Aankoop hulp gezocht

Dag mensen,

heb al eens een soortgelijke vraag gesteld maar heb ondertussen nog niets goed zien voorbij komen (of te laat).

Daarom ga ik opnieuw opzoek naar een horloge. maar ik kan nergens iets goed vinden. misschien kunnen jullie me wat op weg helpen.

wat moet het horloge hebben
1)wijzerplaat
2)quartz
3)stalen kast
4)leren band of staal
5)wijzers moeten oplichten in het donker
6)datum aanduiding
7)liefst vrij grote wijzerplaat die recht tot tegen de kast komt: veel wijzerplaten zitten onder een hoek tegen de kast zoals bij duikers: maar wil goed kunnen zien hoe laat het is.
8)liefst geen extra wijzers (zoals chrono)
9)goedkoop

Ik heb bij seiko al gezien op seiko5.nl maar de meeste wijzerplaten zijn extreem druk (4 dials en veel getallen). ook heb ik heel brede polsen zodat een 40mm horloge zelfs nog klein lijkt. (ik dacht eerst dat ik geen groot horloge wou totdat ik een normaal 38mm horloge op had en het leek of ik een dameshorloge droeg).
deze is misschien de beste seiko die ik kan vinden op de site
http://www.seiko5.nl/snd411p1.html

maar indien jullie andere modellen of andere merken kennen die aan al mijn opties voldoen, dan is dat fantastisch.

wat is goedkoop? Jacksontse.com heeft bv grote klokken voor een paar tientjes van goede kwaliteit, relatief gezien natuurlijk. Op de baai kom je voor een paar euro ook vast wat tegen. Bv hkdepart mentstore op ebay. Belachelijk goedkoop maar er zitten ook leuke tussen en de eigenaar reageert goed en snel. Ben je voor 2 tientjes klaar.

1)wijzerplaat -> duidelijk genoeg lijkt me
2)quartz -> Zwitsers (?) RL315 werkje voorzover ik heb kunnen achterhalen
3)stalen kast -> Yep
4)leren band of staal -> Yep (de zwarte bund band is standaard)
5)wijzers moeten oplichten in het donker -> Yep
6)datum aanduiding -> datum in het zwart op een witte achtergrond (beter afleesbaar dan andersom met mijn ouder wordende ogen)
7)liefst vrij grote wijzerplaat die recht tot tegen de kast komt: veel wijzerplaten zitten onder een hoek tegen de kast zoals bij duikers: maar wil goed kunnen zien hoe laat het is. -> dit snap ik niet helemaal
8)liefst geen extra wijzers (zoals chrono) -> Eens
9)goedkoop -> in de uitverkoop onder de honder Eu
10)waar verkrijgbaar? -> geen idee, als je op Google zoekt komt je vooral in Japan uit… :frowning:

groot genoeg voor “de dikkere pols”

Typisch gevalletje “je vind hem mooi, of juist hel erg lelijk”

Edit: En ik moet zeggen, het is dat ik toevallig tegen bovenstaande aanliep, anders zou ik zeggen, kies een goedkope Seiko of Citizen.

Het model dat je toont is een chrono… hoezo drukke wijzerplaat :slight_smile:

Kun je dan niet beter een BFS uitzoeken?

SNKF05, SNKF07 zijn modellen met een grote wijzerplaat en weinig poespas.
En behoorlijk groot.

(Maar zijn wel automaat)

Als je duidelijkheid wilt en quartz lijkt me dit een goed voorbeeld…

dreski en die zijn niet kapot te krijgen ik heb er ook een denk ik 3 a 4 jaar oud werkt perfect 45 mm beige

En nog een Nederlands merk ook. :smiley:

Tsja dat is een tamelijk vage omschijving van waar je naar opzoek bent. Je zoekt en goedkope kwarts met een wijzerplaat (die hebben ze toch allemaal?), die onder een onduidelijke hoek in de kast zit. Chrono is niet gewenst hoewel je deze wel in je voorbeeld aandraagt. Zou eens kijken naar een Seiko duiker op monsterwatches.nl, hoewel die doorgaans wel automaat zijn. Verder is die TW-steel die Dreski aandroeg een goede optie, kan je voor rond de 100 euro scoren op MP. Kan ook altijd nog eens op wereldhorloges.nl kijken, staan ook groot aantal quartzen. Succes!

hartelijk dank mensen voor de vele opties, ik ga onmiddellijk eens rondkijken;

wel ik heb een chrono getoond omdat op de seiko5 site er geen quartz is die geen chrono heeft.

ik hou ook niet van vele keuren in de display.

ik laat jullie zeker iets weten
merci

eeu, toch nog wat hulp nodig blijkbaar

1)ik kan geen site vinden met dreski horloges
2)ik kan op ebay de reseller hkdepart mentstore niet vinden.
kan iemand de urls hiervan even plakken ?

ik heb wel al gekeken op jacksontse.com: mooi horloges, een beetje panarai achtig. wel weinig quartzen;

merci mensen

Dreski is een forumlid hier, en deze plaatste een foto van een TW Steel horloge.

Tadaaaa… http://www.boumanonline.nl/ Hele goede zaak.

Max Kool Schreef:

Dreski is een forumlid hier, en deze plaatste een
foto van een TW Steel horloge.

ROFL ik merkte het nu pas. Wow dreski horloges dat zou wat zijn zeg…

Klinkt wel lekker iig! Wie weet ooit…?

hahaha OEPS, beginner mistake.

ik dacht al: wat moet ik die mensen de kleren van het lijf vragen, kan zelf al geen site meer vinden.

ga snel effe kijken

heb even gekeken, 250 euro is boven mijn budget.
ik zou graag rond de 100 eindigen.

Het instap model is 179 euro. Dat is de Canteen Style. Volgens mij krijg je er ook nog een extra band bij naar eigen keuze.

is een Seiko sawtooth niet een mooie?

hkdepartmentstore moet aan elkaar, sorry.

aha, dankejwel, had het op allerlei manieren geprobeerd maar niet aan elkaar

ik denk dat ik ga voor die Marina Militare, ze zijn groot, datum en lichten op in het donker. (wel geen quartz) ik hou jullie opd e hoogte
groetjes

op andere fora worden deze horloges ook besproken en luidt het advies om de handopwindbare variant te nemen qua kwaliteit en nauwkeurigheid. De lichtgevendheid van deze horloge is redelijk te noemen maar valt uiteraard volkomen in 't niet bij wat bv een duiker van Seiko laat zien. Succes en laat je de uitkomst weten?