Net of Fate er iets over kan zeggen, die heeft jou en je pols niet gezien , bovendien predikt hij voor de âchurch of itty bitty girls watchesâ. Die 36 staal gouden staat op die wristshot al te klein, en meestal zien horloges er dan juist groot uit, kun je nagaan hoeveel dat horloge te klein voor je is.
Toen ik de 36 omhad en ik mijn vrouw vroeg wat ze ervan vond, antwoordde ze dat hij haar waarschijnlijk mooier zou staan. Ik wist genoeg.
Wat je ook echt niet moet onderschatten is de flinke taper op de band en de smalle clasp. Los van de best wel klein ogende 36 mm maakt dat de huidige Explorer gevoelsmatig nog kleiner. Althans, dat was bij mij zo.
Véél te klein.
Staat jou het beste van de drie.
Op mijn 18,5 cm pols zit regelmatig de 39mm mk2. Ik hou ook van kleinere horloges, maar een 36mm Explorer valt gewoon te klein. Een 36mm dj draagt echt flink groter.
Gewoon die 36mm Explorer doen hoor! Dat dat niet mag/kan/hoort/past bij een 18,5mm pols, zit tussen je oren. Prachtige maat en het gaat snel wennen voor je, trust me.
Even wat betreft Smiths: die homages zijn erg mooi vind ik altijd, maar dat logo⊠mij nie belle
Wauw deze ziet er echt wel verfijnd en luxe uit zeg, van Addiesdive. Mooi ding, goede kleur dial
En dat voor 5 tientjes
Lastige situatie idd. Heb zelf ooit een 36mm Datejust gekocht. Dat was met mijn 20cm pols echt te klein. Heb hem een half jaar gedragen maar wennen deed het nooit. De 40 mm vind ik simpelweg niet mooi. Dat gezegd hebbende, een alternatief voor de Explorer is wellicht een 39mm Black bay. Niet helemaal hetzelfde maar absoluut een mooi klokje.
Ik zou voor de 39 gaan. Die vind ik ĂŒberhaupt al mooier dan de 36 en 39, maar zeker als je flinke polsen hebt. Ik heb 18cm polsen en die 39 is wel mijn absolute minimum voor een stalen sport horloge.
Eerder vandaag, tijdens een potje frisbee-golf (@HanDavinci, lees je nog mee? Discgolf. Daâs de shit) met @Hotseflots:
De SJE085. 36 glorieuze millimeters Seiko Alpinist geschiedenis.
Tophorloge. Op mijn, kuch kuch, 18,5cm pols.
Ah. Klassiek champagne. Hij is er ook met minder zachte kleurtjes, al vind ik Champagne ĂŒbercool. Ik snap trouwens niet wat je bedoelt met âzoveel hoog gepolijste vlakkenâ wanneer het een sporthorloge is waarvan alleen de flanken en de bezel glanzend zijn.
Die aanzet zit eerder in je hoofd dan in het proberen van diverse modellen. En ik vermoed dat je een wat zelfbeperkende visie op mannelijkheid hebt, want ik heb me nog nooit een dame gevoeld met al dat klein grut. Helaas. Was het maar zoân feest.
De BB36 en 39 zijn prima horloges. Helemaal als je Snowflake wijzers kunt hebben.
Ja, zoals ik al zei, mooi horloge.
Ja, dit werkte voor mij dus echt niet. Wat ook niet hielp is dat de partij van wie ik âm kocht aangaf dat zân vrouw het horloge toch wel erg miste.
Hier, 36mm mannelijkheid in je gezicht! Kunnen mân cojones gewoon aan. Het stalen sport gedeelte is het struikelblok.
Heerlijk! Niks mis mee.
Omdat ze er zo geil van werd dat die bonkige baardmans 'm droeg, uiteraard.
Alle gekheid op een stokje, ik ga juist heel erg goed op volledig of deels gepolijste horloges, inclusief sporthorloges. Daarom vind ik e OP ook een veel lekkerder snoepje dan de Explorer. Dat is voor iedereen natuurlijk anders, maar wel een illustratie van het feit dat wat je aan maat en stijltje wilt hebben met name tussen de oren zit.
Die Meistersinger staat je prima, en daâs begrijpelijk wanneer je bedenkt dat ik met dezelfde 18,5cm pols vond dat de 38mm Max Bill echt veel te groot droeg. Hij stond mijn vrouw beter, als Maxi-accessoire.
Even vooropgesteld dat de 36mm Explorer 1 the one to have is ongeacht polsomtrek.
(Met een slag om de arm voor de echte berenpotenđ)
Ik heb een ronde pols en zit rond de 20cm polsomtrek en een Expl I zit mij uitstekend.
Het is maar net waar je aan kan wennen en wat je gewend bent denk ik.
Een 36mm Explorer I houd de perfecte balans tussen een toolwatch die je met een t shirt kan dragen maar ook onder een overhemd imho.
Dat wordt bij de 39/40mm al een heel stuk minder.
Mooi ding, die Traska.
Dan moest het gewoon een andere kleur zijn. De maat is iig prima. De Meistersinger is wel een plottwist
Ook hier grote polsen. 18.5-19cm omtrek
Meer dan 10 jaar een 36 mm Explorer gedragen. Kon prima.
Ooit de nieuwe versie gepast maar door die smallere band was dat echt te klein.
Heb nu sinds halfjaar de 40mm versie.
Die is erg goed in verhouding qua kast en band en eigenlijk een betere maat dan de 36mm op mijn pols.
Maar draag vooral wat je zelf vindt passen. Het kan allemaal.
De 40:
De meningen zijnâŠ
verdeeldâŠ
Ik dacht niet dat ik zoân âpolariserendâ onderwerp te pakken had in ieder geval
Mijn conclusie is dat het inderdaad:
Dit is voor mij wel de belangrijkste reden waarom de 36 de voorkeur krijgt boven 40:
Vooralsnog maar eens een stapje terug doen. Horlogepotje is nog lang niet gevuld voor de Explorer dus we hebben nog tijd. Zou zo maar eens een uitstapje richting de
Zwarte GS kunnen maken, de Clemence of de SPB243J1 op kunnen pikken of wellicht een Ranger als deze weer eens strak geprijst voorbij komt.
Dank, daarom stond ik ook zo te kijken bij die champagne GS.
Dank,
Deze love affair is ook nog lang niet over. Enige twijfel is of de hesalite versie niet wat minder shiny was geweest. Maar dat is weer een ander onderwerp