Aankoop rolex echt of fake

Hallo,
Ik heb een Rolex datejust 1601 op het oog. Alles lijkt te kloppen maar het serienummer en modelnummer ziet er anders uit dat ik op internet tegenkom. Tips hoe ik zeker kan weten dat het horloge origineel is?

Openmaken.

Als je een foto plaatst, kunnen de experts misschien iets meer zeggen.

Hoi mooieklokjes. Heb ik ook gevraagd aan de verkoper. Hij heeft een tool besteld. Heb hem gezegd daar op te willen wachten. Hij eil hem echter iet vasthouden voor me tot die tijd. Als het uurwerk en inscripties in de deksel juist zijn heb je er vertrouwen in? Ik heb fotos van het serienummr. Kan ik die hier posten?

Kun je niet even langs de juwelier met de verkoper? Mocht alles kloppen koop je hem, anders ga je naar huis maar weet je zeker dat je geen miskoop hebt gedaan!

Precies. Zoek wel een Rolex-dealer! Die hebben altijd een horlogemaker in dienst (moet van Rolex Geneve). Hij vraagt er wellicht een of twee tientjes voor, maar je gaat anders gegarandeerd de boot in, dat hoor ik nou al.

MRT, zou ik kunnen doen alleen dan moet ik wel op zoek naar een juwelier die verstand heeft van originele Rolexen…

Officiele dealer dus. 100% zekerheid.

Peter, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik daar maar naar op zoek moet gaan. Zouden zaken als Awco iets durven roepen op basis van fotos? Of branden die zich hier niet aan?

Gast, zoals al aangegeven, ga met het horloge zelf langs een juwelier. Foto’s kunnen ook ergens van het net geplukt zijn.

Thnx morgen even bellen naar Schaap en Citroen en daarna de verkoper of hij akkoord gaat met een check. Zo niet weet ik ook genoeg, zo ja weet ik snel genoeg of hij echt is!

Die gaan daar geen risico op nemen.
Fake rollies kunnen verbazingwekkend goed zijn en alleen differentieerbaar zijn door het mouvement te bekijken.

1 like

:+1:

Openmaken inderdaad. Datejust is een link model door de optelsom van:
Originele onderdelen zijn goed verkrijgbaar
Een ETA 2836 past ook in de echte kast.
Originele wijzerplaten zijn goed betaalbaar.
De wijzers van een Tudor zijn bruikbaar op de ETA.

En voila, je hebt het recept voor een Frankenstein. Daar zijn er genoeg van in omloop dus pas goed op!

2 likes

Wat moet je betalen?

Uit Tilburg van marktplaats?

Ja…

die heb ik ook willen kopen, ik heb afgehaakt, ik weet van een vriend dat de verkoper niet altijd spoort…

1 like

Niet spoort in welke zin precies? Haha horloge lijkt mij wel te kloppen toch? Heb jij het bekeken?

neen niet bekeken, maar tegen mijn vriend zei hij dat hij uit duitsland van een dealer was die altijd zijn uurwerken laat servicen, en tegen mij zei hij dat hij uit Italie kwam. Bovendien is zijn naam ook niet Hugo maar heet hij naar het schijnt Ogur ofzo iets, in elk geval geen Nederlandstalige naam :slight_smile: