Aankoopadvies: Jaeger-LeCoultre Reverso voor een grote pols

45 mm op 18 cm pols.

5 likes

Kijk, zo’n foto’s vertellen niet het ganse verhaal. Want ik heb ook al foto’s genomen op deze manier, maar dat zegt niks over hoe het horloge voelt.

Dat gezegd zijnde, dit is dan wel de “large” zeker? Die wil ik ooit wel eens passen idd.

Ja, is de large.

1 like

Ik mis eigenlijk de Zenith El Primero in deze gesprekken. Niemand fan van die klok?

1 like

Als bezitter van zowel een Panerai (Radiomir Black Seal) als een Reverso Grande Taille merk ik dat of een horloge te groot of te klein is voor je pols met name tussen de oren zit en bovendien afhankelijk is van de kleding die je erbij draagt. Heb zelf een 19mm polsomvang en draag beide horloges met veel plezier.

Dus, gewoon de Grande Taille eens passen. Je zal merken dat de lug to lug ook prima past op bredere polsen :+1:

7 likes

Got you covered!

Deze zit sinds een week of 2 in m’n verzameling. Ik MOEST een El Primero hebben en deze Defy behoort voor mij echt tot de categorie “haute horlogerie”!

8 likes

Ik snap de naamgevingen wel niet zo goed, moet ik toegeven. De “Grande Taille” is eigenlijk de klassieke (oude) maat met 26x42 he?

Waar de “Large” dan de moderne maat is met 28x45, klopt dat?

Ik zou wel eens graag een foto zien van wat verder getrokken met je hand erbij trouwens! Want zo’n close up zegt echt niks…

2 likes

Maar zoals de Reverso is ook de 111 een icoon😊

Zo beter?

2 likes

Iets beter, nog altijd niet geweldig. Hand moet erbij, maar je ziet hier al dat ik dat niet trek :smiley:

Zelfs een 38mm Spaceview trok ik niet, valt teveel in het niets als ik wissel tussen m’n andere stukken.

1 like

De enige manier om er echt achter te komen is hem zelf te passen. Maar iets zegt me dat je de knoop al hebt doorgehakt. En die lijkt onomkeerbaar :stuck_out_tongue_winking_eye:. Geniet van je Panerai!

Geen enkele doorgehakte knoop is onomkeerbaar, da’s het leuke aan deze hobby. Zo’n large moet eens op mijn pols eindigen, hopelijk op een of andere samenkomst in een corona-loze toekomst…

1 like

Heel mooi! Ik heb 2 Primero’s gehad en denk nu over de Carré caliber 400

1 like

De El Primero is absoluut een legendarisch movement. Net zoals Panerai is er ook een heel sterke link met Rolex, een merk waar mensen nu de winkels voor platlopen. Ik vind het gek dat men een merk zoals Zenith dan veelal gewoon links laat liggen…

1 like

Leuk dat je dit zo zegt. Wanneer ik een nieuw horloge aanschaf beredeneer ik op exact dezelfde wijze :handshake:

2 likes

De keerzijde van de medaille is uiteraard dat je een Panerai (of Rolex, for that matter) liefhebber tegenkomt (zoals ik) die ook effectief de historische significantie beseft van het merk… Maar ik geef toe dat de kans kleiner is dan met een JLC of een Zenith.

1 like

ja dat is het hem ook. Ik vind dit vooral voor Rolex gelden. Maar ik associeer het te veel met mensen die stoer willen doen (dit was echt het zelfbeeld wat ik had toen ik een DayDate had) en niet met mensen die horlogeliefhebbers zijn. Terwijl het helemaal niet zo is (hoeft te zijn).

2 likes

Prachtig zeg!

Daarom ga ik vanaf nu double wristen!

Datejust om mijn linker pols, Reverso om de rechter :sunglasses:

2 likes

Had ik misschien ook moeten dan, dan had ik mijn Day Date ongetwijfeld nog gehad :sob: :sob: :sob:

3 likes