Aankoopadvies tussen €500 en €1000

Hoezo dan?

Als je koopt van een betrouwbare verkoper, met een rating van minimaal 5 sterren en een 100% recommendation rate, je goed informeert over cosmetische en technische staat, dan kan er niet zoveel misgaan. En als je via Trusted Checkout koopt, is de koperbescherming behoorlijk vergaand.

1 like

Ja die waardevastheid kon ik sowieso nergens wcht vinden. Ik had van tevoren gehoopt dat dat meer bestond in deze prijsklasse. Overigens zou ik het horloge dan wel tweedehans kopen, dat scheelt een hoop afschrijving.

Kun je idd beter een 2e hands Oris Automaat oppikken voor 750,-. Die behouden hun waarde wel redelijk.

1 like

Beste recept tegen afschrijving.

Heel iets anders dan de bovenstaande horloges, wat is jullie mening over deze vintage Seiko daydate?

Leuk ding, maar dan zou ik toch eerder voor een Bulova Super Seville gaan :slight_smile:

1 like

Mooi horloge, maar mijn hele collectie bestaat op dit moment ongeveer uit duikers, dus ik zit meer te kijken naar de sport en de dress categorie.

Wint het bij mij niet van de Seiko, omdat ik de tekst op de dial niet zo ‘‘clean’’ vind als bij de Seiko.

Haha, check! Ik vind de Seville juist cleaner en strakker lijken vanwege het dunne lettertype. Ook de layout waarbij de dag een stuk hoger staat geeft meer rust op de plaat. Daarnaast zijn de markers iets fijner en staat er op de 6 uurs positie minder gekkigheid. Succes met de zoektocht :+1:

1 like

Fiar point, maar ik gruw van het lettertype op de datumschijf van Bulova, Ik vind de datumschijf van de Seiko daardoor toch mooier. Maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk :man_shrugging:

1 like

Afzichtelijk. Zeker aangezien je begon met o.a. een Meistersinger. Volgens mij kun je die prima kopen binnen je prijs range, kun je er lang van genieten (blijft toch een bijzonder concept) en raak je hem ook redelijk makkelijk kwijt wanneer je je zinnen ergens anders op hebt gezet. Maar eerlijk, een Meistersinger is (jong gebruikt) redelijk betaalbaar en blijft gewoon een bijzonder ding. Stijlvol, niet schreeuwerig. Je kunt hem overal op dragen en iedereen die ook maar een beetje interesse heeft in horloges zal zien dat jij geen dagelijks klokje om de pols hebt.

1 like

Zeker, de Meistersinger staat ook nog steeds op de optielijst. Alleen deze Seiko had ik al een poosje op het oog, en nu kan ik hem voor een redelijke prijs ergens op de kop tikken. Ik kijk desalniettemin nog steeds verder naar de Meistersinger perigraph 38 mm of een Oris artix.

1 like

Een vergulde quartz. In gedragen staat.

Ik zou dan zelf eerder zoeken naar een SNXJ89. Dat is de stalen variant, er is ook een two-tone van en een gouden (verguld). (Ref.nrs daarvan weet ik niet uit m’n hoofd, misschien SNXJ90)

Dan tik je ook nog het kopje waardevast af.

1 like

Ik hoop dat ik je voor ben als er een langskomt. Ik heb het idee dat er heel weinig zijn. De 43mm op mijn 16,5cm gaat, maar icm mijn 36mm datejust is het niet ideaal.

En ja, ik draag een MS op nato.

1 like

Ik heb hier een beetje moeite mee. Is dat raar?

3 likes

Ik ook. Thanks! Ik kan overigens niet veel leukers bedenken in deze categorie. Misschien hou ik hem wel. Mag dat?

1 like

Als je te boek wil staan als de man die zijn zelfgemaakte beloftes verbreekt, sure. Hou hem lekker.

1 like

Ik heb mijn goede wil toch wel getoond? Heb je die upjes om de dag gezien? Wacht, even tellen hoeveel reacties ik op uhrforum heb gekregen.

Edit: nul. Alles bij elkaar.

1 like

Al frisbee je hem het raam uit, muiter.

2 likes

Meistersinger all the wat. Ik heb de grijze Perigraph 43 mm nu zo’n 5 jaar en ben er zo blij mee. Draagt fijn, is weer even net wat anders, alleen de originele band slijt relatief snel… Waardevast, snap niet waarom dat zo’n topic is, maar ik kocht en voor 850 head only. Laat het nu 100 minder zijn, dan is dat het draag plezier meer dan waard. Laat los wat anderen mooi vinden en gooi je waardevastheidseis uit het raam. Horloges zijn liefde en liefde kost geld. Vraag maar aan m’n vriendin.

3 likes

Beste forumleden, bedankt voor alle adviezen. Ik heb genoten van heet lezen van alle berichten en die nieuwe inzichten die ik hierdoor gekregen heb. De keuze is echter toch gevallen op de Seiko SKX009J. Ik heb zelf al twee Seiko duikers en deze bevielen zo goed dat ik er nog maar een gekocht heb. Ik kon het niet laten. Ik heb het horloge gisteren bezichtigt en vrijdag hoopt het binnen te komen. Het horloge wordt geleverd met een rubberen strap een een gloednieuwe oem Seiko Jubilee.
Ik wilde al heel lang een jubilee dus vandaar dat deze keuze op dit horloge is gevallen.

Hieronder enkele foto’s:

3 likes