Aankoop bij winkel op echtheid controleren

Precies, topic closed :wink:

2 likes

@Fate_Amenable_To_Change hier vind jij iets van zeg ikšŸ˜„

Zijn je papieren wel in orde?

Ebay staat vol met originele onderdelen.
Op replica fora is het tunen met ā€˜gen’ onderdelen wel degelijk een ding.

1 like

Yup. Maar om Rolex nou ook nog op de afwerking af te kraken… Da’s toch naar. Liefhebbers van het merk hebben al genoeg problemen: Imagoproblemen, berovingen, valsemunterij, investeringen, schaarste en niet aflatende koehandel in rammebakken die het daglicht niet waard zijn, dan hoef ik toch niet over wijzertjes te beginnen? Beetje onnodig.

13 likes

Draag gewoon je replica, niemand ziet het verschil.

3 likes

Vwb vintage oid kan ik het wel begrijpen maar bij moderne Rolex lijkt het mij geen meerwaarde te geven.
Maar je zult zeker gelijk hebben…wist het niet.

ā€˜Erop en erover’ :joy:

Klopt, een familielid van mij is Rolex opgeleid uurwerkmaker.

Hij had vorig jaar een exemplaar te pakken waar het uit de snede van de gebruikte schroefjes in het uurwerk aan het licht kwam dat het een nepper was.

2 likes

Dat is wel bizar. Als het op een enkel schroefje aankomt zou je ook kunnen concluderen dat er een keer een verkeerd schroefje is gebruikt. Zeker als een ervaren horlogemaker de rest van het uurwerk niet van echt kan onderscheiden. Verontrustend is het wel…

3 likes

Gecorrigeerd. Schroefjes. Daarna zijn ze verder gaan zoeken en kwam ook de gebruikte staalsoort wel boven tafel, maar het ging echt heel ver.

1 like

Ik las net in Watching, herfstnummer 2020, op pagina 03-13 een artikel wat hier betrekking op heeft.
Het Amerikaanse Watch CSA zou een app hebben ontwikkeld, wat met gebruikmaking van kunstmatige intelligentie en met behulp van afbeeldingsscans van bepaalde delen van een horloge, namaak van echt kunnen onderscheiden. Deze app is: Watch Intel Al. Of deze app hier in Nederland is te verkrijgen, is mij niet bekend. Op mijn Appstore is hij niet te vinden.

Aanvulling: de app zou werken op de software van de Counterfeit Busters database, met meer dan 145.000 nagemaakte (en gestolen ?) horloges.

Juist, hier mooi voorbeeld dat de neppert van 500 euro zelfs een strakkere tekst heeft dan het origineel Van >50.000 euro…geeft te denken, mooie betrouwbare Miyota…weinig onderhoud… :thinking:

Eigenlijk zijn we hartstikke gek

4 likes

Dat wordt leuk, politie erbij, winkelier in de boeien wegens ontvreemding eigendom.
Want nep of niet, dat is doodgewoon diefstal.

1 like

Maar wat doet de douane op Schiphol dan? Die confisqueren toch de hele dag ā€˜eigendommen’ in de vorm van nep horloges? Gassan/Rolex gaat niet zelf nep horloges innemen natuurlijk, het zijn geen BOA’s, ze bellen de douane of politie, die neemt het horloge in alhoewel ik denk dat ze hiervoor echt niet langskomen…

1 like

oja
het importeren van neppo’s mag niet.*
maar heb je eenmaal zo’n ding hier in je bezit dan is het doodgewoon je onvervreemdbaar eigendom.

*edit
eentje voor jezelf trouwens wel, meerdere echt niet.

2 likes

Link verwijderd.

Dit is pas een :bread: :monkey: verhaal, of eigenlijk een slimme app developer die een mooie business case heeft ontwikkeld. De echte goede nepperts kun je alleen met een loupe en een getrainde expert eruit vissen. Wat foto’s gemaakt met je mobiel en een ā€˜AI’ algoritme gaat hem niet worden…

3 likes