Aankoopadvies: waardevaste 3 watch collection tot 5000 euro

Ik heb ff weg gestreept wat wel waardevast is…

Eigenlijk is er beneden de 5k zelden een horloge dat zn waarde behoud.

Allereerst: wat een goed geformuleerde en duidelijke zoekvraag. Dat is wat mij betreft al een compliment waard.

Toch is je vraag lastig. Waardevaste keuzes In het segment waar je keuzes in wil maken zul je alleen maken wanneer je voor gebruikt gaat en prijsbewust zoekt.

Daarnaast zou ik me niet te zeer laten weerhouden door matige waterdichtheid. Vanaf 30 meter waterdicht is denk ik ruim voldoende voor de plensbui die je beschrijft.

Als alleskunner zou je naar een mooie kwarts Grand Seiko kunnen kijken. Prachtig afgewerkt, betrouwbaar, weinig tot geen onderhoudskosten en erg veelzijdig.

Een mooie klassiekere Longines als (semi) dresser ernaast lijkt ook geen slecht idee.

En daarvoor zou je ook bij Nomos kunnen kijken. Een Orion vind ik zelf heel erg mooi.

En dan misschien die Aikon houden?

Afijn, natuurlijk allemaal heel persoonlijk. Succes ermee in ieder geval.

6 likes

@milanftw :+1:

Nieuw eur 3200. Tweedehands voor rond 2300-2500 te vinden.

3 likes

Ik snap dat wel. Er is meer dan dure horloges.
Onder de 5K zou ik me niet te druk maken. Er is altijd wel iets van korting mogelijk of koop idd een goede gebruikte. Geld verlies je toch. Als je echt die Explorer wil, want dat wil je. Dan zou ik het vooral houden bij wat je nu hebt en samen met je partner een verantwoord plan maken.

3 likes

Misschien dan beter toch een klomp(je) goud kopen?

BLRO, BLNR?? :joy:

topicstarter heeft het over 3 horloges voor 5k, dus ja

Goed geformuleerde vraag idd, complimenten!

Staar je niet blind op afschrijving want dan is de lol er snel van af en kom je slechts bij één merk uit waar ik persoonlijk weinig mee heb. Als je een beetje goed zoekt en scherp inkoopt (nieuw of tweedehands) dan hoeft het allemaal geen pijn te doen qua afschrijving.

De LLD is nieuw voor €1500 wel te vinden, dan daar een nieuwe Tudor BB41 bij (aangezien je ook Oris Aquis erop hebt staan ga ik er van uit dat je grote polsen hebt) voor €2300 en dan houd je nog €1200 over. Koop dan als dresser mijn Meistersinger No1 voor €725 en dan houd je geld over voor mooie bandjes want de LLD kan echt alles hebben!

Of je koopt ipv de BB41 de Pelagos en dan houd je wat minder over. Tudor is bij de grijze handelaren in Duitsland echt wel scherp te krijgen zodat de eventuele afschrijving reuze mee valt.

3 likes

Die lld heeft Jaap (https://www.ten2two.nl) ook voor een goede prijs, wel tweedehands.

1 like

…eh… ja
Lekker je skx007 houden.

Het is best interessant om te investeren in horloges!
Maar je moet wel geduld hebben.
Niet denken dat je na een jaar altijd winst maakt
Maar ik spaar al 50 jaar horloges.
En wat ik nu voor Die oude horloges krijg krijg is ongelofelijk. B. V. Rolex S D 25 jaar oud ik nieuw gekocht 5000.00 gulden zeg 2500 euro en nu !
Maar ook Seiko’s div. Voor weinig gekocht zeg 10 jaar geleden. Nu veel meer waard dan dat ik er nu voor heb betaald. Ook Bulova. Stemvork. Nieuw gekocht. Nu veel meer waard. Bentos duiker 200 euro gekocht staat op chrono 24 voor 3200,00 euro. Enz enz. Ik heb er veel voor mijn pensioen. Dus de tijd zal het leren. Maar niet alles wordt meer waard maar zeker niet minder.

Dat was echt heel erg grappig

2 likes

Hier ben ik het niet mee akkoord,
niemand kan de toekomst voorspellen.

On topic:

  • Gebruikte GS kwarts
  • BB58’s
  • Gebruikte Oris Aquis

lijken me goede keuzes binnen je budget

maar spaar toch maar voor die Rolex

Hartelijk bedankt voor het compliment en ook voor het meedenken! Ook dank aan de rest van de mensen waarop ik nu niet direct reageer. Hoe kan ik meer te weten komen over deze grijze handelaren in Duitsland? En waar kan ik het beste mij orienteren op een Grand Seiko?

Ik vind die distinctie na vijf jaar forum lezen en veel nadenken uiteindelijk fictief.

Koop één Rolex OP en twee shitters, en je hebt een waardevaste 3-piece. :slight_smile:

Jazeker wel. In de tweedehands markt pakt de eerste eigenaar vaak het gros van de afschrijving, en de tweede de rest. Als jij een afschrijvingsvrije Grand Seiko wilt, moet je er eentje kopen die twee keer van eigenaar is gewisseld.

Dat zijn er twee waar je mee thuis kunt komen wat mij betreft. Mooie keuze.

Ikzelf houd van Grand Seiko en obscure Duitsters, dus ik zou misschien eens gek doen:

Eén Chrono van 2400 ballen, één doe-het-altijd-grab-and-go quartz van 2400 ballen. De chrono is 100m WR, de GS quartz is 20.000 A/m antimagnetisch, 200m WR.

Dan heb je nog 200 Euro over voor, sja… Een Orient Bambino.

Zo. 70 Euro voor een shoarmaatje, een ijsje en een bioscoopbezoek met moeders de vrouw.

9 likes

het moet gezegd, je stelt een interessant span samen

1 like

Niks mis met met europese en aziatische wirtschaftswunders!

1 like

Ik denk niet dat er eenduidig antwoord is maar waardevast onder de 5k…ik zou denken aan een Rolex Oyster. Om extreem te generaliseren, sowieso is Rolex als merk wellicht het waardevast al zou ik niet die term gebruiken. Mijn ervaring is meer voor als “Voor een consumptiegoed schrijft Rolex in het algemeen het minste af”.

Iedereen die horloges verzamelt met als doel te beleggen krijgt ALTIJD eens de deksel op zijn neus. Geldt voor alle beleggingen…

1 like

Die foto…zonder datum en de “6” was het best een mooie verschijning.

1 like

Naar mijn mening zijn de meest waardevaste horloges de horloges uit het instapsement, zoals de Seiko 5’jes, Orient, etc. En als je gelukkig hebt, neemt de waarde van zo’n horloge op de 2dehands markt zelfs toe.

Maar over het algemeen zijn horloges geen investering. Er zijn altijd uitzonderingen, maar dat moet de tijd uitwijzen.