Aankoop Chrono24 annuleren

Hallo,

Een vraagje aan jullie. Ik heb vorige week een horloge aangekocht en betaald op 24 juni ll.

Is het mogelijk om deze aankoop nog te annuleren via Chrono24? Heeft iemand hier ervaring mee? Heb hem aangekocht via een juwelier dus niet van een particulier persoon.

Alvast bedankt voor de moeite.

Stephan

1 like

Binnen de EU heb je herroepigsrecht.

Ja hoor kan gewoon, C24 is heel soepel hoor. Als klant zit je wel goed is mijn ervaring.

Maar heb je het al? Moet het nog komen?

Dat is het probleem net. Bij de advertentie staat meteen leverbaar en volgens de raming zou het horloge tussen 10 en 18 juli toekomen. Heb het op 24 juni aangekocht en betaald ook, vind ik niet kunnen!

Bedankt voor de reacties :grin:

3 likes

Gewoon niet op voorraad dus. Italie?

1 like

Neen, vanuit Duitsland zou hij komen.

1 like

Principe dingetje dus, snap ik op zich wel.

Aan de andere kant is het een horloge wat je mooi vind, voor een prijs die je acceptabel vind. Komt alleen iets later dan je dacht, maar neemt niets weg van voorgaande. Als je hem annuleert zorg dan wel dat ze hem ergens anders op voorraad hebben voor dezelfde prijs (of lager).

1 like

Toen ik hem bestelde stond er een andere leverdatum bij vermeld, tussen 1-5 juli, daar kon ik wel mee leven, maar is aangepast sinds enkele dagen en dit vind ik niet kunnen. Meteen leverbaar wil bij mij zeggen in voorraad, sorry 🥺

Heb je al contact gehad met de verkoper? Want wat op de site staat hoeft voor jou niet te kloppen. Misschien komt die wel, het is nog geen 5 juli.

1 like

Recent ook via chrono wat gekocht bij een dealer die bekend was. Zou ook 3 weken duren werd gezegd, 4 dagen later kreeg ik de t&t al en een dag later had ik het horloge. Ik zou altijd even de verkoper ook contacten nog voor je iets annuleert.

1 like

En dan?

Dan heb je geen horloge en moet je het elders zien te kopen.
Heb je het dan eerder en voor dezelfde prijs?

Als ik mag vragen , om wat voor een horloge gaat het.
Anuleren is geen punt via Chrono24 maar wellicht is hetgeen je hebt besteld niet makkelijk te vinden.

1 like

Chrono24 vragen en voilà & je weet het… Ik wou dat alles zo simpel was :wink: Het duurt dan wat langer dan verwacht, maar wil je dat gebruiken als excuus om er van af te komen?

Geduld is een schone zaak.
Zeker in de horlogehobby :wink:

1 like

Het gaat om een Oris Divers, toch niet zo een uitzonderlijk horloge hé 🥺

Ik zal vandaag eens contact opnemen met de handelaar of hij al beter zicht heeft over de levertermijn :grin:

1 like

Dus niet echt een moeilijk verkrijgbaar horloge, weer zo een die verkoopt wat ie niet heeft.
Gewoon annuleren en elders bestellen.
Succes.

Mijn ervaring :
Ga er bij C24 maar van uit dat als het voor een lage prijs te koop staat ( nieuw ) in Duitsland of Italie dat het NIET op voorraad is bij de verkoper en ze het eerst moeten bestellen. Vandaar ook de lage prijzen ( geen voorraad - geen voor financiering - geen risico ). Gewoon FF nadenken dus , en Van Tevoren vragen : heb je het echt liggen of binnen 5-6-7 dagen ? want anders annuleer ik de order direct weer.
Dan hoor je meteen wat de stand van zaken is ( oh sorry Sir our supplier Just informed us it is out of stock at the moment and may take 3 -4 weeks to supply again, very sorry Sir. bla bla bla. )

Maar nu je dit weet , en hopelijk heel HF, kun je je erop instellen en genieten van je prijsvoordeel en voorpret met de wachttijd ! :grinning:

1 like

Ik heb bij C24 nog nooit langer hoeven wachten en heb alles vlot in huis.

Maar misschien had de TS de laatste en wordt deze nog keurig binnen het tijdsbestek geleverd en is de levertijd nu aangepast op de voorraad die nog moet komen. Dat is dan alleen maar netjes.

De TS gaat contact opnemen en ik zou eerst eens kijken wat daar uit komt alvorens te gaan annueleren of allerlei andere scenario’s te bedenken :wink:

1 like

Ook mijn ervaring. Even van te voren vragen. Er is een prijs die je betaald voor de korting en dat is geduld. :wink:

1 like