Grand Seiko, dan ben je klaar ook
Die heb ik gehad! De heuer versie dan. Heerlijk horloge was dat.
Heel fraai deze De Ville, maar dan wordt het wat omega heavy in de doos en dat is niet het doel.
Was niet om de monaco aan te praten maar als voorbeeld van mijn afwijkende vorm horloge ![]()
Als vergelijk voor de Cartier ![]()
Ik mis iets gouds in de collectieā¦
GS
Van dat rijtje zou ik persoonlijk ook de Cartier Santos kiezen.
Je zoekt iets sportief dat naar het nette doorslaat, maar geen pure dresser naar mijn gevoel.
Dit zou wel eens je vakjes kunnen aftikken.
Fototje van @LN2023
Nog een strakke croco erop, en je zit in het nette spectrum. Zet er een struisvogel-poot op, en je zit in het speelse spectrum.
1 sub/dweller weg.
En dan een Day Date toevoegen of een mooie jlc (allround dressie). Of doe is gek een lekkere brequet.
Leuk dilemma Erik ![]()
Een Panerai mĆ”g groot zijn vind ik, de Quaranta en Due lijn zijn op fotoās prachtig maar werken op de pols niet voor mijā¦
I like ![]()
Heb je weleens naar een Breguet Type XX in 40 mm gekeken? Sportief, met mooi leer toch netjes. Een maatje groter maar van Breitling staat in het blauw.
De Chronomat op staal past goed in je collectie maar brengt niet veel anders dan je al hebt.
Of iets uit de IWC Portugieser collectie?
Direct van jouw lijstje kies ik de Cartier.
Oh ja en de GS is er ook nog, ook een goede kandidaat - wel op een mooi saffiano bandje want op kroko wordt het wat āanoniemā.
Nog een laatste dan, al eens naar Glashütte Original Senator modellen gekeken (de chrono is te groot)?
Grand Seiko! ![]()
Volgens mij als je overlegt met de heren van Holthinrichs dan kan er zo een croc op voor de aflevering. ![]()
Thanks voor het delen van de foto! Is ie niet voor niets gemaakt. ![]()
Al eens goud in de collectie gehad?
Leuke zoektocht zo! Die Dumont lijkt me het meest aanvulling geven op de collectie. Als alternatief hiervoor zou je nog naar de Lacquer kunnen kijken? Die vind ik in het echt nog een tandje bijzonderder:
Foto van Fratello
Als eigenaar van zowel een Dolce Vita, een Santos en een Reverso moet me wel van het hart dat de Dolce Vita eigenlijk twee millimeter dunner had moeten zijn.
Het horloge heeft een heel erg goed uurwerk, doorontwikkeld op de 2892, met silicium balansveer en chronometer certificaat, maar dit soort horloges moet nooit dikker dan negen millimeter worden.
Voor mij zou de ranking zijn:
- Santosā Dumont
- GS
- Ebel
Moeilijke keuze wel. Gaaf lijstje aan kandidaten.
1x gehad, maar is toch niet mijn ding.
Spijker op zn kop.
Maar hier heb ik niks mee. ![]()
Mooie JLC zie ik zeker zitten en ook al vaker naar gekeken. Breguet niet mijn ding. DD zeker tof, maar merk een bepaalde rolex moeheid.
ik ben al van 44 naar 42 gegaan bij panerai, dus 40 overleef ik ook nog wel ![]()
Absoluut. De standaard banden spreken mij ook niet aan, het wisselen juist weer wel.
Niet naar dat model, maar wel al vaker naar de panomaticlunar. Die is alleen dubbel zo duur dan de andere opties.
Ja, een TT GMT master.
Heel gaaf, maar ook een stuk duurder en lichte plaat draagt wat groter voor zān formaat, dat vind ik wel prettig.
Ik zie naar (mijn mening) best wat overlap in de verzameling. Zomaar een idee: misschien wat verkopen en icm het gevulde potje ālevel uppenā?
![]()