Aankoopadvies ; Steinhart Diver

Beste hf

Wat is jullie mening over Steinhart, specifiek de ocean one 39 ceramic. Lijkt me een heel mooi horloge voor niet al teveel geld. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik zou trouwens de versie zonder cyclopse kopen mocht ik over gaan tot koop. Dan is ie voor mij toch veel mooier dan met.

Ik zie ook niet goed of deze bezel gegraveerde numerals heeft… misschien dat jullie dit weten? Volgens mij de oudere versies niet en de nieuwe wel?

Alvast bedankt

Roy

9 likes

Steinhart levert waar voor je geld , prima horloges :+1:

1 like

Prima horloges. Veel bang for buck :+1:

1 like

Dat klinkt al goed … ben benieuwd of die bezel engraved is… zou mooi zijn.

Yep, de nieuwe uitvoeringen hebben een gegraveerde ceramische bezel. Duidelijk te zien als je de foto’s op hun eigen site wat vergroot.

Steinhart is zeker ruim oke voor het geld.
Echter Squale en zeker Davosa zijn beter afgewerkt.

1 like

Heb hem zelf ook gehad.

1 van de beste subs die ik heb gehad!! Ik zeg doen

Zelf de cyclops eraf getikt. Veel beter zonder :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Vind bij davosa die kroon net iets te dik… niet elegant naar mijn mening. Heb op het punt gestaan ene te kopen maar dat hield me tegen.

1 like

Ah das top nieuws staat zoveel beter. Dankje!

Bij gnomon vragen ze 40 dollar voor een versie zonder…denk dat ik dit gewoon ga doen. Heb verhalen gelezen dat mensen de bezelnummers vernaggelen. Hoe heb jij dat gedaan ?

uurwerk eruit halen. bandje eraf. bezel goed bedekken met ducktape. cyclops goed warm maken met een kleine gas brander en goeie tikken geven.

1 like

Ik heb hem ook gehad.
Prima horloge maar teveel nep Rolex.
Dus weer weg gedaan.

2 likes

Leuke horloges, zeker voor dat geld, < 500 EUR.

Maar case-afwerking vond ik maar zo-zo. Als je dat vergelijkt met een eenvoudige SKX is Steinhart nergens.
Dat is dan meteen mijn advies… koop in die prijsklasse een nette SKX. :ok_hand:

1 like

Skx waren goed voor de prijs die ze 5 jaar geleden hadden. Voor 400/500 euro vind ik het te duur voor wat het is in mijn ogen.

2 likes

Koop dan zeker geen Steinhart. :v:

Zo’n SPB143 niks voor jou?

1 like

Hoor veel goede verhalen over steinhart dus of ik die uitsluit is nog niet zo zeker. Spb143 heb ik gehad was te groot/dik en dan praten we over bijna dubbele aan budget

2 likes

Voor het geld is Steinhart niet slecht, heb zelf de vintage GMT gehad en lang geleden een flieger.
De GMT was echt een goed gebouwd horloge maar de afwerking van de kast was echt heel erg basic, persoonlijk vond ik dat wat tegenvallen. En de flieger had trouwens nul komma nul WR rating ook niet erg praktisch in dagelijks gebruik.

1 like

Valt niet mee een horloge te vinden :rofl: er is altijd wel iets das et jammere.

1 like

Ik weet ook niet waar jullie de afwerking mee vergelijken… wat is wel een goede afwerking ?

Ja zelfs bij Rolex…want die zijn te duur… :laughing: