Aankoopadvies Rolex Datejust 1601

Ik zou een 16234 kopen, iets zoals deze. Saffier maakt het horloge minder kwetsbaar.

9 likes

Scherp exemplaar :v:

1 like

Gefeliciteerd met je afstuderen.

Zelf zou ik nooit via marktplaats een Rolex kopen. Helemaal nu al een tijdje vermeld word dat 50% online nep kan zijn. Dit risico is bij een Chrono24 of een montro door hun checks en kennis natuurlijk betaal je meer maar je hebt ook een veiligheid en kwaliteit waar je voor betaald.

Verder de kans is natuurlijk kleiner dat ze de horloges die je wil niet of nauwelijks nep maken omdat dit een veel ouder model is. Echter de verhalen die ik heb gehoord over frankenstein horloges en weet ik wat niet allemaal zal ik een Rolex alleen nog maar of bij een erkende dealer of een chrono24 kopen.

2 likes

Ik zou nooit via Chrono24 kopen. Marktplaats ook niet. Te veel slechte verhalen over gehoord. Ik zoek wel op Chrono naar betrouwbare dealers en die benader ik dan rechtstreeks. Er staan op Chrono24 horloges alszijnde 100% origineel en dat blijken ook frankensteinwatches te zijn. Als je daar te laat achter komt kan je ook naar je garantie fluiten.

2 likes

Zelf tot nog toe geen slechte ervaring met Chrono24 echter koop ik ook geen Rolex via chrono en zou dit zelf ook nooit doen. Verder geef ik u helemaal gelijk. Echter is dit wel voornamelijk alleen bij Rolex het geval de meeste andere merken is het risico niet zo.

1 like

Je kan een hoop geld besparen hoor. :wink: Ook met goedkopere horloges zoek ik op Chrono24. De naam van de dealer staat dan in de advertentie. Even google raadplegen en vaak hebben de dealers gewoon een eigen internetsite. Die benader ik dan rechtstreeks. Dan is het horloge over het algemeen een aantal procenten goedkoper.

2 likes

Je kan hun certificeerservice gebruiken. Dat filtert fakes, maar mss idd niet of geen Franken is of serviceparts heeft.

Maar goed, kennis op hf halen is ook dan wel verstandig.

De escrow functionaliteit waardeer ik wel.

1601 is legendarisch. Maar, als het budget 't toe laat, check een watch only 16014. Betere jubilee band, want die folded jub kan nog wel eens wat hoofdpijn geven voor je 1601.

Verder: zo’n linen dial is een aanrader. Gaat echt nooit vervelen!

Volgens mij staat er een 16014 te koop in het blauw hier Jesse.

1 like

Als ik het bij Chrono24 zou aankopen, was mijn strategie om de 14 dagen retourrecht te gebruiken om de DJ te laten controleren bij een gerenommeerde dealer (tegen betaling). Echter weet ik niet of dit gebruikelijk is.

Wat je zegt, de 1601 is legendarisch! Kijk hier al jaren naar, dus zal niet snel de keuze maken om een 16014 te halen. Dat de 1601 een “pie pan” dial heeft spreekt mij ten zeerste aan.

Als eerste ‘dure’ horloge wil ik graag een zilveren dial in plaats van blauw/ linen.

1 like

Een nepper haal je er zo uit. Het gaat om de kwaliteit van het horloge. En daar kan een AD ook maar beperkt mee helpen

Allemaal wel heel erg omslachtig hoor. In Nederland zitten voldoende gerenommeerde handelaren waar je een nette 1601 zou moeten kunnen vinden.

1 like

Houd er dan wel rekening mee dat je bij particuliere verkopers dit retourrecht niet hebt.

1 like

Inderdaad. Maar hou ook rekening met het uurwerk en de band. Die zijn van een mindere kwaliteit dan die van de 16014.

2 likes

Wat zijn we ook een stel drammers hè? :joy: Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij een 1601 wil met een zilveren plaat en wij blijven maar met 16014’s aankomen met linen dials :rofl:

3 likes

Sowieso moet je HF advies niet te serieus nemen

Altijd is de conclusie budget ophogen

5 likes

Ik heb via HF een 1601 gekocht. Ik lees hierboven veel meningen etc. Maar als je een strak exemplaar heb loopt hij werkelijk als een zonnetje. Plexiglas is helemaal prima. De sluiting super strak. Alleen ja inderdaad, wel even goed zoeken naar een mooi exemplaar. Liever 500 eu meer uitgeven dan bezuinigen. Kortom, helemaal niks mis met een mooi onderhouden 1601.

4 likes

Zeker niets mis met de 1601!

6 likes