Aankoopadvies ; Steinhart Diver

Nee die kiezen we bewust niet omdat iedereen die al heeft toch?:grinning_face_with_smiling_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye:

In die prijsklasse? Seiko. Ongeƫvenaard in de afwerking van de cases, ongeacht de prijsklasse. :ok_hand:

Lees anders een keer dit topic door.

1 like

Wat ik vond tegenvallen is bijvoorbeeld de overgang tussen gepolijst en brushed dat was niet erg strak ( scherpe lijn ) en het gepolijste gedeelte vond ik er heel basic uitzien. Maar voor het geld mag je misschien ook niet meer verwachten.

Ik heb ter vergelijking even een foto van mijn Squale gemaakt, deze is weliswaar helemaal blasted, maar kijk eens hoe mooi strak de lijnen zijn.

5 likes

Prima prijs kwaliteit verhouding dat model. De oudere keramische lunette hadden n soort liquid metal achtige vulling. Het was glad met t keramiek. Maakte aflezen wel wat lastiger. De nieuwe lijkt me in dat opzichte wel makkelijk af te lezen.

1 like

ik heb geen idee hoe de kwaliteit van squale is, ik vind het moeilijk om een model te vinden die een beetje elegant uitziet zonder al die kleuren. en je moet ehm waarschijlijk uit zwitserland kopen toch dan zit je met invoer?

vergelijken met omega en breitling enzo vind ik een beetje onzinnig eerlijk gezegd aangezien je in een totaal andere prijsklasse zit te kijken. seiko met saffier ga je ook richting 1000 euro en dan heb je nog geen ceramische bezel.

ja de nieuwe bezel ziet veel beter uit inderdaad ben ik met je eens

Squale koop je gewoon bij ons forumlid @royke74 hij is officieel importeur voor Nederland en heeft een keurige website.
Kan ze zeker aanraden, niks tegen Steinhart maar ik vind Squale toch zeker daarboven uitsteken.

3 likes

mooie horloges, dat is zeker. maar ik snap de vergelijking niet goed. squale zit je op 900 chf zonder import. dat is wel even iets meer als 450 euro :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik mag een Skx zeker liever dan een Steinhart omdat het een eigen design is van Seiko en geen kopie (ā€˜hommage’) van iets anders. Voor 350 te koop bij creation watches wat een faire prijs is voor wat je krijgt in mijn ogen.

ƉƩn stapje duurder en je hebt een mooie baltic en twee stapjes duurder en je hebt een mooie squale idd.

Edit: en binnen budget is er ook heel veel leuks te vinden van kleinere merken, zoals een RZE (titanium!) in een leuk kleurtje.

1 like

Steinhart is a-ok!

Kan je trouwens mijn ex aanraden, ligt op een nieuw baasje te wachten bij onze eigen Jaap @SuperC

Denk dat ik toch meer richting baltic ga kijken…maar die zijn niet makkelijk tweedehands te verkrijgen.

1 like

Of een leuke Wolbrook skindiver!

1 like

Thanks maar ben toch op zoek naar iets meer klassieks… ik zie de naam jaap zovaak voorbij komen…is dit een site of?

Roy

Jaap aka @SuperC is de eigenaar van Ten2Two :point_down:

1 like

Je hebt net het linkje gehad :rofl:

2 likes

Zie nu deze… toch ook wel een hele mooie. En jullie zeggen dat deze toch veel beter is afgewerkt?

1 like

Ja wel beter afgewerkt. Maar dit zou bij mij wel gaan jeuken.

ik vind creationwatches leuk voor horloges onder 150 euro maar hoger ga ik het niet gokken. qua service 0 garantie. En het tijdperk skx is voor mij wel geweest, tijd voor andere horloges. ik wil minimaal saffier glas als ik 500 euro uitgeef. kan aan mij liggen.

3 likes

Ja snap ik ook wel weer idd.

Deze is trouwens ook leuk (en zelf op te halen in het gooi :grin:):

Ik heb eerder een andere NTH gehad en is gewoon echt goed spul. En dit is een leuk model (maar moet wel je smaak zijn natuurlijk - vintage aandoende plaat)

1 like

3 likes