Aankoopadvies, horloge: Omega :)

Hi all!
Zojuist heb ik mijzelf aangemeld op dit forum, kijk al een tijdje mee of zoek naar informatie maar ben nu ook wel benieuwd naar jullie meningen :slight_smile:

Ik draag sinds 2013 elke dag een Hamilton Viewmatic (afstudeer cadeau). Nu ik 30 ben geworden wil ik een horloge erbij kopen. Ik ben al een lange tijd aan het orienteren en afgelopen zaterdag gaan passen.

Mijn lijstje was:
Omega Aqua terra 38,5 mm en 41,5 mm
Rolex OP 39mm
Omega Seamaster 300m midsize

De Seamaster is eigenlijk een heel ander horloge qua looks dan de andere 2 maar vond dit horloge toch wel erg mooi. Tijdens het passen zie je overigens echt wat je wel en niet wil en kwam er al snel achter dat ik de Rolex en de Aqua Terra iets te "ā€œsaaiā€ vondā€¦ ook leken deze best wel op mijn huidige horloge (de stijl) en vond een Seamaster wel wat sportiever.

Bij het passen kwam ik er echter achter dat de huidige Seamaster 42mm en het vorige model 41mm was. Ze hadden nog een 41mm liggen en deze vond ik echt een heel stuk beter zitten dan de 42mm (lichter en ook wat dunnerā€¦). Ik neig dus eigenlijk naar deze versie. Helaas hadden ze de zwarte variant niet meer en die wil ik graag hebben.

Naast deze klok heb ik ook de speedmaster 38mm nog gepast en moet zeggen dat ik deze ook erg mooi vindt. Jammer hieraan is dat de secondewijzer niet continue loopt :frowning:

Zie hieronder wat fotoā€™s

42mm

41mm

38mm Speedmaster

Nu ben ik benieuwd welke jullie mooi vinden staan. Overigens heb ik de 36,5mm niet kunnen passen (de midsize). Deze was er niet. Ik heb volgend weekend een afspraak staan bij een juwelier welke zowel de 41mm en de 36,5mm op voorraad heeft.

Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat een goede koop zou zijn. Mijn budget is 5-6k echter is de seamaster 41mm en 36,5mm een stuk gunstiger geprijsd (3600eu). Dit speelt inmiddels ook wel mee in mijn afweging (ook omdat ik deze tot op heden het mooiste vind zitten).
dank voor de reacties alvast!

Gr!

7 likes

Uitzoeken is leuk, maar ook wel lastig somsšŸ˜€. Zelf heb ik de Seamaster 41 mm (SMPc) en een Speedmaster 39 mm, beide dragen perfect! Overigens vind ik de SMPc met ā€œgladdeā€ wijzerplaat mooier dan de Seamaster met ā€œgolfjesā€, maar dat is persoonlijk.
De Speedmaster 38 is ook fraai. De Speedmaster Racing is 40 mm en heeft in tegenstelling tot de Professional en de ā€œ38 mmā€ een opgelegd logo, niet zo belangrijk, maar wel heel mooi.
Succes en veel plezier met het uitzoeken!

Ī©

1 like

Ik denk dat de speedmaster 38 of seamaster 36,5 de beste keuzen zijn. Dat is degene die je t mooist vindt. Los even van de betere prijs. Voor 5 k moet je wel echt gek zijn op een bepaald horloge.

1 like

Ik vind die eerste Seamaster, de nieuwe dus, het allermooiste! :smile:

2 likes

hmm hoezo de 36,5? de 41mm toch te groot voor mijn pols? heb de 36,5 nog niet op de foto :slight_smile: die ga ik volgend weekend goed passen en dan waarschijnlijk de knoop doorhakken

golfjes zijn inderdaad mooierā€¦ maar helaas is de 42mm voor mij te groot/zwaar :frowning:

Ik vind dat je ze alledrie prima kunt dragen eerlijk gezegd; wat betreft grootte!? :face_with_monocle:

Samengevat: kies gewoon welk horloge JIJ het mooiste vindt! :smiley:

P.s. nu je toch bezig bent: pas de Speedy Moonwatch ook gewoon! (42mm)

P.s. 2: je hoeft niet persƩ een klein horloge te dragen; als je wilt shinen met een -naar verhouding groot horloge- gewoon doen! :sunglasses:

2 likes

Helemaal mee eens, met zoā€™n budget is het aanbod enorm. Ik zou vooral nog een paar ā€œpasdagenā€ bij meerdere winkels inplannen.

