Aankoop controle sub

Ik heb er regelmatig horloges gekocht en verkocht, Ruud ziet vrij snel of een Rolex imitatie is, ik heb er een tijdje geleden nog een 126610 kunnen kopen.
1 tip: hij is vaak lekker enthousiast dus je blijft dan plakken bij hem, geen straf overigens :wink:

1 like

Klinkt goed :ok_hand:

1 like

Niets ten nadelen van TS, maar vind het nog altijd bijzonder dat men bereidt is ±€15000 te spenderen aan een horloge waarbij het voor hen een raadsel is of het een authentiek exemplaar betreft.

1 like

Het gaat gelukkig toch wel over wat minder en het moraal van mijn verhaal is dat het raadsel dus opgelost moet worden voordat ik tot aankoop over ga.

4 likes

Iedereen bedankt voor de reacties en tips. Helaas schiet het niet echt op met deze verkoper. Hij is onbereikbaar en reageert nergens meer op terwijl we mondeling een deal hadden.

Wellicht de volgende keer meer succes.

Nogmaals bedankt voor het meedenken

1 like

Dit is natuurlijk ook veel te mooi om waard te zijn.

Niemand verkoopt zo even een submariner voor een 1-2k onder marktwaarde.

Dit lijkt mij een geval foto’s gejat en na betaling niks leveren.

Ook een typisch marktplaats burner account.

4 likes

Subs onder marktwaarde kopen op marktplaats lijkt me inderdaad niet heel verstandig.

Ik denk dat je blij mag zijn dat ie niet meer reageert en dat er geen deal heeft plaatsgevonden.

Zijn gelukkig heel veel subs te koop. Ik zou als ik jou was gewoon bij een vertrouwd adres kopen als je er zelf niet genoeg verstand van hebt. Scheelt een hoop gedoe voor zowel jou als voor de verkoper.

2 likes

Inderdaad

Mee eens. Hier was ik me ook van bewust vandaar de check. Het vreemde was dat hij hier heel erg in mee ging. Wellicht waren er aanvankelijk andere intenties :thinking:

Meteen de advertentie melden bij Marktplaats onder het kopje fraude.

Geen idee wat voor prijs je had afgesproken maar hier staat ook een 116610 te koop.

Gedaan, doet MP toch niks mee.

2 likes

Op basis van wat? Ik vind het nogal wat om iemand als fraudeur te melden op basis van een gevoel. Daar zou toch wat meer onderzoek achter mogen zitten

Verkoper is meer dan 5 jaar actief op marktplaats. Hij heeft wel jaren moeten plannen dan voor deze meester scam :joy:

1 like

Account kan gekocht of gehackt zijn

4 likes

Ik krijg nou nooit zulke mailtjes hè. Bij deze, 10 jaar actief, bereid om te verkopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dan ben je indd niet op de hoogte van wat een MP burner account is :man_shrugging:t2:

Er zijn duizenden oude accounts door de jaren heen gehackt omdat men het niet nauw heeft genomen met de veiligheid van hun MP account.

Nu worden deze verkocht voor dit soort scams.

6 likes

Ik heb overigens het idee dat er iets niet helemaal klopt met deze sub. De rehaut ziet er vreemd uit en de bezel pip lijkt ook niet helemaal te kloppen. Blijft wel lastig te zien op deze foto’s, dus ik kan het mis hebben.

1 like

Goede review ook!

Waarmee het topic gesloten kan worden.