Aankoop eerste duiker

Beste mede-forumleden,

Mijn volgende aankoop wordt zeer waarschijnlijk een ‘duiker’. Ik denk dat dit een mooie aanvulling is op mijn beginnende verzameling. Het horloge moet in ieder geval de volgende eigenschappen hebben:

• Nieuw
  • Metalen band
  • Zwarte bezel
  • Voorkeur voor mechanisch
  • Tussen 40 en 43mm groot
  • Richtprijs -> 1000 euro
    En verder met ik hem gewoon mooi vinden :yum:

Na wat speurwerk heb ik nu meerdere modellen op mijn short-list:

TAG heuer Aquaracer Quartz

Longines HydroConquest Automaat

Certina DS Action Diver Automaat

De TAG heeft op gevoel, ook al is het geen automaat, mijn lichte voorkeur. Ondanks de prijs…
Het prijsverschil tussen met name de TAG en de Certina is enorm (de Certina kost de helft en is een automaat). De Longines zit hier qua prijs mooi tussen.

Graag verneem ik van jullie als experts wat de wezenlijke verschillen in bouwkwaliteit, duurzaamheid en kwaliteit zijn tussen deze 3 modellen?
Is de hogere prijs van de TAG ook daadwerkelijk te zien/te merken of betaal je hier alleen extra voor het merk? En andersom: is de kwaliteit van de Certina beduidend minder?

Ik verneem graag jullie reacties. Alvast bedankt.

Tag zou ik tweedehands kopen omdat ze veel afschrijven. Laat iemand anders maar die financiele klap voor jou nemen :wink:

3 likes

Ik zou sowieso voor een automaat gaan.
Wat betreft de Certina en de Longines, dat zijn beide prima horloges en is dus een kwestie van smaak. Succes met je keus :+1:

Ik heb zelf de blauwe Certina en die biedt erg veel waar voor z’n geld. Degelijk uurwerk, goede afwerking en ook nog eens ISO gecertificeerd. Zou dan ook voor de Certina of Longines gaan, allebei erg mooi en bieden wat mij betreft meer dan de Tag.

Dat heeft ook zeker mijn voorkeur, maar die TAG…:yum:

Dank je!

1 like

Ik ben een Tag Heuer fan, dus ik snap wat je bedoelt :smile:

Maar in dit geval zou ik toch voor de Certina of de Longines gaan :+1:

3 likes

Dank voor je reactie!

Ben zelf ook zeker fan van Tag, maar voor dat geld heb ik toch liever een automaat. Misschien als je echt graag een Tag wilt, dat je een paar honderd euro meer spaart en voor een automatische aquaracer gaat? Zijn hele mooie horloges…

1 like

Een 2e hands tag zit toch niet ver van je budget af?

Heb je al gekeken naar een 2 de hands Oris?
Ook erg mooi. En zeker voor je budget te krijgen.

Is dat een gevoelskwestie of uit kwalitatief oogpunt?

Nee, zeker niet. Ik heb deze specifieke quartz Aquaracer ook al nieuw voor iets meer dan duizend gezien. Of bedoel je een tweedehands automaat?

Beide denk ik. De kwaliteit van de quartz is natuurlijk wel goed, maar uiteindelijk is quartz toch goedkoper. En dan betaal je het dubbele voor een quartz tov een automaat. Dat zou dus niet mijn keuze zijn.

1 like

Een tweedehands automaat. Ze komen af en toe voorbij op de horlogemarkt ook bijvoorbeeld.

Dat is mijn tick: Alles moet altijd nieuw zijn… :disappointed_relieved:

1 like

denk je dat of weet je dat?

Als je dat denkt, probeer het. worst case verlies je 50 euro maar ben je wel zeker dat je nieuw wil. best case, geeft je meer keuze in de toekomst.

Ik zal het in overweging nemen, dank je!

Een automaat is niet “beter” dan quartz. Voor velen is een mechanisch horloge begeerlijker dan quartz. Ik zou even rustig nadenken en lezen waarom mensen deze keuze maken en als het je niets uitmaakt zou ik simpelweg voor quartz gaan.
Ga ze alledrie in elk geval passen, en vooral de Longines ook in beide maten. Ik zou uit die drie de Certina kiezen.

Dit is niet helemaal wat ik zoek, toch bedankt! :slight_smile: