Aankoopadvies - Dunne dresswatch tot € 750,-

Nomos is wel mooi, al vind ik vaak de lugs wat minder. Al ken ik niet alle modellen. Vaak ook te duur voor mij. Heb je een specifiek model waar je aan denkt?

1 like

Dat is voor jou als Poljot-fan toch een no-brainer?! :wink: Een tijdloze Poljot De Luxe. Prachtige klok. Kun je zelfs twee van kopen voor dat budget. Of je koopt er een Raketa Copernicus bij. Ook een mooie Soviet dresser.

3 likes

haha dit kan ik heel goed begrijpen. :rofl: Was de eerste die ik tegenkwam…

1 like

Een kickstarter die voldoet

2 likes

En deze van Hamilton?

Helaas net iets boven budget… zie ik nu.

EDIT: met zijn 40mm helaas ook te groot.

2 likes

Cool ding. Iets te weinig dresswatch voor nu maar wel een leuke kickstarter!

1 like

Ik ben niet helemaal overtuigd van het mark Hamilton, maar die Intra-Matic werd ook door @whisky geopperd. Voldoet verder aan de eisen ja!

2 likes

Waar ligt dat aan?

Het is een topmerk, was mijn eerste fatsoenlijke horloge :grin:

Geen idee… Het heeft een goedkoop net-niet imago in mijn hoofd. Ik weet dat het niet rationeel is (wat wel in de horloges) maar kan het niet helemaal kwijt raken.

1 like

De big date is echt een gaaf mechanisme.

Helaas wel 11.3 mm dik

Nondeju al mijn voorstellen zijn te groot. :cry:

3 likes

Iets te groot ja. Die Certina is wel mooi trouwens.

Kwam zelf ook nog de Christopher Ward C5 Malvern tegen. Lijkt nu ook een kandidaat…

2 likes

Dit iets? Zijn in verschillende soorten en prijsklasse te vinden. 38mm diameter, 10 hoog.

1 like

Tangente, die zijn er in vroegere modellen die wat goedkoper zijn. Heb er zelf zo een liggen.

Van de lugs moet je wel houden bij die inderdaad, maar wel een moderne klassieker van een steeds groter wordend merk.

1 like

:face_with_monocle:

1 like

Hahaha, zoals ik ook al zei is het niet rationeel :slight_smile:

Het is geen bash, maar voor €750 wil ik wel het juiste gevoel hebben bij een merk.

Bij Junghans en Longines heb ik dat gevoel wel. Bij, bijvoorbeeld, Tissot en Hamilton een stuk minder… Bij Mido had ik nog geen gevoel, maar zie daar wel gave modellen.

1 like

@Ojjz ik heb een zelfde soort zoektocht semi-passief uitstaan.
Idd ook dikte <10mm, diameter <38mm. Daarnaast, omdat ik al een dresswatch-achtige (volgens de één een dresswatch, volgens een purist niet) heb, zou zo’n ultieme dresswatch voor mij dan ook true to form (zonder datumvenster) moeten zijn.

Mijn benchmark: 60’s Omega Seamaster 600 & Deville. Ik houd van die mid-century modern/minimalistische look.
De eerder geposte Longines vind ik persoonlijk te kitsch.

Waar ik persoonlijk wél afwijk van jouw zoektocht is dat ik -als het even kan- een handopwinder zoek.
Mijn redenatie:
-meestal dunner
-dresswatches draag je meestal niet vaak, dus even opwinden bij het aandoen zou bij een automaat ook moeten, als je tenminste geen watchwinder hebt staan.

1 like

Microbrand overwogen?

Kijk zelf graag en regelmatig op kickstarter. Vaak 3x nix, soms heel leuk / mooi, nooit (te) duur.
3 voorbeelden:

3 likes

Mooie afweging om voor een handwinder te gaan!

Ik ben wel van plan om het horloge vaak te gaan dragen. Maar ik hou ook van afwisseling dus ook een automaat zal regelmatig 3 dagen stil liggen.

Een automaat vind ik gewoon wel een gaaf stukje techniek. Zelfs in mijn Seiko 5 kan ik er van genieten.

Ben er nog niet helemaal uit dus :slight_smile:

Deze gezien?

Die had ik al lang gekocht als ik m’n Tisell Antique 9015 niet al had (die 2 puntjes voor heeft op de Hamilton…rond datumvenster ipv vierkant en geblauwde wijzers). Afmetingen zijn net iets fijner bij de Hamilton (Tisell is toch 40mm).

1 like