Ik las dat je al ervaring had met Maurice Lacroix. Buiten het feit dat ik de Longines Hydroconquest ook een heel mooi horloge vind, nooit gedacht aan een Maurice Lacroix Pontos S Diver of een Longines Heritage Diver. Het zijn qua uiterlijk wat klassiekere duikers, maar een genot voor het oog. Veel succes met je zoektocht
Stowa Prodiver of Seatime, Mühle ProMare, Nomos Ahoi als je er 200e bovenop legt.
Tot zover mijn dosis Teutoonse propaganda. Een Seiko Marinemaster is ook binnen je budget en als je een goeie klatser zoekt (46mm Breitling…) is dat zeker een mooie optie.
Omdat je de Longines Hydroconquest als eerste noemde, even een foto van die van mij. Ik kan je bevestigen dat het zeer fijne horloges zijn. Echte duikers uiteraard en dan toch mooi en fijn afgewerkt; elegant zoals past bij een Longines horloge. Zeker geschikt om mee te gaan duiken, maar beslist ook om onder een pak te dragen! Een perfecte daily beater dus en dat is ook waar ik hem voor gebruik. En qua nieuwprijs net iets meer dan 1000 Euro.
Optie wellicht een Tudor BB, erg mooie klok. Rustige uitstraling maar wel met een eigen herkenbaar uiterlijk. Goed rondsnuffelen moet die wel rond de 2000/2200 te vinden zijn
Nieuw zou ik voor de Oris Aquis gaan en tweede hands voor de Tudor BB.
Edit: koop niks van een plaatje maar zorg ervoor dat je ze om de pols hebt gehad en je moet wel gelijk het wow gevoel hebben anders eindigt ie snel hier op het blauwe gedeelte
Blijft 'ie voor de rest van je leven ?
Zo ja, volg je hart.
Zo nee, spaar een beetje door voor een gebruikte Omega Seamaster professional met ceramische bezel of nog iets langer voor een Speedmaster Pro. Geweldige horloges, gewild en redelijk waardevast.