Werk jij soms voor de reclame afdeling van AliExpress?
Ja man, aandelen toch. Niet verder vertellen.
Tja de welbekende twijfel over de 36mm. Mijn eerste Rolex moest een 36mm datejust worden. Eerst even een seikootje gekocht via jomashop om te kijken of ik kon wennen aan de maat. Dat was het geval en toen een 126200 gekocht. Met veel plezier gedragen maar toch overviel me vaak weer het gevoel dat ie “te klein” was. Uiteindelijk ingeruild voor een 41mm sub en nu voelt die wel weer “erg groot” , het is ook nooit goed hè . Het valt of staat voor mij bij hoek waar je er naar kijkt. Ik moet in ieder geval weer iets 36mm erbij hebben in m’n leven.
Veel wijsheid gewenst!
Zeker een goede optie. Samen met deze:
Kanshebber, wel wat aan de bovenkant van het budget. Qua looks wel spot on.
Dan gaan we alweer naar 38 mm met l2l van 46mm toch? Ik moet juist echt richting de sub 38 en 42mm l2l.
Tja, zelfde verhaal als hierboven. Op 36mm zou die het wel worden.
Ik kan maar geen klik krijgen met Tudor. Alhoewel de Ranger wel het horloge is van Tudor wat me het meeste aanspreekt.
En hoe lang heeft dat geduurd?
Dank voor het meedenken Mooi horloge maar met z’n aventurine plaat al wat verder verwijdert van de field look die ik zoek.
Gedaan. Helaas alleen een S&G Explorer aanwezig:
Ter referentie ook Speedy en Datejust in 41mm erbij.
Die is heel charmant, niet aan gedacht.
En een lichte plaat. Dat scheelt ook al de wereld. Maar dank en mooie NA!
Wie het weet mag het zeggen maar dat vind ik een minder mooi horloge dan de 36mm. De bezel is te prominent aanwezig ofzo? Ik kan het niet benoemen maar die klikt voor mij niet.
Dank! komt op de lijst.
Dank je wel! Als dit 'm niet wordt gaan we door naar de Aqua Terra in 38mm met die piano zwarte lak. Dus geen man overboord. Maar de Explorer vind ik toch wel heel gaaf.
Dank voor de ervaringen! Ik twijfel ook hoor, vandaar dat we eens gaan experimenteren met een instapper
Denk iets van een week, als ik nu iets groters om heb wil ik toch weer snel mijn Explorer om. Daarna nog een Breitling Colt gekocht maar inmiddels ook al weer verkocht, toch te groot voor mijn gevoel.
Ik ben zelf zeer tevreden over de 39mm.
Ik begrijp de opmerkingen over de esthetiek/verhoudingen niet van de 39, wel van de 40mm irt de bandbreedte en de tapering.
Voor mij is 38/39 de sweetspot, dus met 36mm blijf ik maar vinden dat het te klein staat (zit in mijn hoofd). De cartier tank (large) zit daarom ook al een tijdje op het twijfelbankje.
Anyhow, iets er tussen kopen zou ik niet doen.
Maar ook dat is persoonlijk. En soms zit het gewoon niet, hoe mooi het ook op de foto of bij anderen lijkt.
Met het risico dat ik horloges door elkaar haal, volgens mij is dit de 36 vs de 39:
Ik vind de bezel van 39 veel prominenter aanwezig dan op de 36. En daarmee meer stalen sporthorloge ipv gedistilleerde tool watch. Daar zit ‘t in voor mij.
De 36mm is echt veel te klein voor jouw pols
Dan kunnen we elkaar de hand schudden hoor
Ik begrijp dat de 39 groter is dan de 36mm, dus ook de bezel.
Wat mij altijd heeft bezig gehouden dat 36 gewoon te klein voelt/uitziet op de pols. Ik kan daar niks aan doen, hoe vaak ik ook ben gaan passen en dacht misschien moet ik er gewoon aan wennen.
Met de 39 heb ik dat niet, het is tenslotte een stalen sporthorloge.
Waarom geen date just 36 in het zwart, die vallen net wat groter en zijn minder bedoeld als sport(ief) horloge.
Ik zou voor die 39 gaan. Matte plaat = mooier en “Explorer” aan de onderkant van de dial zoals het hoort. Qua maat net iets fijner dan de 40, meer pols presence dan de 36. Ideaal toch?
Wel deze MK2, niet de 1.
Waarom niet? Het is toch om te wennen.
Of gaat het om
Correct! Wou hem toch genoemd hebben ivm de vibe. De echte reissue (sje085) is trouwer aan je maten (36.5~ bij 44~)
De Clemence is 37.5 x 45, houd wel rekening met lange levertijden als hij überhaupt nog verkrijgbaar is. Die van mij komt oktober/november terwijl ik deze ruim een maand geleden heb betaald.
Nietes. Je hebt een vrij normale pols.
Nietes. Dat is 34mm.
Welles. Prima maat, die 37mm GS horloges.
Nietes. Die zien er niet uit en zijn te groot voor je pols.
Ja. Een Explorer. Of het veel mooiere alternatief, een OP 36 in welke kleur dan ook, behalve dat vieze groen.
De poor man’s versie zou dezelfde SBGX quartz zijn in 37mm, een Tudor BB36, of een 37mm Longines Spirit.
Tja, jongens. Jullie maken het me niet makkelijker!

Waarom geen date just 36 in het zwart, die vallen net wat groter en zijn minder bedoeld als sport(ief) horloge.
Dat is nog een overweging. Dank je! Maar wellicht moet ik…

Ik zou voor die 39 gaan. Matte plaat = mooier en “Explorer” aan de onderkant van de dial zoals het hoort. Qua maat net iets fijner dan de 40, meer pols presence dan de 36. Ideaal toch?
De 39 toch een keer gaan passen zodra de middelen er zijn.

Waarom niet? Het is toch om te wennen.
Of gaat het om
Yup.

Correct! Wou hem toch genoemd hebben ivm de vibe. De echte reissue (sje085) is trouwer aan je maten (36.5~ bij 44~)
Warming up voor die Clemence… Wat is de sje085?

Welles. Prima maat, die 37mm GS horloges.
Ik wil niet onvriendelijk zijn want ik heb 'm hier op het forum verkocht en de nieuwe eigenaar is er terecht heel blij mee. Maar op een bracelet, met zoveel hoog gepolijste vlakken, de beperkte diameter en zachte dial kleur was het voor mij echt een dameshorloge.

Nietes. Die zien er niet uit en zijn te groot voor je pols.
De 39 is nog niet uit de running…

Ja. Een Explorer. Of het veel mooiere alternatief, een OP 36 in welke kleur dan ook, behalve dat vieze groen.
De poor man’s versie zou dezelfde SBGX quartz zijn in 37mm, een Tudor BB36, of een 37mm Longines Spirit.
Dank, leuke suggesties. Mooie horloges om mee aan de maatvoering te wennen en als ik ze hier kan oppikken met de kop eraf wellicht een goede aanzet richting 36mm.

Wat is de sje085?
Dat is deze, de laurel Alpinist heruitgave.
Die komt het meest in de buurt van de door jou gewenste formaten van de Seiko’s die ik eerder postte.
Dank, dacht dat het een type Clemence was.