Heel mooi ding !
Als we dan toch naar skwaleeeee kijken, is dit de mooiste imho:
http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/30-atmos-tropic-gmt-ceramica-sel-bracelet
Dacht even hetzelfde. Dan valt mijn suggestie, een Grand Seiko ook af. Naar mijn mening een van de leukere âluxeâ divers buiten de zeer bekende modellen. Daarom nog een iets redelijker voorstel. Ook ietsjes over budget maar binnen de overige eisen (ik zou er in ieder geval voor doorsparen):
(Foto van een juwelier online)
De Longines heeft van jouw drie mijn persoonlijke voorkeur, al hadden ik die zonder datum waarschijnlijk nog mooier gevonden. Zo hou je altijd wat
Ik heb wel een zwak voor TWCO
http://www.twcowatches.com/sea-rescue-diver-orange.html
http://www.twcowatches.com/images/2_twco_sea_rescue_diver_stainless_steel_bracelet_316l_with_divers_extension_600m_60atm_water_resistant_0.jpg?crc=121434929
Waar ik een mindere zwak voor heb is de bizarre prijsstijging van deze horloges⊠bij start 699 4 jaar geleden (of zo) tot vorig jaar 899 en nu 940 EuroâŠ
Persoonlijk zou ik ook een automaat nemen. Qua wijzerplaat vind ik de certina mooier dan de Longines. Heb zelf de Certina, maar dan in het blauw:
Leuk jongens dit. Moest eerst niks van duikers hebben en snapte de lol niet⊠Nu wel⊠Forumlid heeft een leuke seiko te koop maar heb een eventuele duiker denk ik het liefst als quartz⊠Gewoon makkelijk dat ie altijd goed staat⊠Mijn dressers zijn handopwinders en automaatâŠ
Ook mooi. Maar ja wat komt daar nog aan douane kosten bij�
Allemaal bedankt voor de reacties!
Ik ga binnenkort de Certina passen. Ik ben bang dat deze met 43,2mm te groot is, maar anders gaat dat hem wirden.
Die TAG komt er nog wel
Graag gedaan
Dank je. Ik heb alleen het filmpje gezien met de duurdere modellen. Deze was me nog niet opgevallen.
Vind ik een goed advies. Mechanisch staat voor sommige mensen voor âtraditie en vakmanschapâ. Maar het rolt allemaal van de lopende band, in dezelfde fabriek. Verder is quartz een stuk praktischer, robuuster (schokbestendiger) en accurater. En óók niet onbelangrijk, vaak een stuk gunstiger geprijsd. Terwijl de productiekosten van een quartz- en een mechanisch horloge elkaar nauwelijks ontlopen. Allemaal selectieve perceptie dus en cash in de pocket van de fabrikant.
Overigens zul je uiteindelijk, als het horlogevirus goed heeft toegeslagen, zowel mechanische als quartzhorloges in je horlogekist (ga die ook maar vast aanschaffen!) hebben! Dus maakt het eigenlijk geen reet uit wat je eerst koopt.
Op alle horlogemerken schrijf je op korte termijn pittig af; enkele merken en modellen uitgezonderd. Maar op langere termijn is dit (relatief) al een stuk minder en houden kwaliteitshorloges altijd een zekere waarde. Overigens is dit een âprobleemâ dat met name een issue is voor fervente âflipperaarsâ. Er is hier op HF een aantal mensen dat een horloge hoogstens een paar maanden houdt en dan weer wil doorverkopen voor iets anders. Ik heb daar zelf gelukkig geen last van. En als jij dit ook niet van plan bent, zou ik me hierdoor niet laten tegenhouden.
Neem daarbij in je overweging ook mee dat op Horlogeforum traditioneel gewoon weinig liefde bestaat voor het merk TAG Heuer. Recent zijn er een paar liefhebbers bijgekomen. Maar op HF heerst van oorsprong gewoon heel erg âHeuer-snobbismeâ. Dit betekent: alles van voordat er TAG voor Heuer kwam te staan (midden jaren '80) is goed en alles daarna is köt. Onzin, natuurlijk! TAG Heuer maakt nog steeds kwalitatief hoogwaardige horloges.
In de echte wereld is TAG Heuer dan ook een van de best verkopende premiummerken. Ik kocht zelf meer dan twintig jaar geleden mân eerste TAG Heuer; een quartz duiker. Met veel plezier en bijzonder veel gedragen, onder alle omstandigheden. Nooit één probleem mee gehad en ziet er nog bijzonder goed uit.
Verder is TAG Heuer tegenwoordig, voor een premiummerk, ook nog 'ns relatief scherp geprijsd. Ga maar 'ns voor een vergelijkbare duiker shoppen bij een merk als Omega. Dan mag je nog flink wat bijleggen.
Ik zou in elk geval een mechanisch uurwerk nemen omdat dat iets meer zijn waarde behoudt.
Een Seiko Shogun is een optie. Een Sinn104, hoewel niet echt een duiker heeft ie wel de uitstraling. Verder zou ik de Borealis Bull Shark in overweging nemen.
Succes gap, en vooral veel plezier met je nieuwe hobby.
Uiteindelijk toch een automaat, maar wel een Aquaracer!
Allen bedankt voor de tips, adviezen en plaatjes
Mika
Nice one Sir!
You Beauty!
Thanks!
Vind de foto eigenlijk ook wel goed gelukt
Ziet er top uit
Die is idd heel mooi. Maar wat is niet duur?
Heel mooie aanwinst. Daar ga je plezier van hebben.