Aankoopadvies

Ok allemaal. Ik kom er niet uit. Mn horlogepotje is weer wat gevuld maar het lukt me niet om wat leuks te vinden. Wellicht hebben jullie een leuke suggestie?

Diameter tussen 36 en 44mm. 36mm moet dan groot dragen, 44mm compact.
Niet micro brand (de kans is groot dat ie er op termijn weer uitgaat).
Liefst de kop er af (zie hierboven)
Geen duiker.
Geen goud of bi-color.
Budget max 3k (ish).
Ik draag eigenlijk alleen nog maar m’n (volgens sommige) saaie Speedy, het mag wat meer left field zijn.

De vorige keer dat ik een soortgelijk topic opende eindigde ik met een super gave IWC pilot dankzij de tips van @SwissToni. Ik hoor het heel graag als je een leuke suggestie hebt!

9 likes

BB54?
Spirit Zulu?

2 likes

Grand Seiko 9F Quartz

5 likes

wat heb je al reeds in de collectie?
Een fotootje voor de sfeer kan geen kwaad, en is makkelijker om mee te denken.

3 likes

Mijn hoofd gaat nu gelijk naar de Omega Railmaster Denim.
Nogal leftfield, maar wel van een reputabel merk. Staat er een te koop op C24 in Duitsland ongedragen voor exact 3k.

Edit: Bedenk mij net dat je al een Speedmaster hebt. Twee Omega’s is wellicht wat enthousiast.

13 likes

Kurono Tokyo 2024 anniversary Reiwa?

2 likes

Als je nu niets kunt vinden binnen dit budget, dan spaar je toch lekker door! Als je geduldig bent zal je de ingewanden van de mier zien. Ofwel niet iets forceren omdat je nu het geld hebt, lekker rustig verder kijken en dan komt er vanzelf wel een mooi horloge voorbij

11 likes

Deze Oris world time vind ik zelf heel gaaf. En hij is nu nieuw in de aanbieding net onder de 3K bij mijn AD in Nijmegen. (Ik mag geloof ik niet de naam van de winkel noemen in het form.)

2 likes

Dat is een erg valide opmerking inderdaad.

Dit is de vaste roulatie waar de Speedmaster 80% van de draagtijd krijgt.

Dank voor het meedenken allemaal! Als ik het schorriemorrie op bed heb liggen zal ik wat uitgebreider reageren op de ideeën.

7 likes

Tussore bb36 of 39 in blauw?

Ik denk dat ik een beetje herken waar je zit, en ik zou zeggen: upgrade eerder een of twee van je andere horloges dan er nog eentje naast te leggen. Als ze nu al geen draagtijd krijgen, dan ben ik heel benieuwd welk horloge van 3k het wel van je Speedy gaat winnen.

Kies dan liever voor een betere tegenhanger, die het op bepaalde dagen wel redt. In mijn optiek zou je zelfs de Farer en de Meistersinger weg kunnen doen voor één knaller van een dresswatch.

8 likes

Dank je! Beide zijn goede opties maar ik mis de echte liefde.

Ja, dank je, mooi! GS Quartz mag eigenlijk in geen collectie ontbreken. Maar ik wil eerst nog wel meer left fields erbij in de collectie.

Ik ga eens kijken, groot fan van de railmasters. Dank!

Leuke suggestie, zeker left field! Ik moet je zeggen, deed me eerst niet zoveel maar ik zag laatst hier wat echte wereld foto’s en dat beviel me wel. Ik wil alleen even wegblijven bij de micro’s…

Helemaal met je eens.

Maar ik heb ook niet iets in een hogere prijsklasse waar ik van ga watertanden op dit moment. Natuurlijk mag je me 's nachts wakker maken voor een mooie ALS, een Vacheron Historiques American of een Patek maar ik weet niet of ik ooit dat soort bedragen aan een horloge wil uitgeven.

Daarnaast heb ik nooit heel diep hoeven bukken bij het kopen en verkopen. Ik kom er vaak wel bekaaider af dan dat ik er aan begon maar dat valt relatief wel mee. En deze kleine tussenstapjes zorgen er weer voor dat ik beter leer wat ik mooi vind en wat niet.

Thanks! Dat kan ik me voorstellen. Ik vrees alleen dat die de concurrentie van de Speedy nooit gaat winnen als donker horloge met subdials.

Leuke suggestie! Ik vind dat blauw erg mooi wat ze bij Tudor hebben gekozen. Maakt ze net wat speelser.

Ja, dat ben ik in principe met je eens. Ware het niet dat ik de Meistersinger voor m’n 35ste en de Farer voor m’n 40ste verjaardag heb gekregen van mijn partner. Dat maakt het wat lastiger.

2 likes

Een tof merk , geen duiker en binnen budget :ok_hand:

3 likes

3 likes

Ipv 9F-quartz een Citizen Chronomaster?

2 likes

Misschien teveel micro.

1 like

Wat zijn horloges die je hebt overwogen, maar zijn afgevallen?

Eerste ingeving; Vertex M100. Een field watch. Vertex valt IMHO niet onder een microbrand. Geen idee hoe jij dat ziet. Cool en stoer vind ik hem.
Vertex M100

Deze kende ik zelf nog niet, maar kom ik net tegen.
Longines Spirit
Deze is er in 40 en 42 mm. Prachtige titanium kast. Dat zal ook in 42 fijn dragen. Fraaie details ook.

Hopelijk kun je hier iets mee. Leuk om mee te denken, zo ontdek ik ook weer iets nieuws.

8 likes

As je ook in het hogere segment niet echt iets mooi vindt, zou ik gewoon die speedmaster rocken en even helemaal niets doen! Wie weet wat er dit jaar nieuw uit gaat komen, of volgend jaar.

2 likes

De oranje streep krijg je er gratis bij. :sweat_smile:

1 like

Tudor, blauw, anders en heel gaaf.

Staat nu 1 voor 2800 te koop hier op het forum.

4 likes