Aankoopadvies tussen €500 en €1000

Die schrijven ook behoorlijk af dus tweedehands vaak voor een leuke prijs te vinden.

1 like

En deze?

2 likes

Is ook wel mooi :ok_hand:

1 like

Oké, dat kan, alleen als je waardevast belangrijk vind zou ik om heel eerlijk te zijn 80% van de horloges in dit topic skippen.

Een andere optie die je kan overwegen is om je 2 Seikos te verkopen en zo proberen rond de €1500,- budget te creëren. Geeft je denk ik net wat meer financiële speelruimte.

1 like

Persoonlijk zou ik voor een Oris pointer date gaan of voor een meistersinger.

2 likes

Mocht er nog wat rek zitten in je budget, dan zou je wellicht ook kunnen kijken naar Montblanc. Erg mooie, classy horloges.

In het blauwe gedeelte staat er eentje die perfect past bij een formele outfit en ook nog eens een geweldige uitstraling heeft. En met verschillende kleuren leder banden breed inzetbaar is.

1 like

Koop gewoon die Oris pointer date van @SuperC. Die blijft in waarde min of meer gelijk omdat de afschrijving al gepakt is door de eerste eigenaar en voldoet verder aan je wensenlijst.

Daarnaast is eigenlijk het beste advies: ga gewoon modellen passen. Soms lijkt het op een foto maar valt het heel erg tegen in het echt/op de pols.

1 like

Tot 1000 euro moet je je helemaal niet druk maken of het horloge waardevast is. Gewoon kopen wat je mooi vind.

1 like

Dit :point_up_2:t2:

1 like

1995 kan op zich wel hoor. Als het een 17 jewels handopwinder is, is het denk ik een Oris cal. 302, gebaseerd op ETA 2691. @SJvL Het is wel echt een klein horloge. 32mm diameter met een bandaanzet van 16mm. Daarnaast is vintage Oris echt een mijnenveld, een groot deel van het aanbod bestaat uit frankenwatches en/of redails. De community rond vintage Oris is ook een stuk minder dan bijvoorbeeld Rolex, hierdoor is het lastiger om uit te pluizen hoe origineel je exemplaar is en waar je op moet letten.

Lang verhaal kort; een vintage Oris zou ik niet doen.

Dit ziet er toch niet uit als een “moderne” Oris uit 1995? Als dit horloge in 1995 uitkwam zoals TS aangeeft, lijkt het me een reissue van een oudje. Of het horloge komt niet uit 1995.

Heb ik net ook gedaan, die bij Jaap op de site. Hopelijk morgen al in huis :star_struck:

12 likes

Ziet eruit als een Bombay special. Raar schrift op de plaat, dunne rare lugs, kleine kroon voor een “big crown” :sweat_smile:

Als weinig afschrijving een pre is zou ik kijken naar een jonggebruikt model. Bijvoorbeeld een Oris 65 of pointer date. Een Hamilton van de wat hogere segmenten geeft je ook veel waarde voor je geld. Vintage Omega lijkt me redelijk waardevast, maar is wel tricky met zoeken. Als Quartz een optie is heeft Tudor wellicht nog wat moois binnen je budget

1 like

Ik denk dat TS het over deze heeft. 1995 is erg laat, maar late jaren '80/ vroege jaren '90 is nog best aannemelijk voor een 302-7295 volgens mij.

Ik vind hem best redelijk eruit zien, maar wel 50s.

Inderdaad;

Daarom zou ik er ook niet aan beginnen. Dan beter wat meer uitgeven voor een nieuwere Oris.

1 like

Ik heb ook wat zitten zoeken. Model is kennelijk tot in de 80s gemaakt, vanaf de 50s. Dan kan ik het wel kloppen dat het horloge uit de 80s is…
Maar 1995 zeker niet. Wellicht NOS verkocht?

Oris was vroeger ook een heel ander bedrijf dan nu, maakten penankers en gebruikten veel verchroomde kastjes. Dat is niet wat je nu nog wilt.

Als je een Oris uit de 90s haalt, zorg dat je zeker weet dat je er een haalt die voldoet aan moderne standaarden.

Volgnes de Oris site, werd in 1984 een nieuwe Big Crown geinspireerd uit de 30’s gereleased. Deze:


Een stuk moderner dan diegene van TS in elk geval, waarmee ik nog minder geloof in 1995

2 likes

Nou, dan komt mijn directe koopadvies te vervallen @SJvL. Gevalletje ‘you snooze, you lose’ :wink:

3 likes

Ik was er vanochtend gelijk vroeg bij ja. Ik had deze hier in dit topic ook al lopen pluggen gisteren en was bezorgd dat hij daarom al weg was :joy:

2 likes