Je kent het wel, het potje is weer gevuld en je struint dagelijks de bekende sites af naar een leuke deal.
Gaandeweg komen er echter steeds meer horloges langs die op de shortlist belanden. De meeste vallen snel weer af, maar sommigen blijven plakken. De wens is wel om deze keer de iets nettere kant op te gaan, we hebben inmiddels genoeg duikers…
Nu wil ik doorpakken, maar de shortlist is nog te lang. Natuurlijk heb ik mijn voorkeuren, maar ik ben ook benieuwd naar die van jullie. Het is toch hondenweer dus waarom niet?
Santos Dumont of een Tank! Dat zou een prima toevoeging zijn. Voor de rest heb je op basis van wat je al hebt werkelijk niets nodig, maar dat wil je vast niet horen zeker?
Ik denk de Panerai. Buiten dat die de mooiste is, heeft hij ook nog een beetje een sportief karakter. Als ik naar de rest van je collectie kijk, hou je daar wel van.
De Ebel is qua kleur wel een hele leuke toevoeging. Gave band zit daar ook op. 37mm, is ie er niet ook in 40mm? Voor als je bang bent dat ie te klein draagt.
De GS op leer is ook heerlijk. Mooie rustige, sjieke wijzerplaat.
Wat mij opvalt is dat al jouw horloges uitgesproken bezels hebben. (duikers/fluted /chrono).
Ik zou voor de GS gaan. De chique en cleane aanvulling op jouw mooie collectie.
Ik heb er een gehad en vond ‘m geweldig. De zwarte plaat heeft een prachtige bruine sunburst. De datum is wel echt jammer. Mooie 3 was echt beter geweest.
Maar ik ervaarde ‘m écht niet als sportief. Vond ‘m erg formeel. Bij een nette pantalon en hemd voelde de Panerai al als te dressy.
Ik zie vele Grand Seiko roepen, als ik zo zie wat je hebt is een GS natuurlijk een mooie aanvulling en erg mooi gemaakt … ik hoop dat je die niet te saai en klein vind naast de rest na een tijdje
De dumont en de GS staan indd wel bovenaan. Vooral de Dumont is gewoon echt wat anders tov de rest, mocht ik een keer een chique willen doen.
Het is een mooie mix van heritage, sportief, maar ook wat netter ja. En prijzen van een gebruikte zijn ook redelijk. Die povere WR maakt me niet veel uit. Maar wat je zegt, ik heb ook al veel sportiefs, dus dan mag het ook eens niet zo sporty zijn.
Dat had ik bij jou wel verwacht. Chronomat op staal is ook gewoon een aantrekkelijk pakket. Hij zit hoogstens qua looks in het vaarwater van de ingenieur.
Je zoekt iets erbij omdat het kan, zou ik zeker voor de GS gaan.
Zoiets heb je (nog) niet in de kist.
Is behalve genoeg dresserachtig ook nog wel dagelijks draagbaar ook op leer.
En bij verveling gewoon bandwissel
Niks mis mee, maar ik zou 'm zeker niet als eerste op die lijst zetten.
Fantastische horloges. Nu ben ik bevooroordeeld als eigenaar van zowel de 231 als een Santos.
36mm. 40 is groot, 36 is über elegant.
Nog nooit in het echt gezien, maar toen ik de release voorbij zag komen wilde ik er eentje hebben. Fantastisch ontwerp, verder.
Als je wat sjiekers wilt zou ik de SBGW305 bekijken met Beads of Rice. Geen kleuren, geen patronen, gewoon strak en dressy, dan kun je er zelf leer op zetten.
De andere kandidaat zou voor mij inderdaad de Santos Medium of de Santos Dumont large zijn. Dat zijn echt fantastische horloges. Kunnen altijd. Dress up, dress down, maakt niet uit.
De PAM, Ebel en Breitling zijn onvervalste sporthorloges. Wel deftige, maar toch.