Aankoop eerste duiker

Ik heb nog wel een smeuig marketing filmpje voor de Certina. Ik heb hem hier al eerder gedeeld maar blijf hem erg tof vinden.
Voegt voor mij bestwel veel toe.

5 likes

1000M WR € 239,- QUARTZ

dus ook compleet OUT of the box is er nog een mooie duiker te vinden

Blumo en mm300 kunnen ook.

Maar als je uit de drie wil, dan longines.

1 like

Kijk voor je budget ook eens naar Crepas, Squale of Doxa. Al dan niet tweedehands. Echte duikers, en in mijn ogen wat specialer dan een TAG, Certina enz.

2 likes

Ik zou n nieuwe Longines Hydroconquest kopen. Heb daar niks anders dan positive verhalen over gehoord.

2 likes

Zelf heb ik een aquaracer calibre 5(automaat) gehad, deze heb ik verkocht omdat ik de band nogal licht en goedkoop vond aanvoelen, bij de Longines schijnt dit beter te zijn.

Wel vind ik hem de mooiste van het stel. Nieuw zou ik hem nooit kopen, een goed tweedehands exemplaar scheelt je de helft van de prijs! Tags schrijven nou eenmaal heel erg af. Ik weet zeker dat je voor rond de €1000,- een zeer mooi exemplaar aquaracer met automatisch uurwerk kunt vinden.

Succes in je zoektocht!

1 like

Van de drie zou ik de Certina kiezen. Automaat is toch wat ‘bijzonderder’ en ik houd zelf niet zo van duikhorloges met nummers op de wijzerplaat. Daarnaast is Certina gewoon top!

Wat betreft je nieuw wens: ik snap het, had het vroeger ook, toch heb ik de laatste jaren vrijwel geen nieuwe horloges toegevoegd. Tweedehands is gewoon betere waarde voor je geld, en dan is een Aquaracer automaat ook binnen bereik. En zoals al aangegeven, mocht het je niet bevallen verkoop je em gewoon weer door :thumbsup:

1 like

Misschien heb je hier wat aan…trouwens knap dat ie ze allemaal gelijk heeft lopen…

1 like

De Certina DS Action diver heb ik gehad. De Tag Heuer Aquaracer quartz heb ik nu.

De Certina vond ik eigenlijk net te groot en te zwaar. Ook de bezel beviel me niet helemaal, de zijrand heeft te grove kartels en draaide te soepel. Stalen band is heel goed en de wijzerplaat en wijzers zijn wel erg mooi. Daarom vindt ik het soms wel jammer dat ie weg is.

De Tag is een prima formaat van 40mm, heerlijk licht en comfortabel en de stalen band is ook echt goed. De bezel draait iets te soepel. De wijzers en indexen zijn ietwat oversized, dat was een beetje wennen maar overall ben ik er erg blij mee. Ik had bewust voor een quartz gekozen, puur uit gemak.

Als je toch naar een quartz kijk dan zou je ook naar een Certina Action quartz kunnen kijken. Deze is iets kleiner dan de automaat en de wijzers zijn iets anders. Wat ook wel leuk is, is de rubber band bij dat model. Mooi zwart en sluit strak aan op de kast. Zo kan je mooi wisselen tussen staal en rubber.

De kwaliteit van zowel de Tag als de Certina is gewoon erg goed. Bij de Tag betaal je idd. meer voor het ‘merk’.

1 like

Van jou drie keuzes de TAG. Vind ik verreweg het mooiste horloge. Neem ook eens de Shogun in overweging…

3 likes

Heel mooi en niet duur …

3 likes

Seiko shogun?

Foto van internet.

6 likes

Bedankt voor je reactie! :+1:t2:

Nog geen Grand Seiko spring drive? Dan plaats ik m maar… Prachtige vloeiende secondewijzer (serieus geen haperingen) en alles wat je wil. Plaatje van het www

1 like

Ga je met 1000 piek niet mee uitkomen toch?

-> 1000 euro, is dit een verwijzing naar 1000 euro? Ik dacht over de 1k… :joy::joy:

Dat was wel bedoeld als richtprijs 1000 euro :wink:

Dan heb ik niks gepost :wink:

http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/30-atmos-black-gmt-ceramica-sel-bracelet

2 likes

Toch bedankt! :blush: