Zoals ik in m’n voorsteltopic Even voorstellen al aangaf is momenteel de gouden speedmaster mijn grail. De anniversary edition heb ik genoemd, maar eigenlijk zijn de huidige gouden professionals (groene dial en gouden panda dial) in mijn ogen vrijwel net zo mooi.
Aangezien ik geen 30k heb om op een klok stuk te slaan, zou ik wel eens wat alternatieven willen onderzoeken. Specifiek ben ik dan op zoek naar een horloge met een gouden kast en gouden bracelet. De gouden kast liever massief en niet gold plated, ivm het mooi oud worden (of al zijn natuurlijk).
Zelf kom ik met alternatieven al snel op speedmaster met wat ervaring. Maar ik ben benieuwd of iemand hier nog leuke suggestief heeft. Een vast budget heb ik niet.
In het volledig goud met gouden band? Wat kost dat dan ongeveer? Voor alternatieven is het wel handig als je een grove indicatie van budget geeft. Rond de 10-15K of kan 20K ook?
Ja, dit zijn wel allemaal veel kleinere horloges dan de speedmaster. Iets om in de gaten te houden. Als op safe wil spelen, dan gewoon een day-date kopen. Wil je jarenlang van het horloge genieten zonder over de waarde te denken, dan zou ik een bijzondere Omega Constellation (deluxe) kiezen, of een gouden IWC Ingenieur perpetual calendar. Ook Patek calatrava met geïntegreerde gouden band is een optie.
Vacheron 222 of de Parmigiani Fleurier Tonda GMT rattrapante worden budget technisch moeilijk. Ik zou een ordinaire PRX scoren terwijl ik over m’n leven nadacht.