Aankoop Tissot PR 516 Chronograph Lemania

Heb je onze ‘ontdekking’ mbt de Stadium dial aangepast? :sunglasses: (het was nog maar een voorzichtige conclusie natuurlijk)…

Nee nog niet, nog een keer tijd voor maken…

Hier wordt toevallig nog zo’n (zwarte) bezel aangeboden; wel een gebruikte overigens met de nodige beschadigingen:

Had hem gezien… voor die $100 maak ik er liever één met een 3D printer. En dan daarna achter mijn fiets binden met een touwtje. Zelfde effect

Was een beetje als algemene opmerking bedoeld; deze is niet beter dan de jouwe. :sweat_smile:

Nee zo begreep ik hem ook. :+1:

1 like

Eindelijk binnen… ben er erg blij mee. Eigenlijk vertelt dit horloge zijn eigen verhaal en moet je dit echt niet te mooi willen maken. De bezel is beschadigd door het polijsten (!) van de kast. De randen van de bezel zijn er gewoon af gepolijst… Echt… sommige mensen… ik heb alvast voorzichtig wat brushing toegevoegd en er een andere band opgezet. Ik heb een leren bandje met rechthoekige gaten besteld. Dat staat volgens mij erg mooi!

Hier de foto’s

4 likes

Ja je komt het nodige gepruts tegen :grimacing:. Overigens heeft jarenlang schuren van een mouw over een horloge ook een polijstend effect, dus dat zou het misschien ook kunnen wezen.

1 like

Erg mooi :ok_hand:

1 like

Ja dat is ook een mogelijkheid. Laten we van het goede uitgaan…

1 like

That’s the spirit! :innocent:
Veel plezier met de aanwinst. :+1:

Een zeer bekende kwaal van deze modellen is slijtage van de bezel, daar deze boven de kast uitsteekt.
Vrijwel elk exemplaar waarvan de bezel nog origineel is, is gesleten.

28

Hier mijn exemplaar (reeds verkocht aan een forumlid), ook hier is de bezel (naast verkleurd) ook deels gesleten.

3 likes

Even een update m.b.t. de bovenstaande discussie over wel of niet originele bezels.

Ik kreeg van @JimSoul een linkje doorgestuurd en daar kwam ik een foto uit een brochure tegen met een PR 516 chrono met de rode subdials in combinatie met de zwarte bezel. Ik moet dus terugkomen op mijn idee dat dat niet origineel is, het staat namelijk wel zo in de folder. :blush:

4 likes

Evenals ik. Ik moet nu toch eens wat tijd vinden om het draadje met Tissot ‘experts’ terug te vinden, waar dit wel werd gezegd.

Goed gevonden @JimSoul :ok_hand:

2 likes

Dit is de link trouwens, staan nog een heleboel foto’s uit catalogi:

https://omegaforums.net/threads/vintage-tissot-resources.88078/

1 like

Mooi! Heb er zelf ook een met zwarte bezel! :heart_eyes:

1 like

Die kan nog wel wat tlc bebruiken. :wink:
Die jij hebt is overigens nog een ref. 40516 met lemania 1277. Die in bovenstaande folder is de nieuwere ref. 40526 met Lemania 1872, te herkennen aan de lume op de wijzerplaat.

1 like

Zeker! Die TLC krijgt hij binnenkort. Zie nu het verschil met de lume pas! :see_no_evil:

Dank voor de ref.nr.

1 like

Ik zie trouwens wel een dingetje wat niet lijkt te kloppen. :grimacing:
Een ref. 40516 hoort volgens mij een chapterring met lume te hebben en dat heeft de jouwe niet, er zit zo te zien een chapterring van een 40526 in. :thinking: