Aankoopadvies; wennen aan 36mm Explorer

Ik zou juist iets kiezen wat er zo veel mogelijk op lijkt om n goed beeld te krijgen. N andere wijzerplaat opzet of ander soortige wijzers kunnen n heel ander beeld geven.
Dan kan straks bij t origineel alsnog blijken dat je m toch niet mooi vind.

Of gaat t je echt alleen om de kast diameter en de lug2lug afstand?

1 like

Mooi hoor! Is dat een dikkertje? Heb je een moderne Seamaster pro? Vind die sowieso erg blingy met die glimmende bezels.

Zeker!

Jongens! Graag een consistent advies :wink:

Ik ben op zoek naar iets wat bestaansrecht heeft op zichzelf. Een horloge wat ik met plezier kan dragen ook als er geen Explorer komt. Daarnaast heb ik grafhekel aan het dingen kopen op Ali (maar laten we alsjeblieft deze discussie hier niet aanslingeren :smiley: ).

Vandaag maar weer eens 36 mm aan het deskrocken om te kijken hoe het gaat.

En dat gaat best goed!

3 likes

Het is in mijn ogen grotendeels gewenning. Ik ben van een 42mm Seiko duiker, naar een Tudor Pelagos 39 gegaan.

Vervolgens heb ik een aantal dagen de 36mm Dj [ref. 126234] van een vriend mogen dragen. Na een aantal dagen dragen werd de 36mm in mijn beleving echt de maximale maat voor mijn pols van 16cm.

Vanwege het vertrek van de Pelagos 39 draag ik momenteel dagelijks een 39mm Seiko duiker. Voor een duikhorloge is 39mm prima. Voor alle andere soorten horloges is 36mm echt de sweetspot.

1 like

Het zijn beide dikkertjes, bij de SMP pro valt het minder op maar het is een behoorlijke klok. En een schitter klok is het zeker. ;-),.

1 like

Met een polsomtrek van 16,5 cm echt niet kunnen wennen aan een moderne 36mm datejust. Fantastische gouden seamaster gekregen, topband opgezet en… nog nooit gedragen want te klijn. 39 mm Explorer, Pelagos en Blackbay voor mij de perfecte maat!

1 like

Ook aandelen?!

Helaas, lijkt me niet eens onverdienstelijk… Ik zal eens contact opnemen met Alibaba. Thanks voor de tip

Dit vraagt wel om een wristshot, ik zou namelijk met 16,5 cm een hoop kleine horloge rocken!

Vooruit dan. Drie keer 39 en één keer 36… snap dat het prima kan, dat heb ik mezelf ook lang aangepraat :stuck_out_tongue_closed_eyes:, maar blijft ielig voelen met mijn ruim 1.90 meter en een kleine 100 kilo schoon aan de haak.

2 likes

Thanks! Ik moet zeggen dat ik je die datejust je ook errug goed vind staan hoor. Maar die andere drie hebben ook een mooie presence. Die Omega is wel een snoepje hoor.

In all the right places zullen we dan maar zeggen, ik verschil niet veel met je maar mijn pols is toch significant groter.

1 like

Inderdaad, denk als het horloge iets meer op de pols gedragen wordt dat het al een stuk beter smoelt.

1 like