er ook niet versteld van zou staan!

1 like

Dit komt akelig dicht in de buurt bij verboden onderwerpen.

2 likes

Laat het voor mensen een waarschuwing zijn zou zonde zijn om al je spaargeld in een replica te stoppen terwijl je een echte wou geef dan gewoon wat centen uit voor een check

1 like