Aankoopadvies, horloge: Omega :)

Ben eerlijk gezegd er benieuwd of deze percentages gehaald zullen worden.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het mij niet gelukt is in Den Haag.
Van Willegen was bijvoorbeeld bereid om naar 3450,- te zakken maar niet lager.
Omdat het model niet meer te bestellen is volgends de meneer die mij daar hielp.

Bij Rolex lukt dat, momenteel, zeker niet. Mag je al blij zijn als er iets vandaag gaatā€¦ Misschien lukt iets bij een DJ op geluk en gunfactorā€¦

1 like

Nu deze SMPc inderdaad discontinued is denk ik dat er minder met de prijs te doen zal zijn dan voorheen. Maar lijkt me dat je een ā‚¬3.400 toch wel eruit moet kunnen halen!

De blauwe SMPc 41 mm draagt erg fijn op mā€™n 17,5 / 17,7 mm pols, voor jouw budget zou je m.i. een nieuwe SMPc en een mooie gebruikte 38/39 mm Speedmaster kunnen kopen, dat heb ik namelijk ook gedaanšŸ˜€ en dat bevalt heel goed!

2 likes

Een bekende dealer uit Den Haag is soms bereid de btw van de prijs te halen. Dat maakt zoā€™n Seamaster met co-axial uurwerk, wave dial en master chronometer certificering wellicht een stuk aantrekkelijker.

hmm ja 10-20 procent is op zo een bedrag denk niet haalbaar (is al best gunstig geprijsd als je het mij vraagt :)) ik ga het meemaken en laat het even weten hoe het is afgelopen :slight_smile:

1 like

In januari van dit jaar heeft een ander HF lid de SMPc 41mm nog voor 3K aangeschaft bij Van Baal weet ik!

Dus wees vooral niet te voorzichtig en onderhandel scherp!

3 likes

Van die 3 de zwarte seamaster. Ik heb alle generaties van die seamaster weleens of handen gehad of in bezit gehad.
De laatste generatie is verreweg kwalitatief het mooiste, helaas zie je dat ook weer terug in de prijs. Als je niet heel veel korting krijgt zou ik zeker doorsparen voor een sub. Maar het kan zijn dat je die laatste natuurlijk helemaal niet mooi vindt.

Ja, goede tip!
Zeker in het geval van de Omega Seamaster 41mm om dat het een ā€˜oud modelā€™ is.

Weet je zeker dat je de midsize wil? De 41mm ziet er goed uit op je pols zo op de foto hoor :+1:
Met passen voelt het misschien wat dik/grof aan. Maar het mag allemaal best wat forser bij een duiker m.i.

2 likes

Over welke dealer praten we dan @anon23521125EV ? #nieuwsgierig
Of is dat het best bewaarde geheim van Den Haag :smiley: ?

1 like

het is de Seamaster geworden! de 41mm (vorig model) ook wel wat van de prijs afgekregen dus dat is relax.

Erg blij met dit Horloge :slight_smile:

Bij thuiskomst wel meteen een probleempjeā€¦ ik twijfelde al over de maat van de band en ben bang dat deze te strak zit:


denk dat een half schakeltje iets beter is :slight_smile: dan knelt de band minder en zit hij iets losser (hopelijk niet te losā€¦) Ben ook geen stalen band gewend maar dit is denk te strak voor mijn gevoel.

Andere jammere isā€¦ er zit een beschadiging op de wijzerplaat (dus onder het glasā€¦)ā€¦ geen flauw idee hoe dit kan maar zag dit bij thuiskomst en heb meteen gebeld/gemaild. Morgen denk maar even terug om te kijken hoe en wat :frowning:

6 likes

Gefeliciteerd; het is een geweldig horloge! :slightly_smiling_face:

Die beschadiging op de wijzerplaat is inderdaad zeker niƩt acceptabel! :face_with_monocle:

Mocht je de bracelet Ć©cht niet passend krijgen of als je pols teveel uitzet: voor ongeveer ā‚¬120 kun je een echte Omega adjustable clasp erbij kopen; die is Ć©cht ideaal!

(Ja dat is niet goedkoop maar niets met een Omega logo is goedkoop! :sunglasses:)

2 likes

Naar mijn mening een top upgrade. TK: Adjustable Omega clasp - 117STZ001159

2 likes

De prijs van die 2e hands clasp is echter te hoog, gloednieuw kost ie hetzelfde! :thinking:

2 likes

hee top! ik zat hier echt naar te zoeken maar wist niet of ze dit verkochten! Verkopen ze die bij Gassan ook denk je? misschien kan ik die erbij proberen te krijgen voor de inconvenience

1 like

De prijzen bij Punte in Utrecht zijn het scherpst maar Gassan kan er ongetwijfeld eentje voor je bestellen Ć©n monteren! :+1:t2:

(Scheelt gedoe en mogelijke krassenā€¦je hebt een zĆ©Ć©r goede micro schroevendraaier set nodig indien je deze zĆ©lf wilt monteren!)

mooi! ga ik morgen gelijk even navragen! lijkt mij een hele goede toevoeging. Hopelijk hebben ze ze gewoon op voorraad :slight_smile: scheelt een ritje

1 like

Kijk ook eens in het blauwe gedeelte naar die prachtige globemaster in 39mm. Het is dat ik net een horloge heb aangeschaft met lichte wijzerplaat maar wat een prachtige omegašŸ˜

Seamaster uiteraard wat stoerder en ook prachtig. speedmaster is het niet voor mij maar uiteraard een icoon!

Veel succes en plezier met het uitzoeken!

Edit: zag later dat de aankoop al een feit is, proficiat en geniet ervan!

2 likes

Mooie keuze, jammer dat er iets onder het glas zit, maar wordt natuurlijk verholpen!
Zoals vermeld heb ik ook een SMPc, naar mijn mening de fraaiste Seamaster (41 mm dus), maar dan de blauwe en deze zit met de originele sluiting perfect. Ben overigens wel benieuwd naar afbeeldingen van de verstelbare sluiting. Als het koud is, zit die van mij wel wat losser.

En?
Wat zijn de vervolgstappen? :thinking: