Aanschaf IWC op Chrono24

In een andere eerdere post had ik al aangegeven dat ik een newbie ben maar wel op zoek naar een mooi horloge. Na een long list mede samengesteld door jullie, een short list en passen van Hentschel, Staudt, Van der Gang en IWC blijven de Staudt Prelude Automatic en de IWC 358304 over. Ik merk dat ik een voorkeur heb voor de IWC maar het prijsverschil is erg groot. Bij een IWC juwelier 7700 euro en voor de Staudt 3200. Op Chrono24 zie ik hetzelfde type IWC ook, nieuw en met papieren, aangeboden worden vanaf 5700 bij bijv een handelaar uit Spanje. Dan zou ik wel voor de IWC gaan, gezien de lange termijn waarde vastheid.
Kan dit, durven jullie dat, waar moet ik dan op letten, hoe weet ik zeker dat het geen imitatie koop (dat kan ik zelf bijna niet zien hoewel chrono24 zelf zegt dat ze geen namaak verkopen), garantie? Hebben julllie tips en tricks? Ik zag ook een oude post over Alex watches in Enschede maar die bestaat volgens mij niet meer? Wat is jullie ervaringen met kortingen bij juweliers voor dit soort horloges, bijv bij Schaap en Citroen? Als zij 20% geven kom ik wel in de buurt. Dank jullie wel voor je reacties

4 likes

Als je in Europa koopt komen er geen extra kosten meer bij hoor

1 like

Oh, dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd gelezen. Mijn excuses

1 like

Die is voor een IWC ook niet top hoor. En why bother?

Spanje is EU dus deze wordt keurig voor de afgesproken prijs naar je opgestuurd.

Buy the seller. Ik zou zonder problemen bij een Spaanse dealer met goede beoordelingen een horloge kopen. Daarnaast heb je 14 retourrecht en krijgt de verkoper pas z’n geld nadat jij hebt aangegeven tevreden te zijn.

Anyway, als je die Staudt mooier vind, lekker die nemen. Je IWC schrijft ook 20/30% af direct nadat je op afrekenen hebt gedrukt. Of nog beter, zoek naar 2de hands zodat iemand anders alvast de eerste afschrijving heeft gepakt.

5 likes

c24 heeft een redelijk goed systeem om in ieder geval oplichters te weren (in NL moet je jouw legitimatie, adres, bsn etc. opgeven om een account aan te kunnen maken), en een goed functionerend ‘conflict resolution’ proces. Dat is waarom veel mensen via c24 kopen. In het algemeen zou ik je aanraden niet van private sellers te kopen en alleen van een handelaar met een goede reputatie (goed aantal recensies, ergens tussen de 4.7 en 5 sterren). Als het verschil met kopen bij je lokale AD dan niet genoeg is :point_right: gewoon naar de AD. Kun je altijd binnenlopen als er iets is.

Qua afschrijving: verwacht dat de IWC best wel wat afschrijft. Maar wat ik van Staudt zie is de afschrijving wel echt dramatisch. Misschien wordt het wat beter naarmate het merk wat meer bekendheid krijgt. Maar als je de optie wilt over een paar jaar hem weer weg te doen voor een redelijke prijs kun je Staudt beter even voorbij lopen

3 likes

Die club uit Litouwen met die splinternieuwe is ook een hele reputabele verkoper. Al meerdere keren wat van gekocht. was altijd dik in orde en gratis verzekerd verzonden.

3 likes

Gewoon kopen waar je blij van wordt.

4 likes

Dank je. Volgens mij stond die erbij en dit is ook EU dus niet nog een keer de BTW erbij.

1 like

Wat is dat voor een toko joh. Staan daar nieuwe horloges die hier in het blauw gebruikt staan voor meer. Even bookmarken, dank!

1 like

Ik vind ze alle allebei even mooi en heb daarin geen directe voorkeur, of is het een moeilijke keuze en dan telt merk en de historie daarvan wel weer mee.

Ik ben niet voornemens snel weer van de hand te doen, sterker nog mij vader wil met warme hand een blijvende herinnering achterlaten. Daarom is een tweede hand weer niet zo geschikt. Dus de emotionele waarde is veel groter dan de financiële waarde. Maar, als ik hem weer over zou dragen aan mijn kinderen, is IWC waarschijnlijk nog een bekend merk. Ik zou ook liever een Rolex erven dan een onbekend merk toch?

Dank voor de suggesties mbt Chrono24. Mss dan toch de gok wagen. Eerst maar eens kijken of er bij de AD te onderhandelen is, maar ik heb er niet zo een hoge verwachtingen van.

1 like

Waarom niet van een privé? Ik verkoop daar regelmatig en ben geen handelaar en krijg toch altijd positieve feedback via de chat over de verpakking communicatie etc … don’t judge too fast :sweat_smile:

5 likes

Graag gedaan, maar er werd gevraagd naar de ervaring en die was ok. prijzen heb ik geen mening over… Ahum.

Heb je toevallig ook deze IWC😉?

de duurste koffie van Nederland drink je bij een AD…

Tip van Flip. :shushing_face:

Check altijd op de website van de handelaar zelf voor welk bedrag hij het horloge daar aanbiedt. Is regelmatig een stukje lager, omdat hij/jij dan de Chrono24 fee niet hoeft te betalen.

5 likes

Ik adviseer mensen altijd bij een eerste keer een luxe horloge kopen (zeker op afstand) > gewoon de meest veilige optie kiezen. Wanneer mensen meer ervaren zijn kunnen ze risico’s beter inschatten en kan kopen van een particulier een prima optie zijn

2 likes

Goede tip! Thx, geen commissie voor jou?

1 like

Ik zie net dat de handelaar uit Spanje en de handelaar uit Litouwen beide een IWC voor ca 5700 aanbieden. Maar het horloge dat ze aanbieden heeft wel hetzelfde nummer op de achterzijde. Dit is dus hetzelfde horloge bij twee verschillende handelaren.
Vreemd?

Dit trek ik in twijfel. Volgens mij krijg je als professioneel handelaar gewoon een rekening van Chrono als je een horloge van de site haalt.

Sorry dat ik hier even aanhaak. Ik was benieuwd dus heb ook deze partij even opgezocht, 5280 voor een gloednieuwe iwc mark xx?! Daar ben ik naar op zoek!
Jij hebt hier dus al eerder gekocht en alles ok? Hebben maar 40 beoordelingen en geen website

1 like