Ik overweeg een IWC Fliegerchrono (pilot chrono) aan te schaffen. Twijfel nog tussen reguliere juwelier die geautoriseerd is en de horlogezaken die dit ook kunnen leveren.
Prijs vind ik niet alleen belangrijk, maar ook dat je in een ongedwongen sfeer en 100% betrouwbaar een origineel horloge aanschaft. Daarbij moet ook de fabrieksgarantie van 2 jaar geborgd zijn. Uiteraard is dat laatste wel geborgd bij de geautoriseerde dealers. Deze dealers zitten echter op dure lokaties met veel personeel etc., e.e.a. dus met logische consequenties voor de prijs.
Bij de niet geautoriseerde horlogezaken je doorgaans een korting van 20 tot 25% krijgen. Wie heeft ervaringen waar aan beide voorwaarden voldaan wordt (faire prijs voor zowel ondernemer als koper en een betrouwbaar adres waar 100% origineel en garantie is geborgd?)
Op mijn lijst staan nu: william wien en lex watches.
Alvast dank!
als je in de luxepositie zit dat je niet voor een paar honderd meer of minder hoeft om te kijken zou ik zeker voor een AD gaan. Wil je een scherpere prijs dan kom je al heel snel op de webshops. Maar volgens mij is Lex Watches inderdaad een hele goede winkel (in Enschede dacht ik).
En ook bij een AD (waar de kachel moet branden zeg maar) kun je bijna altijd een korting bedingen.
Lex watches is wat mij betreft een aanrader als je voor de prijs gaat. Service met betrekking tot garantie heb ik niet nodig gehad en kan ik niet beoordelen.
Ik heb er mijn Breitling Colt2 gekocht, mijn eerste grote aankoop op horlogegebied. Wat ik een beetje miste was het luxe gevoel wat een juwelier je wel biedt als je toch een behoorlijk bedrag achterlaat. Het prijsverschil van ruim 30% met dezelfde AD maakte dit wel weer goed…
Ik heb pas één keer via een niet ‘geautoriseerde’ dealer iets gekocht, omdat ik daar een erg goede deal kon maken. Overigens gewoon geleverd met Nederlandse papieren van een bekende juwelier.
Echter normaal ga ik altijd naar mijn eigen AD. Dat gezegd hebbende…20% is wel moet toch wel haalbaar zijn bij een AD!
Ik heb veel goeds gehoord over Lex, en zeer scherpe prijzen. Ik zou er met vertrouwen kopen en ken het adres (woon zelf in Enschede), fysiek ophalen is er ook mogelijk.
Over Lex Watches.Twee mensen, één passie; horloges! Wat jaren geleden begon als hobby is uitgegroeid tot werk én hobby in een aantoongevend, gepassioneerd bedrijf genaamd Lex Watches. In der jaren is er voorliefde ontstaan voor Rolex. Naast Rolex zijn er uiteraard tal van andere topmerken, zoals IWC, Panerai, Omega, Breitling en TAG Heuer, die wij aanbieden voor aantrekkelijke prijzen.
Door opgedane ervaring en onze contacten is ons netwerk zeer groot. Hierin bevinden zich dealers en juweliers, waaronder ook talloze geautoriseerde merkdealers. Al onze horloges zijn daarom altijd 100% veilig en origineel en worden geleverd met papieren en fabrieksgarantie. Na aankoop volgt uiteraard een factuur op naam.
Door ons netwerk, inkoopbeleid en onze locatie kunnen we alle merken leveren tegen scherpe prijzen en dit ook nog eens binnen afzienbare tijd. Als het horloge dat u zoekt niet op onze site staat, dan betekent dit alleen maar dat we hem niet voorradig hebben, of hem nog niet hebben kunnen plaatsen op de site. Onze voorraad is altijd erg in beweging.
De horloges zijn altijd voorzien van alle accessoires, alle papieren en zijn altijd voorzien van een datum en stempel van de geautoriseerde dealer. Wij verkopen geen replica en geven u een dubbel geld terug garantie hierop.
Lex Watches levert de beste producten tegen een zo scherp mogelijke prijs met daarnaast een goede service. We leveren dan ook alle horloges met onze Lex Watches garantie.
Vele mensen hebben met volle tevredenheid een horloge bij ons aangeschaft!
Hun recensies zijn onder andere te vinden in ons gastenboek en op Ebay.
Ik heb bij William Wien anderhalf jaar geleden mijn Speedmaster
gekocht en prima service kan op afspraak en ongedwongen.
Kan je zeker een keer advies vragen of een keer gaan passen, succes!!
als je in de luxepositie zit dat je niet voor een
paar honderd meer of minder hoeft om te kijken zou
ik zeker voor een AD gaan. Wil je een scherpere
prijs dan kom je al heel snel op de webshops. Maar
volgens mij is Lex Watches inderdaad een hele
goede winkel (in Enschede dacht ik).
En ook bij een AD (waar de kachel moet branden zeg
maar) kun je bijna altijd een korting bedingen.
