Ik ben al een poosje geobserdeerd door de Explorer 1. Het enige waar ik mee worstel in de 36mm diameter. Ik heb een stevige pols met 18.5 cm en 36mm is echt het omslagpunt: Ik heb een Meistersinger neo die nog net gaat dankzij de eggshell plaat en bezelless design op 36mm maar ik heb ook heel kort een GS met champagneplaat en stevige metalen bezel gehad en dat zag er echt niet uit.
Nu zou ik kunnen uitwijken naar de Explorer 1 op 40 of 39 mm maar ik vind deze net uit verhouding tov de 36mm. De 40 mm paste goed laatst maar ik vind ze minder mooi.
Mijn vraag is dan ook, aangezien er eerst toch nog stevig gespaard moet worden, heeft er iemand een leuke suggestie voor een 36mm Explorer-like horloge met een lug to lug van +/- 43mm? Dat kan het sparen leuk onderbreken en gelijk helpen met het wennen aan deze maat.
Qua merken, open voor veel maar geen kloons zoals St Martin en dergelijke.
Heel eerlijk zou ik je adviseren het gewoon niet te doen. Ik heb zelf ook een 18.5 cm polsomtrek en ook een 36 mm Explorer gekocht met het idee dat ik er wel aan zou wennen. Dat laatste is nooit gebeurd en uiteindelijk heb ik hem weer verkocht. Daar ben ik toen niet slechter van geworden maar nu zijn het andere tijden.
De 40 mm Explorer vind ik gewoon niet mooi. Hoe tof ik de Explorer ook vind, het is gewoon niet het horloge voor mij en ik denk waarschijnlijk ook niet voor jou.
Persoonlijk vind ik de Traska en de Smiths een beetje vies omdat het wel heel duidelijk kapitaliseren op het intellectueel eigendom van een ander is. Als ik iets met relatief eigen smoel, Explorer-vibes en >36mm zou moeten kiezen zou het de Hamilton Murph 38mm op een Uncle Oyster worden:
Heb zelf eerst de Explorer in 39 uitgeprobeerd maar was daar ook net niet echt weg van.
Toen de Smiths Commando gekocht in 36 om een beetje aan de maat te wennen.
De Smiths staat nu in het blauwe en is een hommage aan de Rolex Commando.
Nu sinds een maand iedere dag de Explorer in 36 mm om.
Het perfecte horloge in de juiste verhoudingen.
Al moet ik er wel bij vermelden dat mijn pols 17,5 cm is.
Niet doen, heb de explorer 36 mm ook gehad, een stijlvol en elegant horloge die je kan inzetten op een feestje, saaie verjaardag, gezellige borrel of outdoor activiteiten. Toch had ik het gevoel dat ik minder horloge om had ondanks de klassieke maat. Mijn polsomtrek is groter dan 18 cm.
Ik heb sinds kort ook een 36mm horloge, puur om even aan het idee te wennen. Normaal hield ik altijd min. 40mm aan. Mijn pols is 19cm. De lug to lug is wel 46mm moet ik erbij zeggen. En dat doet natuurlijk veel.
Maar sinds ik de 36mm heb vind ik alles boven de pak 'm beet 38mm juist heel ‘groot’ dus in mijn geval wende het snel
Ik wilde precies deze aanraden, heb er kort eentje gehad (die bruine) enkel om te kijken of een oyster-achtige kast in 36mm iets voor mij zou zijn en ik was binnen een paar dagen overtuigd.
Wilde er eigenlijk een andere dial in zetten maar nooit aan toe gekomen.
Op Ali nu voor 5 tientjes op te pikken dus dat zal je sparen niet al te ver beschadigen.
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €83,80 | Addiesdive Herenhorloge Zand Wijzerplaat 36 Mm Quartz Horloge 100 M Waterdicht 316L Roestvrij Staal AR Gecoat Koepelglas Horloge voor Mannen