Aanschaf IWC op Chrono24

Zelfde promo materiaal. Die partij in Litouwen heeft het horloge iig niet op voorraad en zal het dus pas inkopen nadat jij hebt afgerekend. Geen vreemde praktijk op Chrono trouwens, zie je wel vaker. Soort drop shipping met luxe horloges. Kan wel tot langere wachttijden en gecancelde orders leiden als ze het horloge niet voor de juiste prijs kunnen inkopen.

Ik ben ook even gaan kijken uiteraard. GS Spring Drive blue flake voor 4800 ipv 6500. Klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn

en wel heel veel horloges op c24 geadverteerd in verhouding met hun sales tot nu toe. En minder dan een jaar actief… Lijkt me een drop shipper inderdaad. Maar als ze gewoon leveren :man_shrugging:

Aan de andere kant heeft die Spanjaard hem voor €5500 op z’n site staan. En die is al 5 jaar actief op c24

Nee, zijn gewoon geen eigen foto’s maar komen van IWC

1 like

Als de communicatie via Chrono is gelopen dan kan dat zo zijn. Dat wordt gemonitord. Maar rechtstreeks contact via de webwinkel dan kan je als handelaar volgens mij zonder kosten het horloge van Chrono afhalen.
Maar mijn kennis schiet verder tekort. Ik weet alleen dat een horloge regelmatig op de eigen website van een handelaar voor een lagere prijs wordt aangeboden.

Waarom zou je als drop shipper het horloge van c24 af halen?

Ja zie het nu ook, weer stof tot nadenken. Had niet verwacht dat je ze rond die prijs nieuw kon krijgen. Bij pertijs van het 6900

1 like

Bij een privé verkoper kan ik niet terugvallen op reviews.

:point_up:

Ik zie ook niet zo in waarom je hem daar zou kopen als er andere partijen zijn met een lagere historie en veel meer reviews voor dezelfde prijs.

Nee klopt, maar moet dat dan? Als privé persoon duidelijke foto’s trekt met een duidelijke omschrijving dan zie ik het verschil niet met die van de handelaar die maar vage foto’s trekt. Maar ieder zijn ding I guess

1 like

Ik heb het over handelaren die een horloge volledig via hun eigen website hebben verkocht en daarna de advertentie van Chrono afhalen.

1 like

Ik was het ook met je eens trouwens, wat dat betreft. Het is natuurlijk niet verboden een horloge terug te trekken uit de verkoop op c24, alhoewel ze in hun voorwaarden wel stellen dat je het horloge niet naast c24 op een andere plek online mag aanbieden. Denk alleen niet dat zoiets af te dwingen valt.

Waar het mij in dit geval om ging is dat we het hier lijken te hebben over drop shippers. Die kunnen de advertentie bij een verkoop elders gewoon laten staan natuurlijk, want ze bestellen het horloge toch nav een verkoop.

1 like

Er staat ook bij: Beschikbaarheid opvragen. Gewoon contact opnemen en vragen naar beschikbaarheid.

Ligt er aan om wat voor bedrag dat gaat. Voor een €5000+ Santos heb ik liever een steengoeie beschrijving en reviews dan 45mp foto’s van een anoniem privé verkoper. Er is weinig meer wat ik online koop zonder het goed doorspitten van shop reviews.

2 likes

Dat valt toch nog mee? Bij AD in Nederland 5800. 10% lijkt me niet onrealistisch.
Bij deze portugieser gaat om meer dan 20% verschil. Dat vind ik wel fors en bijna: wat te mooi is om waar te zijn, is…

1 like

Los van wat er waarde houdt of hoe herkenbaar het is: Je kinderen gaan het leuk vinden om het horloge te erven wat ze met vader associëren. Als jij met een Timex van 100 Euro dertig jaar lang de plaatselijke Albert Heijn met ze afstruint op zoek naar de beste emmer Ben & Jerry’s, dan gaan ze zich dat horloge herinneren omdat ze altijd ijs gingen eten met pa. Erfstukken zijn belangrijk omwille van de herinnering aan de drager, niet omwille van waarde of merkengeilheid.

Sterker nog, als dat erfstuk plotseling een Rolex blijkt te zijn die nu voor 80.000 Euro verzamelwaardig is ga je scheve ogen krijgen, wordt het horloge tien tegen één verkocht en de poet opgedeeld.

Koop dus beter wat je mooi vindt, en comfortabel, en waar je je OK bij voelt om het veel te dragen.

Chrono24 werkt vaak met een soort kopersgarantie service waarbij tenminste een halve poging is gedaan om echtheid te verifiëren. Kijk dus bij de verkoper naar z’n reputatie, of er iets van echtheidsgarantie wordt geboden en tot slot: Gebruik de escrow service van Chrono24. Dan wordt het geld pas vrij gegeven als jij alles OK bevonden hebt, na ontvangst. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad via Chrono.

Yup. Zo heb ik geld bespaard bij de aanschaf van een JLC. Maar puur gedaan omdat ie in Nederland zat en ik er naar toe kon rijden. In sommige scenario’s vind ik Escrow wel de moeite waard.

In plaats van merkbeleving of afschrijving… Wat vindt je het mooiste en het comfortabelst?