Welke pilot heb je op het oog?
Ik denk aan de 3717. Zwarte plaat. Dat vind ik een prachtige, tijdloze klok. Ik heb trouwens wel het idee dat sommige AD’s helemaal geen korting geven (dat mag niet van het hoofdkantoor of dat mag niet van de fabrikant).
De pilot chrono is een zeer mooi horloge. Deze heb ik ook gehad en alleen weg gedaan voor de aankoop van een Big pilot.
Het uurwerk is een door ETA en eerder door IWC verbeterde 7750. Bijna iedere kundige horlogemaker kan dit uurwerk servicen dus daarvoor is kopen bij een AD (authorized dealer dus) niet nodig.
Er zijn bij William Wien, Burger (maastricht) en vele anderen ook hele goede 2e hands te koop voor aanzienlijk extra korting.
Ook bij een AD kan je redelijke korting krijgen. Zoek anders ook eens op ACE & Dik Juweliers in Amsterdam en vraag naar Dimer. (van hem heb ik de pilot overgenomen) Zij verzenden ook per post dus je hoeft niet per sé naar Amsterdam.
als je in de luxepositie zit dat je niet voor
een
paar honderd meer of minder hoeft om te kijken
zou
ik zeker voor een AD gaan. Wil je een scherpere
prijs dan kom je al heel snel op de webshops.
Maar
volgens mij is Lex Watches inderdaad een hele
goede winkel (in Enschede dacht ik).
En ook bij een AD (waar de kachel moet branden
zeg
maar) kun je bijna altijd een korting bedingen.
Welke pilot heb je op het oog?
Ik denk aan de 3717. Zwarte plaat. Dat vind ik een
prachtige, tijdloze klok. Ik heb trouwens wel het
idee dat sommige AD’s helemaal geen korting geven
(dat mag niet van het hoofdkantoor of dat mag niet
van de fabrikant).
Yep, dat is ook mijn favoriet op dit moment. De chrono neem ik aan? Ook al is het ‘maar’ een omgebouwde 7750: hij is ferry nijs!
(dat mag niet van het hoofdkantoor of dat mag
niet
van de fabrikant).
Mag wel enkel tot een bepaald percentage… Ze
gaan zelfs weleens lager maar niet bij de eerste
de beste klant, want dat kan ze duur komen te
staan.
ik denk overigens dat je bij Lex niet veel van de prijs afkrijgt (zijn denk al redelijk scherp), maar mensen die er een koop hebben gepleegd kunnen hier beter op antwoorden denk ik.
Je kan ook een fraaie Steinhart Flieger Chrono kopen, hou je nog dik geld over voor bijv. een leuke vakantie
Had deze vandaag voor een klant in handen:
Er zijn nog wel een paar andere merken die interessante (mooi, kwalitatief erg goed en betaalbaar) Fliegers maken. Kan inderdaad aardig zijn meer rond te shoppen, zodat je geld overhoudt voor een andere (uniekere) IWC ofzo?
Van de andere kant: als dit model juist van IWC je aanspreekt boven andere opties, dan moet je natuurlijk gewoon de IWC kopen. Uiteindelijk gaat het om jouw gevoel en jouw centen
Andere opties zijn: JLC master compressor chronograph 2 en IWC portuguese 7 days. Bij deze laatste heb ik wel mijn twijfels of deze accuraat genoeg is. Ik maak uit reviews en reacties van eigenaren op dat ze soms 10-20s per dag voorlopen. Dat vind ik toch te veel van het goede. Wel tijdloos klokje.
Komt er dus wel op neer dat het verstandig is om een horloge eerst te zien en te voelen in het eggie. Zo zag ik laatst de Spitfire Mark XVI, het deed me opeens helemaal niks meer. Vond het eigenlijk niks bijzonders terwijl ik eigenlijk toch een zwak heb voor IWC.
Ik heb mijn IWC Fliegerchrono nu al een jaar of twee. En ik heb er geen moment spijt van gehad. Het is en blijft (in mijn ogen) een perfect horloge. Het is natuurlijk vrij groot (42 mm), maar ook onder een pak past het prima.
Tijdens mijn horlogecursus in Schoonhoven heb ik het horloge ook op een afregelapparaat gelegd. De score: +3 sec per dag in alle posities. Kortom, prima afgeregeld.
Ik heb mijn IWC bij een AD gekocht. Ik kreeg geen korting, maar gratis een verzekering voor twee jaar voor alle schade (verlies, diefstal, maar ook beschadigingen etc.). Ik vond het wel prima. De AD had alle tijd voor me, ook achteraf toen ik nog wat wilde weten over de vouwsluiting. Die zat niet lekker en nadat de AD die heeft omgedraaid, zit ie perfect. Ik mocht 'm overigens ook omruilen voor de doornsluiting met geld terug, maar dat heb ik niet gedaan.
Kortom, voor mij een perfect horloge. Niet te veel opsmuk, de kenners weten wat het is.