Hallo iedereen,
Mijn eerste topic, na introductie.
Ik zit met een dilemma. Nu een 2,5 jaar in de horloge hobby, vrijwel sinds het begin geïntrigeerd door de Omega Speedmaster, meer specifiek de FOIS (kleine pols). Echter, iedere keer als ik denk aan een aankoop, blijft de prijs wat wringen. Ik heb wat geld opzij gehouden (niet echt gespaard, eerder meevallertjes die ik niet aan andere zaken spendeer), maar daarmee is de kost zeker nog niet gecovered. Het zou me, na betaling van huur en andere kosten, de rest van mijn maandloon kosten, en dat blijft me precies wat dwars zitten. Zeker de totale kost, die mijn netto maandloon overstijgt. Ik heb een goed, normaal inkomen (office job). Anderzijds, mogelijks een aankoop voor het leven.
Bijkomende factor: de nieuwe Oris Aquis (39.5) vind ik heel verleidelijk. Ik merk van andere horloges ook dat ik een horloge op staal leuker vind. Natuurlijk: minder iconisch, geen Omega, etc.
Wat denken jullie? Typische angst voor zo’n grote aankoop? Of normaal dat je niet zo’n budget wilt besteden aan een luxe uitgave en een mooi alternatief om zonder probleem voor te gaan?