41 x 9mm. Kast is te groot voor het uurwerk, want de datum staat plompverloren midden in de wijzerplaat. Aan de andere kant: Erg mooi dun. Op het eind van de rit is dit wel een horloge wat ik eerder zou dragen dan de IWC.

40,4 x 12,3mm dik. Heel erg dik. Nog steeds groot, beter qua wijzerplaat omdat er geen datum bij zit die stoort, en de kleine seconde mooi op z’n plaats staat, maar mein Darwin im Himmel wat is dat vadsig, zeg. Ik zou voor het geld een dunnere kast verwachten.

Waar zit 'm de doorslag in? Als je dat beantwoordt heb je je horloge.

Nog even dit als knuppel in het hoenderhok:

Hoe blij denk je dat je kinderen gaan zijn met een 40mm grote old-timey deckwatch? Gaan ze het wat vinden? Past het in de verste verte bij hun stijl?

4 likes

Jij hebt geen kinderen hè, denk ik zo :joy:

Dat is een aanname. Dat hangt van veel factoren af.

• heeft iemand iets met horloges?
  • is het geld nodig?
  • een horloge is lastig deelbaar.
  • het horloge gaat naar 1 erfgenaam en de rest krijgt een equivalent deel
  • zoveel vragen.

En ja de kans is aanwezig dat die verkocht wordt, maar de kans dat die timex van 100€ in een la beland is ook 9 van de 10 keer aanwezig. Mark my words.

Kortom. BS. En totaal niet relevant.

Dus de initiële vraag van

Ja. Tuurlijk! Liever dan. Zeker. En fate ook. Al zal die het nooit toegeven :wink:

Nu staudt of iwc?

Je hebt de pro’s en cons goed tegen elkaar gezet, mijn complimenten.
Desondanks zou ik beide gaan passen. Want voor jou is dikte belangrijk maar je schrijft het zelf, en je hebt gelijk, comfort, is ook belangrijk.

En dat dames en heren, kun je niet van een plaatje voelen. Dus er zit niks anders op en ze beide gaan passen. En dan vallen er waarschijnlijk meer zaken op. Zoals bijvoorbeeld kleur en lichtinval.

Nooit een keuze maken van een foto alleen. Nooit.

1 like

Passen is HET belangrijkste idd, altijd. Zeker deze horloges moet je om de pols hebben gehad een poosje vind ik (mijn ervaring dan). Waarom? Afhankelijk van de band(en) balanceert dit (beide) tussen sportief en een ‘dresser-gevoel’ (nee het is geen dresser I know). Maar dit kan een doorslag geven misschien.
Kopen wat je mooi vind anders krijg je absoluut spijt, het ‘had ik maar’ moment komt eerder als je denkt dan. En gegarandeerd dat je hem uiteindelijke koopt als je een duurdere variant had gewild en concessie deed.

(IWC mijn voorkeur. Erg mooi model, eenmaal om de pols wordt je er blijer en blijer van! Maar wie zijn wij hier!)

Indien je besloten hebt dat je een IWC zou wensen. Prijzen, tja… IWC schrijft idd aanzienlijk af, maar dat doen zoveel horloges. Kopen wat je mooi vind.

Prijzen zijn fors omhoog, maar… dat weten ze bij de AD ook :slight_smile: (niet in de IWC boetiek trouwens, hoe nice een aankoop daar doen ook is).
Als je twijfelt tussen Chrono24 ivm het prijsvoordeel, maar een fijner gevoel hebt bij de AD en dit eigenlijk je voorkeur heeft - zo te proeven in dit topic - raad ik je aan gewoon eerst naar de (of een tweede) AD te gaan. Van de stevig verhoogde verkoopprijzen bij IWC heb jij last maar de AD ook. Overweeg wat voor jou een acceptabele meerprijs tov chrono24 is voor een aankoop bij de AD, en de voordelen hiervan (als is het maar gevoelsmatig). In de (vraag)prijzen bij AD’s voor IWC (dit model ook) zit actueel wel wat ruimte. Kijk of je vooraf persoonlijk tot een prijstechnische compromis kan komen tussen chrono en de IWC/AD prijs en wat de AD van je bod vind, of vraag ze zelf ‘de ruimte eens te benutten :)’ en jou een aanbod te doen (zou wel eens kunnen doen verbazen). Blijf lig respectvol en geen handjeklap.

2 likes

Dat is zeker helemaal waar en dat zou het laatste zijn wat je wilt voor een horloge. Mss pleit dit argument juist voor een niet al te duur horloge.
Maar, bovenal: koop de mooiste.

Helemaal waar. De Staudt heb ik afgelopen dinsdag gepast. Ik ging voor de handwinde. Die bleek met 43 mm te groot. De petit met 38.5 te klein en uiteindelijk werd het de Prelude Automatic met 41 mm mijn ideale maat. Alle drie erg vergelijkbaar met de IWC., wel dunner.
Vanmiddag ga ik naar Schaap en Citroën, die hebben toevallig deze IWC liggen. Ik heb m’n zorg een beetje over de dikte en bandbreedte van 20 mm voor een horloge van 40.4 mm

1 like