Santos Dumont - Gaaf, maar een Santos op staal is mooier. Ook kan je daar leer voor krijgen.
Radiomir - meh, wire lugs vind ik zelf 3x niks.
Chronomat - In welke situatie zou je die dragen waar iets uit de huidige collectie niet past?
Ebel - Stiekem een mooi horloge, had altijd dorpsjuwelier vibes bij het merk. Dit ziet er wel goed uit. Echter wel een om altijd op staal te dragen, terwijl je al veel staal hebt.
GS - Wat een saai ding.
Bij verplicht kiezen uit de shortlist zou het de Santos zijn. Maar met mijn eigen centen zou ik verder kijken.
Gezien z’n verzameling lijkt het me hoog tijd voor een mooi net horloge, want hij heeft eigenlijk niks wat je met goed fatsoen bij een overhemd en jasje kunt dragen, misschien de DJ uitgezonderd als hij 'm op leer klapt. Of dat de GS of de Cartier of allebei is? Tja.
Eens. Mooi horloge, zit alleen wel qua concept van de wijzerplaat erg dicht bij je DJ. Dat gezegd, ik vind 'm stiekem mooier dan de DJ.
Er is uiteraard wel wat voor het argument van @seikosportura voor de Cartier te zeggen in die zin dat het nog meer off left field is, en Cartier is heerlijk plat en sjiek te dragen.
Eigenlijk zou ik bijna voorstellen om één Rolex duiker, één Omega duiker en die Moonswatch te slachtofferen, om vervolgens een Santos Dumont EN een SBGWxxx aan te schaffen. Daar wordt het al veel diverser van.
Sterker nog, als je er twee redelijk dure duikers uit knikkert kun je zelfs de Ebel, de GS én de Cartier doen.
Nog een kleine aanvulling , ik bedacht me later dat ik zeker voor de Cartier zou gaan (heeft bij mij een aantal keer ook weinig gescheeld ) …
Maar omdat …
Vooral door de vorm, iets anders in je collectie …
Ik heb dat zelf met mijn Monaco, een beetje apart maar zeker leuk in afwisseling te dragen ipv weer iets wat toch in meer of mindere mate ergens op lijkt.