Aankoop rolex echt of fake

Toen ik bij Breitling NL werkte, hebben we een paar keer een nepper ter revisie aangeboden gekregen. Of de eigenaar danwel de juwelier (die stuurde het horloge naar ons) hier de sufferds waren, werd ons niet duidelijk. In beide gevallen met een Aziatische 7750-kloon.

Niet te vergeten de afwerking van de hoeken van de band, kast en sluiting. Heb een keer een replica vastgehad met zulke scherpe randen langs de sluiting dat je jezelf er aan open kon halen. En dat was volgens de eigenaar een replica van zo’n 500 euro.

Verspilt geld.

Wat mij misschien nog het meeste verbijsterd is hoeveel geld mensen willen uitgeven aan een replica, dat iemand een keer 50 euro uitgeeft kan ik nog begrijpen, maar dat men ruim 300 euro betaalt in Turkije en hij begeeft het na een jaar en er dan gewoon weer een koopt, dat begrijp ik echt niet. Ik heb een collega die na twee nep Patek’s nu gewoon een nette Seiko heeft gekocht die het gewoon wel blijft doen.

Doe dat drie of vier keer niet en je hebt het budget voor een leuke occasion…

Knap… En een Omega constellation, waarvan de wijzerplaat met viltstift en Tipp-ex opnieuw was “opgemaakt” , werd door jou laatst nog geschat op ca. €400,- op Catawiki… :smirk:

3 likes

Daar valt wat voor te zeggen… ik heb als gereedschapmaker met veel verschillende staalsoorten gewerkt… en Rolex gebruikt AISI 904 voor de RVS kasten… ik kon na een paar jaar dagelijks met verschillende stalen in aanraking te zijn gekomen ook zo op gevoel bepaalde staalsoorten van elkaar onderscheiden… en dan had je ook nog de geur… sommige staalsoorten hebben een kenmerkende geur… en dan inderdaad het : gevoel"… 1.2379 is ook zo’n staal dat “vettig” aanvoelt…

1 like

Knap, oordelen zonder echte kennis te hebben van zaken. Die is nooit door mij goedgekeurd.

Zou slim zijn als je je beperkt tot waar je verstand van hebt.

Ik vraag me nu alleen af of Sammie nu ook enigszins overtuigd is na al deze reacties.

Dus dat was jij niet als veilingmeester met naam en foto aan de linkerkant van de pagina?

En daarmee is alles gezegd? Zoals je ongetwijfeld weet zijn er meerdere veilingmeesters werkzaam bij Catawiki.

Dan kan ik alleen maar hopen dat jij meer verstand van zaken hebt :wink:

Hoop toch van mezelf dat ik deze er wel tussenuit had weten te vissen :wink: De wijzerplaat zag er uit alsof een kleuter met parkinson aan de gang was gegaan.

Ik heb van bepaalde dingen veel verstand van zaken, mijn collega’s weer van andere dingen.

Eens te meer een reden om de juiste veilingmeester aan de linkerkant te zetten. Ieder met zijn eigen expertise, zodat je niet “afgerekend” wordt door de foute inschattingen van je collega’s

Absoluut niet, Sammie weet - na ruim 25 jaar heel veel klokken (vooral Rolex) te hebben gehad, veel gelezen te hebben en kenners te hebben mogen ontmoeten - wel beter.

Inderdaad zijn er veel neppers die niet heel moeilijk van echt zijn te onderscheiden. Daarentegen zijn er ook klokken die dusdanig in elkaar zijn gezet dat het simpelweg zonder het caliber te bestuderen niet te zien is of het een originele is.

Zie post van Hendrik…

1 like

De laatste jaren, vroegere type hadden het staal wat ook in veel teplica’s wordt gebruikt.

Neptieten? :laughing:

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Wil je Super Hendrik er even buiten laten?
:grinning:

2 likes

Laat zien dan, laat zien dan…

Lijkt wel het schoolplein van de kleuterschool.

Ik heb je al eerder van harte gefeliciteerd met je bijzondere gave, bij deze nogmaals en doe er je voordeel mee!

Overigens was de verwijzing naar de post van Hendrik ter verduidelijking van wat ik bedoel te schrijven, was perfect verwoord dus waarom dubbel plaatsen. Als je daarmee mijn stelling ongeloofwaardig vindt vraag ik me af wat er allemaal nog meer in dat Super hoofd van je omgaat…

Om een lang verhaal kort te maken, jij pocht dat je iedere fake Rolex bijna blindelings van een echte kan onderscheiden en ik meen dat er absoluut fake’s zijn waarbij dit niet kan zonder het caliber te bekijken. Verschil van mening. Niet meer, niet minder. Als je je hierdoor in je ego voelt aangetast is dat vervelend voor je, maar daar kan ik wel mee leven.

Ik laat het hierbij, prettig weekend…

1 like

Sammie, wat volgens mij juist zinvol zou zijn is dat je met voorbeelden komt. Als deze zo goed zijn, moeten ze ook zeker ergens op internet te vinden zijn zou je zeggen. Lettertype, inlays etc. zijn extreem lastig te kopieren is meermalen bewezen op internationale forums.

[quote=“Sammie, post:139, topic:62522”]
…ik heb je al eerder van harte gefeliciteerd met je bijzondere gave, bij deze nogmaals en doe er je voordeel mee!
… wat er allemaal nog meer in dat Super hoofd van je omgaat…
…jij pocht …
…als je je hierdoor in je ego voelt aangetast…

En vervolgens zeg je: “verschil van mening, niet meer, niet minder”. Dat taalgebruik getuigt niet echt van ‘verschil van mening, niets meer, niets minder’. Dit is Jaap niet geloven, maar daar zo heilig van overtuigd zijn dat je hem vervolgens ook als een opschepper neer zet. Als je echter mij op deze manier zou neerzetten, dan zou ik er echter ook op gebrand zijn om mijn gelijk te halen. Kortom ik snap wel dat Jaap jou blijft vragen om voorbeelden, wat getuigt van ballen, want hij heeft in dat opzicht meer te verliezen dan jij.

1 like