Aankoop dilemma

Altijd kopen wat jij mooi vindt! :blush:

1 like

Ja. De één koopt een dure racefiets, de ander een Vespa, de derde een horloge. Ik heb liever een knappe tuin met een vostok om ; een ander heeft misschien liever een gouden Rolex in een kale zandbak. Prioriteiten.

Absoluut. Doe NU de dingen die je leuk vindt, over 2 jaar kan het misschien niet meer (fysiek, financieel etc).

En het zijn twee totaal verschillende horloges, dus echt goed passen. De Aquis 39 mm is wel een klein dikkertje, maar voor mij één van de mooiste duikers van een absoluut fantastisch merk (heb zelf de 43 mm).
Oris, altijd goed : onafhankelijk, doen wat ze willen, geen gelul en geslijm met anderen, en altijd een eigen ontwerp. Wel eens een Oris bij een ander gezien? Ik niet, in tegenstelling tot de rest.
En met de Aquis koop je wel écht een horloge, je hebt wel iets om de pols :star_struck:

De Speedmaster staat bij mij ook enigszins op het lijstje, maar ik hik tegen de kwetsbaarheid en dure beurtjes aan (daarom voor mij alleen dikke robuuste duikers :muscle:t4: ).

Dus : passen, en de knoop doorhakken. Gewoon kopen die hap, en geniet van het leven :sun_with_face: :palm_tree: :wine_glass:

2 likes

Heb je net een PB gestuurd maar toch ook even “openbaar”. Nieuw kun je deze voor €3500/€3600 wel vinden, en goede tweedehands rond de €3000. Mijne 3 jaar geleden bij William Wien gekocht, prima kerel en prima prijs!

Ik was er overigens binnen het jaar weer op uit gekeken en dat deed beetje pijn qua afschrijving :roll_eyes:

Ja bedankt Sander! Simpelweg niet de klik gehad?

Het is m’n hobby en hobby’s kosten nu eenmaal geld…
Op vakantie met het gezin is even kostbaar en is na twee weken uitgegeven…
Je leeft maar één keer…
M’n auto kost (veel) meer…
Zo dacht ik ook toen ik mijn handtekening zette onder het contract van m’n hypotheek…
Het is een uitgave voor het leven…

Tja, in dat opzicht bekeken zou ik de Omega én Oris kopen…

Gewoon doen dus en niet over nadenken.:blush:

Erachter gekomen dat ik een bezel met tachymeter te druk vind. Dacht eerst dat ik chrono’s te druk vond, maar heb recentelijk een Monaco gekocht en die vind ik fantastisch en niet te druk. Interne 60m bezel heb ik ook (LLD) en vind ik supermooi. Een 60m en 24u bezel zonder chrono kan wat mij betreft ook prima, maar de tachymeter icm chrono maakt het totaal voor mij te druk