Blader misschien ook even door een topic als deze voor wat inspiratie:

Van deze fotoā€™s vind ik de zwarte Seamaster het mooist.

De 38 mm Speedmaster is ook gaaf, maar dan zou ik persoonlijk voor het oudere model kiezen.

1 like

Let maar op, de 36,5 komt nog langsā€¦neem degene die naar je ā€˜zingtā€™ los van de prijs. Dat en het draagcomfort zijn t belangrijkst. Niet de HF meningen en uiteindelijk ook niet de prijs.

PS eigenlijk vind ik voor jouw pols de 41/42mm best aan de maat.

Ga je toch voor groter, dan de 41mm seamaster in zwart, die zat het beste, en dat is het belangrijkste.

Het is een wristshot, dus dat toont altijd iets groter. Mijn conclusie is dat jij de 41mm goed kunt hebben. Uiteraard kun je ook Prince William-style (mid-size) gaan, wat meer bescheiden. Lekker passen en ook even in de spiegel checken. Geeft een heel ander beeld. Succes en veel plezier!

Een zwarte SMP 41 mm scoren !

Echt zo mooi en blijft je verbazen. Is heerlijk plat en prachtige dial (met subtielere golfjes dan de nieuwe 42 mm), keramische bezel. En de rest in de pot en lekker doorsparen naar een mooie Explorer of lekker vintage gaan voor erbij :slight_smile:

Reduced blijft reduced en kan mij nooit zo bekoren.
Voor mij is de speedmaster(en de Explorer 2) ook net iets te groot. Kan prima, zegt iedereen, maar ik vind van niet.

Voor 5-6 K. begint overigens een mooie Submariner in de buurt te komen ā€¦

Hallo @ls789 welkom op HF.
Leuk dat je jezelf gaat trakteren :smiley::+1:t2:

De Seamaster 41 mm valt klein en mooi op de pols.
Daar zou ik eerder voor gaan dan 36,5mm.
Bij welke zaak heb je al dit moois gepast trouwens?
Van de adviesprijs kun je doorgaans nog wat afkletsen namelijk :wink:

thanks all voor de reactie :slight_smile: zit ook wel te spieken naar verschillende horloges nog maar mijn gevoel zegt nog steeds de Omega Seamaster (41mm of 36,5mm afhankelijk van hoe deze gaat zitten/staan). De speedmaster is erg mooi maar geen bewegende onderdelen (zichtbaar ;)) maakt het voor mij dat dit niet mijn keuze zal wordenā€¦ wel erg mooi formaat.

Mijn vriendin zei dat ik ook niet naar de prijs moet kijken maar indirect doe ik dat toch welā€¦ scheelt toch aardig wat met wat ik in mijn hoofd had en de klok doet niet onder voor de andere modellen in een hogere prijsrange.

Submariner is van Rolex, heb zelf iets meer ā€œbindingā€ bij Omega :slight_smile: wel een mooie klok maar zou hem denk niet snel kopen

1 like

Verstandig: Rolex is voor rappers, voetballers en omhooggevallen proleten! :sunglasses:

2 likes

thx!
Ik was bij SC geweest :slight_smile: vervolgens gaven zij de tip om Gassan te bellen omdat die wellicht nog de zwarte variant hadden. Die hadden ze inderdaad nog :slight_smile: liggen nu apart. Kan dus niet wachten tot volgend weekend haha.

Weet nog niet voor welke prijs ik wil gaanā€¦ stel ik ga voor de Omega dan ga ik er denk 200 onder zitten? hij is daar 3600

2 likes

Ga eens langs bij Tourbillon , :ok_hand:t4:, pc hooft
https://www.tourbillon.com/en/watches/omega

Zou iets ruimer tussen de 10-20% eraf praten. Beginnen bij 20% denk ik zelfsā€¦ Dan kom je wel tot elkaar, anders naar Van Baal in Nijmegen gaan, erg goede zaak en top service!

1 like

Goed vooruitzicht :+1:t2:
15-20 procent korting zou wel moeten kunnen.
Laat je weten welke het is geworden? Good luck! :four_leaf_clover:

1 like

Is zoā€™n percentage korting afhankelijk van merk horloge of AD/grijze handelaar? Of gaat dit overal wel lukken, zelfs bij de Rolex AD?